Patek Philippe-tråden

Nå som jeg har forelsket meg, må jeg ha svar på et kjapt spørsmål;
Er det samme blåfargen på 5711 og 5980?

Nå skal det prioriteres hardt, mååå haaaa:D

Ja, men nei, men ja.

De kan fort oppleves forskjellig selv om de, så vidt jeg vet, er like i utgangspunktet.

Selv opplever jeg kanskje at 5712 havner midt imellom dem, men jeg tror ærlig talt det meste er i hodet mitt.

Det som derimot er en konkret forskjell er at det er forskjellige mengder ting på skiven som endrer hvordan lyset spiller.
 
Jeg liker denne tråden. Man må jo bare prøve og tenke "One day...." :D

Just-Do-It-Now.jpg
 
Ja, men nei, men ja.

De kan fort oppleves forskjellig selv om de, så vidt jeg vet, er like i utgangspunktet.

Selv opplever jeg kanskje at 5712 havner midt imellom dem, men jeg tror ærlig talt det meste er i hodet mitt.

Det som derimot er en konkret forskjell er at det er forskjellige mengder ting på skiven som endrer hvordan lyset spiller.

Det var det jeg tenkte meg, og håpet på:)
Men når jeg så på nettsiden til PP var det derimot utrolig stor forskjell på fargene. Ble skikkelig usikker, men det må jo være pga lyssetting osv.
 
Var innom PP i Paris forrige helg og de hadde inne den nye 39mm Calatravaen (5227):



Klokken har officer's caseback, og det ser utrolig lekkert ut med det supertynne gullokket:



Måtte også prøve 5146, men synes ikke den bar like pent:



Godt man har noe å se frem til på lang sikt også :)
 
Var å testet litt klokker i Palma i dag.. Herregud denne er tøff. Ble faktisk småforelska.. En vakker dag!!

null_zps10cdb6b4.jpg
 
fan ja har sånt sjukt sug efter en 5711 nu, måste köpa en sådan snart tror jag!
 
Denne tråden er skummel.
Sitter å pendler mellom Rolexforum og Finn.no
I det ene øyeblikket har jeg lyst seilbåt, det neste 5167. Sparer jeg litt til får jeg jo pokker meg en 5711:eek:
Dette er ikke det jeg trenger:(
 
Denne tråden er skummel.
Sitter å pendler mellom Rolexforum og Finn.no
I det ene øyeblikket har jeg lyst seilbåt, det neste 5167. Sparer jeg litt til får jeg jo pokker meg en 5711:eek:
Dette er ikke det jeg trenger:(

Strengt talt trenger du vel ikke seilbåt heller?
Tror du kommer til å bruke klokke mer enn seilbåten, så det er bare å realisere drømmen;)
 
Vi tåler et billedsitat til - for dette er fantastisk flott
applause.gif
@Hansaeng

5726 er min klare favoritt, fulgt av 5980. Gratulerer med flott ur!

I følge Bjerke så går det ikke å bytte fra reim til lenke, men om noen andre har mer informasjon her så kom med det :)
 
Redigert av en moderator:
Har søkt høyt og lavt etter svar på det. Noen sier det går, andre sier det definitivt ikke går.

Da lurer jeg på om dette er akseptabelt?
Selv liker jeg ideen, men kanskje ikke helt blinkskudd.
patek_image.3013723.jpg