Planer for 2014?

satsar på en av dessa inom relativt kort tid, frågan är vilken:

null_zps192c458d.png
 
Ny liten leilighet og tom klokkekonto ... Har aldri solgt en klokke, og man kan vel ikke selge en JLC Rossi med karbonfiberskive? I hvert fall ikke en AP Scuba, og neppe en RD heller, eller? Så en grail på TZ nylig; kanskje må en av de ovennevnte selges likevel?

Kanskje 2013 blir like kjedelig klokkeår som 2013 (kun G-Shock inn, men ... ehh ... det er faktisk en glimrende klokke)?

Godt Nytt År!
 
Ny liten leilighet og tom klokkekonto ... Har aldri solgt en klokke, og man kan vel ikke selge en JLC Rossi med karbonfiberskive? I hvert fall ikke en AP Scuba, og neppe en RD heller, eller? Så en grail på TZ nylig; kanskje må en av de ovennevnte selges likevel?

Kanskje 2013 blir like kjedelig klokkeår som 2013 (kun G-Shock inn, men ... ehh ... det er faktisk en glimrende klokke)?

Godt Nytt År!

Stor sannsynlighet for at 2013 blir veldig likt 2013 ja :p
 
I 2014 har jeg veldig lyst å begi meg ut på nye eventyr med en AP 15300 rundt håndleddet. Vi får se... :cool:
 
Redigert:
Har det veldig fint med de klokkene jeg har idag. Ingen ut, ingen inn.
Men.....denne plager meg mer enn jeg liker.
Så ingen inn, tror jeg da, kanskje, litt usikker, njææ..

20130906_161257_zps9832c866.jpg
 
2014...

Som første TS post i 2014, får jeg hive meg på denne tråden og forsiktig lufte mine tanker for fremtiden...
Tror/håper 2014 kommer til å inneholde en del endringer for min del hva klokker angår.

For å si det slik...har rett og slett alt for mange ur. Samlingen har bare gått oppover i mange år nå.
Har mange gode minner knyttet til hvert av urkjøpene,
men det ser ut til at det stort sett er 4-5 typiske kandidater som får nyte tiden på mitt håndledd,
oftest og naturlig nok inkl. det siste innkjøpet. Tanken må derfor være å redusere samlingen i løpet av 2014.

- Men det kan ikke bare gå nedover selvfølgelig.
Ser for for meg å kanskje "dumpe" 4-6-8? ur i løpet av året...og med det sagt,
så er planen for ETT NYTT spesielt ur er allerede laget, hoho.

Kommer sikkert til å legge ut diverse her på salgssidene også, så WATCH OUT, haha.

BT
 
2013 var et fint år med både Baume & Mercier Hamptons, GMT-Master II, Submariner og AP RO 26320ST.

2014 byr på et par utskiftninger. Gmt og sub går ut. Daytona går inn. Muligens sub blir, og Daytona fortsatt går inn. Må vurdere om det er verdt litt nudler for Daytona.

.
 
Girard-Perregaux Chrono Hawk og Vacheron Constantin Overseas Dual Time er noe jeg sikler på for tiden. Vi får se om penga strekker til :)
 
Redigert:
En Nomos inn, for håpentligvis finner jeg også en Tudor Snowflake når feriepengene kommer. Etter det blir det vanskeligere da det oppover på ønskelista er mer kostbare ur som krever mer sparing og/eller salg av ur som jeg ikke egentlig vil kvitte meg med. JLC MUT Moon eller Royal Oak i 2015?
Dette er jo en evighet siden! Siden den gang har Grand Seiko SBGR073 seilt opp øverst på ønskelista.

kan sikkert være lurt å forsøke og vente litt før neste kjøp denne gangen...
 
Patek Nautilus 5711 er bestilt og ventes muligens allerede i Q2, men senest innen sommeren. Ellers har jeg altfor lenge lett etter en fin plexi pepsi (med jubilee-lenke), det håper jeg å få på plass i løpet av året. I det siste har jeg også fått øynene mer og mer opp for JLC reverso tribute 1931, men jeg har allikevel ennå ikke helt klart å overbevise meg selv om å ta det siste steget. Kanskje, kanskje jeg greier det iløpet av 2014.
 
Har fått en fetisj for TT gamle seamaster professional chronograph. Kanskje til høsten blir det en mulighet for det.
 
Etter en rolig 2013 er planen å redusere enda mer ( til 3 eller 4 klokker) og forhåpentligvis få tak i en Grail som har vært en drøm i alle fall de 15 siste årene. Har aldri virkelig søkt aktivt etter den men den har aldri krysset min vei før heller.
 
Dette er vanskelig, har jo lyst på nesten alt jeg ser egentlig.. Men øverst på listen står nok en Speedmaster, kanskje reduced, og en Explorer 1! Eller en Datejust, eller en JLC Reverso, eller kanskje noe fra GO ;) også er jo VC Overseas Blue Chrono veldig fristende da.. Jaja, det er ikke lett. Vi får se hva økonomien tillater :p
 
Planen er å ikke selge noe, men kanskje få inn én til. Rolex står høyt på lista. Finansieres via snuskutt:cool:
 
Planen i år er først og fremst en BNIB dressklokke som duger til andre penere anntrekk enn dress uten at den blir malplassert. GS eller Nomos er de mest aktuelle kandidatene. Samtidig har jeg lyst til å gjøre noe litt "crazy" med en gammel sliten klokke. Kjøpe noe billig og polere eller brushe livskjiten ut av den (ihvertfall gi den en annen finnish), bytte visere og kanskje til og med være gal nok til å prøve å gjøre noe med urskiven. Har dog liten tro på at det siste kan bli pent.

Utover det skal jeg lage mer mat fra bunnen av, og bli flinkere til å ta skadeforebyggende styrkeøvelser. Helt sikkert.
 
Fin tråd. Planen i år er en skikkelig klokke til kona. Ble en IWC 391001 for de som har fulgt med på koneklokketråden. Ellers håper jeg å få nok på konto til en AP eller PP. Følg med mot slutten av året.
 
Moderat postefrekvens i det siste, @xe3l ? :)

Jeg har lyst på en JLC MUT Moon 39...
 
Redigert av en moderator:
Etter en rolig 2013 er planen å redusere enda mer ( til 3 eller 4 klokker) og forhåpentligvis få tak i en Grail som har vært en drøm i alle fall de 15 siste årene. Har aldri virkelig søkt aktivt etter den men den har aldri krysset min vei før heller.

Det var det med reduksjon da ;)