Calatrava 5226G, nyhet i år.Nydelig, enkel Patek. Hvilken modell er dette?
Calatrava 5226G, nyhet i år.Nydelig, enkel Patek. Hvilken modell er dette?
Joda, men er ikke det helt naturlig? Flere av de mest kompliserte urverkene bør ikke stilles av hvem som helst.Strålende event som vanlig når Bjerke inviterer. Flott at de hadde nok folk på plass, så det var aldri «kø» for å se nærmere på de mange flotte ur de hadde klart å samle. Hørte fra en at det var langt flere ur utstilt i Oslo enn hva Patek hadde tatt med til andre land på denne turneen.
Til slutt et lite hjertesukk. Mye av opplevelsen med å kikke på et ur er å kjenne på opptrekk, trykkere, se at det går o.l. Alle urene er «blokkerte» så ingen av de virker som normalt, det ødelegger litt av opplevelsen.
Enig i det, men her er alle urene blokkert, også de helt enkle.Joda, men er ikke det helt naturlig? Flere av de mest kompliserte urverkene bør ikke stilles av hvem som helst.
Hva er prisen på noe sånt? Og er det i det hele tatt mulig å få tak i?Calatrava 5226G, nyhet i år.
De hadde nok sett an sitt publikumEnig i det, men her er alle urene blokkert, også de helt enkle.![]()
Rundt 380K. Er nok lang leveringstid, uten å vite nøyaktig.Hva er prisen på noe sånt? Og er det i det hele tatt mulig å få tak i?
Hva er prisen på noe sånt? Og er det i det hele tatt mulig å få tak i?
Tja, tvilsom til akkurat det. Vet om en med veldig god historikk hos Bjerke (men ikke med Patek), fikk blankt avslag når interesse ble meldt vedrørende denne modellen.Spurte faktisk om denne selv. En av de "enklere" modellene å få tak i sa kundebehandleren. Fortsatt krav til søknad og en fordel med litt historikk. Tror ikke denne er så halvgal å komme på liste på.
Min favoritt ogsåendelig fikk jeg også "adgang" til å poste i denne tråden. Moro å få prøve klokker man kanskje aldri får sett igjen…
5212A er definitivt en favoritt hos meg.
Vis vedlegg 305288
Fantastisk klokke i mine øyne! Godt å se at "en av de tre" som Bjerke har solgt brukes. (dog. usikker på om tallet stemmer, men de sa så til meg).
En grei forklaring finner du her. https://www.calibremagazine.com/news/patek-philippe-calatrava-weekly-calendar/Fantastisk klokke i mine øyne! Godt å se at "en av de tre" som Bjerke har solgt brukes. (dog. usikker på om tallet stemmer, men de sa så til meg).
Snakket litt om ukenummeret som er "skriblet" på klokken. Er du kjent med når ukenummer 53 kommer til anvendelse? @Gin Ingen på utstillingen som hadde svaret til meg. De løp rundt, og "google". men dessverre ingen fasit…