Patek Philippe-tråden

7F58F7D4-9B22-4328-AEEB-A9EC486B61A2.jpeg
 
NICE!
Har de fått en inn nå? Da må jeg innom å teste.
Min kommer i 24….
Det meste er utstilt i Rococosalen på Grand Hotel. Utrolig bra opplegg, og muligheter til å prøve de modellene man ønsker. Anbefaler virkelig å ta turen!
 
  • Liker
Reaksjoner: politrew
Det meste er utstilt i Rococosalen på Grand Hotel. Utrolig bra opplegg, og muligheter til å prøve de modellene man ønsker. Anbefaler virkelig å ta turen!
Skulle gjerne gjort det men er (dessverre) ikke i nærheten akkurat nå…

Hvordan var denne nye 5205R 011? Like fin som på bilder?
Skulle egentlig ha den forrige modellen men når ny farge ble lansert så hoppet jeg på den.
 

Vedlegg

  • 0F2AEEF5-9A99-4989-9447-1F2317387FD1.jpeg
    0F2AEEF5-9A99-4989-9447-1F2317387FD1.jpeg
    144,3 KB · Visninger: 0
Skulle gjerne gjort det men er (dessverre) ikke i nærheten akkurat nå…

Hvordan var denne nye 5205R 011? Like fin som på bilder?
Skulle egentlig ha den forrige modellen men når ny farge ble lansert så hoppet jeg på den.

Herlig! Jeg ble svært positivt overrasket over den nye 5205R 011. Skiven må sees live for rett inntrykk, helt rå! Bare å glede seg! :)
 
  • Elsker
Reaksjoner: gullet
Jeg kasta meg på ett fly over fjellet til hovedstaden for Urmaker Bjerke sin Patek Philippe Exhibition. Vel verdt turen for min del. Bra opplegg med mange flotte klokker, hvor vi i ro og fred kunne prøve å se nærmere på klokker de fleste av oss bare kan drømme om. Her har jeg tatt noen mobilbilder fra dagens utstilling:

IMG_8587.jpg
IMG_8582.jpg
IMG_8578.jpg
IMG_8577.jpg
IMG_8559.jpg
IMG_8572.jpg
IMG_8571.jpg
IMG_8599.jpg
IMG_8563.jpg
IMG_8568.jpg
 
Strålende event som vanlig når Bjerke inviterer. Flott at de hadde nok folk på plass, så det var aldri «kø» for å se nærmere på de mange flotte ur de hadde klart å samle. Hørte fra en at det var langt flere ur utstilt i Oslo enn hva Patek hadde tatt med til andre land på denne turneen.

Til slutt et lite hjertesukk. Mye av opplevelsen med å kikke på et ur er å kjenne på opptrekk, trykkere, se at det går o.l. Alle urene er «blokkerte» så ingen av de virker som normalt, det ødelegger litt av opplevelsen.
 
Strålende event som vanlig når Bjerke inviterer. Flott at de hadde nok folk på plass, så det var aldri «kø» for å se nærmere på de mange flotte ur de hadde klart å samle. Hørte fra en at det var langt flere ur utstilt i Oslo enn hva Patek hadde tatt med til andre land på denne turneen.

Til slutt et lite hjertesukk. Mye av opplevelsen med å kikke på et ur er å kjenne på opptrekk, trykkere, se at det går o.l. Alle urene er «blokkerte» så ingen av de virker som normalt, det ødelegger litt av opplevelsen.
Joda, men er ikke det helt naturlig? Flere av de mest kompliserte urverkene bør ikke stilles av hvem som helst.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin