Planer for 2014?

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
På tide med denne øvelsen igjen: Hva er dine planer for 2014?

For min egen del lurer jeg fortsatt på å downsize samlingen til fordel for noen sjeldnere perler. Spesielt Sifferten lever farlig, da jeg allerede har noen gode tilbud fra utenlandske samlere. Om jeg ofrer Siffert, gull-GMT og 7-days Portuguese er det mye spennende innenfor rekkevidde. Fortsatt sikler jeg på Audemars Piguet Royal Oak chrono i rosé, utgått modell :cool:

Vi får se...
 
Etter å ha planlagt en Daytona de siste tre årene har jeg gitt opp.
Nå drømmer jeg om helgull Rolex. Blir 2014 året?:)
 
Håper det blir året jeg endelig får tak i en 5711. Frister også med en pam igjen selv om jeg konkluderte med at de er for store for meg tidligere i år.
 
Jeg har et mål om å spare til en Rolex Pepsi eller en Explorer. Føler jeg må utvide istedenfor å bytte inn, men om jeg klarer det i løpet av 2014 gjenstår å se :)
 
Jeg skal bare ha en AP med hvit skive og skal ikke ikke kvitte meg med noe! Enkelt og greit...

...om økonomi sier ja ;)
 
To har nettopp forsvunnet, så det må vel inn igjen en eller to i løpet av 2014. På nåværende tidspunkt er det minst 5 aktuelle kandidater og med min enorme impulskontroll vil det selvsagt ikke bli handlet noe før alt er grundig gjennomanalysert.
 
Før jeg skrev dette innlegget gikk jeg tilbake og så på "Planer for 2013". Der var det LITE som slo til. Så den offisielle planen for 2014 er herved:

1. Kjøpe klokke(r).
2. Selge klokke(r) om nødvendig.
 
Bortsett fra mer tradisjonelle valg - så håper jeg å finne ei god klokke fra midten av 60-tallet (dvs. fødselsåret) jeg kan benytte som daglig klokke.
 
Jeg lever i trua om en PP... Hvem vet jeg ikke :) Hvis ikke så går jeg vel igjennom litt av hvert annet vil jeg tro. Flippesyk som jeg er.. :rolleyes:
 
Relativt sikre planer er å selge et par klokker og legge til side noen kr. Målet er å kjøpe en Explorer I og kanskje en brukt Sub.... Er vel den veien det ofte går fra kvantitet til kvalitet :)

Mer usikkert en vintage Omega,eller annet merke, som dress-ur....

..og ja restaurere en ødelagt constallation jeg har liggende.

Time will show.
 
Skal hente en PP 5711 i Genève Ila sommeren. Kanskje skal jeg også anskaffe en speedy og en gammel Rolex type 1665 eller 1675:) Det for holde for 2014.
 
enkelt og greit:)

cadeau4ans053.jpg

mvh
stian
 
Lurer på "birthyear sub", Railmaster og trade ned PAM270 til annen Panerai. Tiden vil vise om planen blir til virkelighet.
 
Min filosofi om dagen er heller flere 40 tusen kroners klokker enn noen få dyre. Må ha meg en Hulk og en hvit Explorer 42mm igjen. Noen klokker klarer jeg meg bare ikke uten...
 
Håper på en 1680 Sub. Får jeg til det blir jeg veldig fornøyd. Hvis alle himmelens guder smiler ekstra blidt til meg blir det kanskje også en 1675 GMT.

EDIT: ...og før 2013 i det hele tatt var over, endret plutselig planene for 2014 seg. Nå blir det nok først og fremst noen billigklokker som kommer inn i 2014. :mrgreen:
 
Redigert:
Jeg har fått lyst på noe eldre: Heuer 1550, Ploprof 600m, SM300, 16760 - for å nevne noen.
Ellers hadde det jo vært gøy med noe nyere fra Rolex eller IWC.

Skulle noen av disse komme inn, vil jeg nok være godt fornøyd :)
 
Planen så langt er selge SMPc og kjøpe en PAM312, selv om jeg er alt for sikker på at jeg kommer til å synes den er for stor. Ellers så håper jeg på å få kjøpt en Speedmaster, kansje birthyear. Får jeg til det tror jeg at jeg er fornøyd.

Jo, og kansje en dressklokke.
Og kansje en Sharkdiver :p
 
Har lyst å utvide med en speedy og en Explorer 2, men skal gifte meg i 2014 så spørs hva økonomien tillater...
 
Klokkeinteressen tok helt av i år. Da røyken hadde lagt seg var beholdningen økt med fire stykk:rolleyes:

Ambisjonsnivået for 2014 er å bruke urene jeg allerede besitter... Hvis jeg sprekker er det fødselsårklokke som gjelder (1675 RB, 1803, 5512/5513):cool: