Patek Philippe-tråden

Neida :) Om han selger den ny (så trekker han fra momsen på summen 8% tror jeg). Men selger han den som second hand, så tror jeg ikke det er moms på denne type handel i Sveits (det er ikke det i de fleste EU land, de betaler kun mva på fortjenesten). Speditør som sender klokken sender deg regning på mva inn til Norge.

Jeg har nå kommet i kontakt med en AD som har en ny på lager, og venter nå kun på fraktprisen til Norge :cool::cool::cool::cool: håper dette går i boks.
 
Neida :) Om han selger den ny (så trekker han fra momsen på summen 8% tror jeg). Men selger han den som second hand, så tror jeg ikke det er moms på denne type handel i Sveits (det er ikke det i de fleste EU land, de betaler kun mva på fortjenesten). Speditør som sender klokken sender deg regning på mva inn til Norge.

Jeg har nå kommet i kontakt med en AD som har en ny på lager, og venter nå kun på fraktprisen til Norge :cool::cool::cool::cool: håper dette går i boks.

Hårreheite så konge:)

Hva var nypris hos AD?
 
Neida :) Om han selger den ny (så trekker han fra momsen på summen 8% tror jeg). Men selger han den som second hand, så tror jeg ikke det er moms på denne type handel i Sveits (det er ikke det i de fleste EU land, de betaler kun mva på fortjenesten). Speditør som sender klokken sender deg regning på mva inn til Norge.

Jeg har nå kommet i kontakt med en AD som har en ny på lager, og venter nå kun på fraktprisen til Norge :cool::cool::cool::cool: håper dette går i boks.

Gleder meg til å ønske deg velkommen i klubben!
 
Den på chrono24 er fra en uautorisert forhandler, men utover det kjenner jeg ikke til butikken.

Er 8% mva på dette i sveits, i praksis får du tilbake ca 6,25% når du momser klokker ut igjen på flyplassen el.lign.
Det utgjør ikke så himla mye, men noen tusen er det jo.
 
Da.. :cool:;):eek: guess what?

Skjermbilde2013-07-24kl142602_zps84340836.png
 
Nautilus 5712, 5726 eller 5890?

Hei!

Har begynt å tenke på et "storinnkjøp" i løpet av høsten og har sett meg ut Nautilusen som det foretrukne valget, men jeg er litt usikker på hvilken modell jeg foretrekker mest, utover at jeg synes 5711 er litt for kjedelig.

5712 er litt "busy", men jeg liker at den har både power reserve, månefaser og dato i ett. Den store svakheten for meg er at den ikke kan bades med pga at den bare er vanntett til 60m.

5726 har en mye cleanere layout på skiven, mangler power reserve men har dag og måned i stedet. Bygger litt høyere på håndleddet men det ser egentlg bare bra ut.

5890 har også en veldig ryddig layout, har prøvd den i hvit og gråsort og den ser overraskende bra ut i hvit. Bygger høyest av alle men det ser ikke rart ut. Den er også dyrest, noe som hadde vært greit om det ikke var for at finessene består av en ordinær dato og en kronograf. Kronograf er.. vel ikke så nyttig og jeg tror aldri jeg har benyttet den til noe praktisk på min nåværende Zenith Chronomaster.

--

Kommer nok til å velge stål/lenke uavhengig av hvilken jeg går for. Noen råd eller erfaringer med de ulike modellene? Er 5890 verdt prisen, og i så fall hvorfor?

På forhånd takk for alle innspill :)
 
Du må prøve klokkene, jeg opplever de anderledes i IRL. 2 ting må vi ha straight. 5711 er ikke kjedelig! Chronoen har ref. 5980 ikke 5890. Klokke til 350tusen pålegger jeg riktig ref.. Men du er absolutt inne på de lekreste sportsklokker ever, og jeg ønsker deg lykke til!
 
Jeg er stum av beundring for dere gutter. Jeg har hatt klokkeinteressen i mange år, men å kjøpe klokker til 150-350' kr pr stk, der er jeg ikke. Jeg tør knapt bruke de jeg har til en tiendel av prisen. Men jeg jeg skjønner jo at mange havner i en voldsom flippespiral til de har funnet den eneste ene (som uansett relativt kjapt havner på KS likevel i de fleste tilfeller), paradoksalt nok er grailene også på bortimot øverste prishylle. Misunnelig? Ja :)
 
Redigert:
Hei!

Har begynt å tenke på et "storinnkjøp" i løpet av høsten og har sett meg ut Nautilusen som det foretrukne valget, men jeg er litt usikker på hvilken modell jeg foretrekker mest, utover at jeg synes 5711 er litt for kjedelig.

