Planer for 2014?

Har fra før en Certina DS Action Diver. Jeg har lyst på en klokke til rundt 1000 kr, tenker da divere eller pilotur?
Kommer nok til å legge ut en WTB i dag, så kanskje er en handel i boks før 2014 :D
Er usikker på hva slags klokke jeg har lyst på denne gangen, den første klokken jeg så på var SKX007, men har allerede en DS Action Diver i sort så jeg tenker kanskje mer i retning SKX009. Vostok har også vært et alternativ, da Amphibia.

Så listen blir:
-Nytt ur til klokke rundt 1000kr.
-NATO i skinn, er usikker på brun eller lyst brun skinn.
-Vanlig NATO kanskje, eller en annen NATO i skinn.
-Cape Cod!

Ikke veldig imponerende, men er uten inntekt :p
 
Planer for 2014? Muligens fylle på litt i samlingen igjen med en tidelig Rlx 6542 eller PCG 1675 MEN vurderer av og til og bare bytte ut hele samlingen for noe helt crazy som eks en RichardMille :D
 
Planer for 2014? Muligens fylle på litt i samlingen igjen med en tidelig Rlx 6542 eller PCG 1675 MEN vurderer av og til og bare bytte ut hele samlingen for noe helt crazy som eks en RichardMille :D

@KarlFr

Kan du være en engel å kjøpe en RM? Jeg skal gledelig kjøpe den av deg hvis den ikke faller i smak ;)
 
Redigert av en moderator:
Det er nå over 3 år (!!!!) siden sist jeg kjøpte en klokke og selv om 2014 blir første hele arbeidsår etter endte studier tviler jeg litt på at det blir noe kjøp før tidligst i 2015. Deprimerende men sant. Får leve med drømmene en stund til og så får vi se når jeg sprekker...
 
2013 var året galskapen virkelig tok til.
Trodde min første skikkelige klokke (Breitiling Superocean heritage, kjøpt i august) skulle være mer enn nok for maaaaaange år fremover. Men nå sitter jeg her, 4-5 klokker rikere på et halvt år. Kun to av litt dyrere slag, Breitlingen og en Omega 2254.50, men roen har enda ikke lagt seg.
De siste månedene har Rolex Submariner åpenbart seg for meg mer og mer. Er spesielt lysten på en 116610LV, men denne tror jeg blir litt i dyreste laget enn så lenge. Submariner er ihvertfall målet for 2014. Kanskje blir det en birthyear fra London-reisen jeg skal på i januar :)
 
Jeg er litt usikker på hva 2014 bringer med tanke på nye ur...

Drømmer egentlig om å realisere ønsket om en rask og takløs bil, noe som muligens er vanskelig å kombinere med den nært forestående familieforøkelse - på en annen side, tar man drømmene fra en mann osv...

Tilbake til klokker:
Leker også med tanken på en RM:)
Av mer realistisk art: DJ2, Reverso og kanskje en sjokotona og...Nei, det får holde:)

OT: nå må det snart komme snø, det klør både i skibena og gassefoten
 
Finne en klokke som gjør at jeg ikke får lyst på fler.
Ikke veldig sannsynlig,men man kan jo håpe.
 
Egentlig ingen store planer! Kanskje bytte ut den svarte Monacoen med en blå...

Ellers har jeg veldig lyst på en pent brukt Aqua Terra/Grand Seiko/Datejust II, men tviler på at finansene tillater et så stort skritt. Da må i tilfelle noe selges. :)

Det samme gjelder hvis drømmen om en Navitimer skulle bli aktuell, og PAM står selvsagt alltid høyt på ønskelisten.

Har også begynt å fantasere om et dressur i gull, men da vintage i hovedsak blir for smått for mine håndledd og jeg ikke har allverdens budsjett begrenser utvalget seg ganske mye. En aktuell modell kan være Longines Heritage Flagship i rosé...

Nei, det blir vel som det har vært frem til nå... Samle etter innfallsmetoden basert på hva som dukker opp til salgs. :)

Det glemte jeg helt! Jeg har av en eller annen grunn også lyst på en Corum Bubble... :)
 
Hei.

Helt ny her på forumet. Men har lusket rundt litt de siste ukene.
Har alltid hatt lyst på en egen liten klokkesamling, men har aldri tatt meg råd til å kjøpe noen.
Den eneste klokken jeg har hatt, er en nixon player gold/gold. Den solgte jeg for en 500 lapp for noen måneder siden.

I 2014 har jeg planer om 3 mekaniske klokker. En fra fødselsåret mitt (1982), dette blir nok en speedmaster eller en navitimer. Disse to har lenge vært klokker jeg virkelig har hatt lyst på. En Hamilton X wind er også noe jeg sikter meg ut.
Håpet er å få disse tre i hus i løpet av 2014. Kan hende det kommer fler, men målet er iallefall 3.
 
Jeg skal selge alt jeg har og kjøpe et arsenal av Invicta modeller til enhver anledning.
 
Hvis jeg klarer å bestemme meg for hvilken modell, og om økonomien tillater det, blir det nok en PAM i 2014:cool: Som sagt uvisst hvilken modell da jeg ikke klarer å bestemme meg om jeg skal ha Luminor eller Radomir, og hvilken kasse jeg skal gå for.

Edit: Kjenner tanken på en Speedy Pro frister også;)
 
Redigert:
Bare ett mål for 2014: :cool:



e43d6c74b9700ff21a89d789cbf88d30_zps9ed54943.jpg
 
Ett ur som kan hedre min avdøde mormor på en verdig måte er en sterk motivator for meg i 2014.
Det er bare å krysse fingrene...
 
Planen er å kjøpe meg en Omega Speedmaster Professional, som første eksklusive klokke. Har falt helt pladask for den :mrgreen:
 
Mitt største mål for 2014 blir å skru mer!
Det er ikke så nødvendig å kjøpe... Skru og fikse, bli flinkere til det! 8-D
Dette blir selvfølgelig noe som vil innebære å måtte kjøpe en del (hærverks)-prosjekter, men det teller ikke. Jeg ser selvfølgelig for meg at det blir flere av disse som virker, og således kan brukes. En Timergraph må skaffes etter hvert. Planen blir derfor å få satt av tid til å skru! 8-D


Ellers så går jeg med planer om å skaffe meg en GMT-klokke. Seamaster er flott. jeg har alltid likt lenken til disse, men hva det blir vet jeg ikke....

Jeg har aldri vært flink til å selge.... Hvert ur har sin historie og plass, med årsak. Derfor er det ikke sikkert noe blir solgt, eller skal jeg prøve? Det frigjør plass og kapital. I natt våknet jeg og hadde det for meg at det ville være lurt å selge Sinn'en!

:cool: