Planer for 2014?

Jeg har mange planer, men mye avhenger av økonomien. Bryllupet kommer til å koste, og ellers er økonomien begrenset av hvor mye overtid jeg orker å jobbe.

Jeg har lenge lett etter et vintage dressur fra 50-tallet. Type Omega seamaster eller helst Constellation. Finnes det et strøkent Constelation uten dato kommer jeg løpende på dagen!

Ellers er planen en ny PAM. Mange aktuelle kandidater. Dessverre må jeg slå fra meg drømmen om en PAM 372 eller 422, som begge sto svært høyt på ønskelista. De ble rett og slett klovnestore på meg. Hun i butikken mente ikke det, men der var vi svært uenge. Etter mye frem og tilbake har jeg slått meg til ro med at 44 mm PAM er nok. Både 233 og 270 er på ønskelisten, det samme er en 320. En av disse skal jeg garantert sitte med i løpet av året.

Utover dette har jeg et bittelite håp om at Sky-dweller kommer i SS i år. Kjenner jeg Rolex rett er vel dette usannsynlig. I beste fall dukker den opp i TT, hvis den i det hele tatt gjør det. Håper ikke Rolex bestemmer seg for å bare ha den i edelt metall. Jeg vet mange er delte i synet på klokken. Men for meg er den perfeksjon slik bare Rolex klarer. Solid følelse, innovasjon så subtil at mange ikke merker det, og et lekkert ytre ala Rolex. Jeg får skrive til nissen med en gang.

En ting er sikkert, og det er at året som kommer blir spennende. God jul :)
 
Redigert:
Jeg skrev dette i fjorårets tråd

Planer og planer...

Det står hvertfall en Rolex Submariner av noe slag øverst på ønskelisten
Om jeg kommer over det:
1. Zenith El Primero
2. Breitling Aerospace
3. Eller noe annet snacks:p

Ellers så skal klokkeboksen tømmes for klokker jeg ikke bruker noe særlig lenger:(

Alt bortsett fra punkt nr 1 ble gjennomført;)

Ser for meg at 2014 blir ett litt roligere år, uten så mye flipping. På planen står nok en AP RO 15300, selvom jeg ser det som lite sannsynlig, men jeg kan drømme litt også. Kanskje en oppgradering fra PAM 380 til 448 heller er mer sannsynlig:p
 
Jeg hadde lyst på Patek når jeg skrev i 2012 og det fikk jeg jo gjennomført i år. Så hva planen er neste år er jeg jammen ikke helt sikker på. Har litt lyst på Sjokotona, Red Sub, 15202, 15300 og tja... gudene vet.
 
Planer? Tja... jeg får se hvor denne galskapen tar meg. Vintage Rolex og Tudor, kanskje en Heuer "Luftforsvaret"?
Kanskje terapi.......:mrgreen:
 
Finne seg selv....

Mine planer for 2014 er og bremse opp litt,samt ikke bruke så mye horologisk tid på nettbrett,pc og mobil.

Tiltak #1 er og avstå fra underforumet Salon Prive'(forum for støttemedlemmer)der ville ideer og næring til flippesyken brygges,samt at SP oppleves litt sånn Upper Class (horologisk) sett fra mitt ståsted:confused:
Syns faktisk det er trist og forlate SP :(, men det et nødvendig onde/grep for og prøve og finne litt tilbake til gleden med og EIE et ur,ikke flippe over en lav sko.
Ergo blir ikke jeg støttemedlem 2014.

Tiltak #2 er og kun ha en,max to klokker og fokusere på disse.

Om jeg lykkes,for tiden vise:)

God Jul kjære venner.

Mvh
Phenix
 
Redigert:
Blir ingen bremser på for min del i 2014. Her kjører vi full pupp. Jeg sikler og sikler på GO til 130 laken på K/S.....
 
Ila 2014 er det planer om en kraftig rullering; altså skal forhåpentligvis alt ut ;) det blir et mulig spenstig år! The thrill gives me a hard on...
 
2014 skal jeg forsøke å holde meg i skinnet, planen er å selge "konas" Explorer 114270, inn hvis mulig:
- Tudor Submariner MN
- Rolex 5513 meters first
- Panerai 243 / 390

Når jeg ser på lista ser jeg at det hjelper lite å selge "konas" Explorer. :mad:
Tom
 
Er dette uforpliktende?

Planen er å selge/bytte min hvite 16570. Dersom den byttes har jeg et åpent sinn rundt hva som skal inn. Både Milgauss, Reverso og Panerai vurderes.

Ender det med salg skal det konsolideres. Har et par ur som må serves neste år, og budsjettet for 2013 sprang kraftigere enn Dødsstjernen. Er ganske fornøyd med samlingen på kort sikt, men noe brukt fra GO kan fort ende opp med et impulskjøp, kjenner jeg.

Regner altså ikke med de store utskiftningene i boksen, men er veldig åpen for at det tar av i 2014 også...
 
Min plan er å oppsøke en rebelsk urmaker som kan kakke av cyclopen på min Polar og legge på skiven til en EXP I. Sånn at jeg endelig kan få en EXP I med crownguards:D AGGHH faen ta designerene hos Rolex,,
 
Muligens downsize fra DSSD tilbake til Sub-C eller kanskje en Red sub, om det skulle dukke opp en fin en. Pam'en og Omegaen blir. Drømmen om en PP 5980 kommer til å bli enda sterkere, men forhåpentligvis kommer jeg til å innse at så lenge man ennå "breakdancer" på afterski og ved andre festlige lag, er dette en ytterst destruktiv kombo.

Kommer fortsatt til å vurdere Heuer Bund, vintage Breitling Top Time/co-pilot, fødselsår-Pepsi og DD i gull, men mtp. gårsdagens bilkjøp blir det nok mer downsizing enn upsizing.
 
Min plan er å oppsøke en rebelsk urmaker som kan kakke av cyclopen på min Polar og legge på skiven til en EXP I. Sånn at jeg endelig kan få en EXP I med crownguards:D AGGHH faen ta designerene hos Rolex,,

@Chronodiver, utdyp gjerne, tydeligvis noe jeg ikke skjønner! Skiven fra en EXP I på en EXP II??
 
Redigert av en moderator:
@Chronodiver, utdyp gjerne, tydeligvis noe jeg ikke skjønner! Skiven fra en EXP I på en EXP II??

Skiven på EXP I er kanskje den flotteste skiven jeg vet om, uret også men det har ikke crownguards. Altså sleng en EXP I skive inn på et Rolex sportsur med crownguards og vips, en EXP I med crownguards.

Ja vet det er onnas men her inne er jeg bare en i mengden..
 
Redigert av en moderator:
Skiven på EXP I er kanskje den flotteste skiven jeg vet om, uret også men det har ikke crownguards. Altså sleng en EXP I skive inn på et Rolex sportsur med crownguards og vips, en EXP I med crownguards.

Ja vet det er onnas men her inne er jeg bare en i mengden..

Men passer det uten mods?
 
2014 står i dressklokkenes år for min del.
Har ikkje peiling på kva det vert, men noko som går godt til dress er målet. Panerai hadde kanskje også vore kjekt å fått prøvd. Er ein vinglepetter og vert aldri 100 prosent sikker før eit kjøp, samt at preferansar endrar seg kontinuerleg. Time will show:)
 
For min del, blir det rolex eller panerai som blir 2014 klokka. Eller kanskje begge deler..

Kommer de like seint på året som speedmasteren gjorde i år, blir det definitivt noen ventepølser. Litt lyst på bronse og..helson kanskje? Amida kanskje?

A