5712 er litt "busy", men jeg liker at den har både power reserve, månefaser og dato i ett. Den store svakheten for meg er at den ikke kan bades med pga at den bare er vanntett til 60m.

5726 har en mye cleanere layout på skiven, mangler power reserve men har dag og måned i stedet. Bygger litt høyere på håndleddet men det ser egentlg bare bra ut.

5890 har også en veldig ryddig layout, har prøvd den i hvit og gråsort og den ser overraskende bra ut i hvit. Bygger høyest av alle men det ser ikke rart ut. Den er også dyrest, noe som hadde vært greit om det ikke var for at finessene består av en ordinær dato og en kronograf. Kronograf er.. vel ikke så nyttig og jeg tror aldri jeg har benyttet den til noe praktisk på min nåværende Zenith Chronomaster.

--

Kommer nok til å velge stål/lenke uavhengig av hvilken jeg går for. Noen råd eller erfaringer med de ulike modellene? Er 5890 verdt prisen, og i så fall hvorfor?

På forhånd takk for alle innspill :)

Du må prøve klokkene irl, de gir et annet inntrykk på hånden enn på bilder. Av en eller annen grunn er det mange fornuftige medlemmer som har sterke meninger om klokker de ikke har prøvd - dette gjelder særlig PP.

Personlig synes jeg ikke skivene på de du nevner ser busy ut irl, men det er en smakssak.

5980 er selvfølgelig ikke verdt prisen, med mindre du verdsetter den som et kunstverk - det er det den er. :D
 
Du må prøve klokkene irl, de gir et annet inntrykk på hånden enn på bilder. Av en eller annen grunn er det mange fornuftige medlemmer som har sterke meninger om klokker de ikke har prøvd - dette gjelder særlig PP.

Personlig synes jeg ikke skivene på de du nevner ser busy ut irl, men det er en smakssak.

5980 er selvfølgelig ikke verdt prisen, med mindre du verdsetter den som et kunstverk - det er det den er. :D

Hør hør, fornuftens røst i galskapens tid :)
 
Er en enkel mann så dette var en gledens liten film:
Instagram-bruker Doing_time pakker ut en 5980/1R på gullenke. 15sek morro! (usikker på om man får sett videon online eller måste inn i appen)

Kanskje kan virke som en liten "enabler" @KimS :)
 
Redigert av en moderator:
Du må prøve klokkene, jeg opplever de anderledes i IRL. 2 ting må vi ha straight. 5711 er ikke kjedelig! Chronoen har ref. 5980 ikke 5890. Klokke til 350tusen pålegger jeg riktig ref.. Men du er absolutt inne på de lekreste sportsklokker ever, og jeg ønsker deg lykke til!

Ble litt sent i natt, men ja det er naturligvis 5980 :)

5711 er pen, men veldig tynn og jo dessverre litt kjedelig når man sammenligner den med de andre alternativene :)

Den eneste jeg ikke har prøvd er 5726, og det er kanskje den jeg foretrekker, selv om den er fryktelig dyr (men rimeligere enn 5980). Det jeg kanskje er ute etter å forstå er hvorfor jeg skal bruke mer penger på en klokke som har en i min oppfatning enklere komplikasjon (kronograf vs annual calendar) - er det noen gode grunner utenom at det er den siste modellen eller tilsvarende?
 
Er en enkel mann så dette var en gledens liten film:
Instagram-bruker Doing_time pakker ut en 5980/1R på gullenke. 15sek morro! (usikker på om man får sett videon online eller måste inn i appen)

Kanskje kan virke som en liten "enabler" @KimS :)

Tror både kontoen og samboeren skriker om jeg prøver å kjøpe helgull-pakka.. men jeg liker veldig godt 5980R med rem... I følge prislisten for UK som jeg fikk av en forhandler der i helgen er retailen hele 43 230 pund for 5980R... mao relativt dyrt, og du kan legge på nesten 20 000 pund til for 5980/1R :)
 
Redigert av en moderator:
Du må prøve klokkene irl, de gir et annet inntrykk på hånden enn på bilder. Av en eller annen grunn er det mange fornuftige medlemmer som har sterke meninger om klokker de ikke har prøvd - dette gjelder særlig PP.

Personlig synes jeg ikke skivene på de du nevner ser busy ut irl, men det er en smakssak.

5980 er selvfølgelig ikke verdt prisen, med mindre du verdsetter den som et kunstverk - det er det den er. :D

Joda, 5980 er definitivt verdt det...;) at den er et kunstverk øker bare gleden av å passe på den til neste generasjon. ..

bilde til inspirasjon - bruksklokke!
20130723_142558_zpseaf7f092.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Genta