Passaround MMXIII

Ditto. En GS hadde vært gøy å teste (tenker da på en av de klassiske som foreslått før her - DateJust-typen).
 
Jeg syns også Grand Seiko hadde vært veldig moro! En pen og klassisk en!
 
Mange gode forslag her, synes sånn i farten at Kobold og Seiko GS virker interessant, må se litt mer på de andre forslagene.

Husk at hvis du har et forslag, er det veeeeldig fint om du linker direkte til et sted man kan kjøpe klokken sånn høvelig innenfor budsjett. Da slipper jeg å saumfare nettet etter gode dealer på en masse forskjellige klokker!

Minner om at budsjettet tillater en pris på ca $2800/€2100 inkl frakt. Med norsk moms havner vi da på rundt regnet 21000.
 
Jeg syntes følgende forslag var bra:

Mühle Glashütte:
Teutonia II Small Second
2499 $ eks. moms ifølge Wristwatch Annual 2013
Kan kjøpes her: Teutonia II Chronometer Muhle Glashutte Watch : Muhle Glashutte riktignok med lenke og en pris på 2599 $.
teutII3a.jpg


Davosa:
Classic Power Reserve
1298 $ eks. moms ifølge wristwatch annual 2013
Kan kjøpes fra svensk side her: Classic Automatic Power Reserve
davosa_classic_power_reserve%285%29.jpg

Marvin M115

m115.13.24.68_backup.png

Pris: Ca 22647NOK (M/Mva)

Og denne likte jeg også veldig godt.


Fås på følgende sider:
Men's Maurice Lacroix Les Classiques Phases De Lune Chronograph Watch (LC1148-SS001-131) - WATCH SHOP.com™
Les Classiques Phase De Lune - Les Classiques - Maurice Lacroix - Brands
 
Absolutt aktuelt å være med på denne runden også vis det blir noe:) Synes Vulcain kunne vært veldig kult å prøve:) Er ikke like fan av disse klumpene til Kobold! GS kunne jo også vært spennende å få til:) Er dog ikke såå lenge til de blir AD i Norge.
 
Vi drar denne opp fra glemselen, og satser på å ha avstemningstråd klar i løpet av uken. Om noen har flere forslag til klokker som bør være med (les første post for rammer) er det bare å poste. Så går jeg gjennom innkomne forslag og lager tråd når jeg har et ledig øyeblikk:)
 
Meistersinger er veldig gøy! Liker også veldig godt den Junghansen på side 1. :)
Bronse-flieger fra Archimede kunne også vært artig, selv om det vel er et par av dem på sonen allerede.
(Blir sikkert flott patina etter 30 manns armsvette.)
1093136d1369157379-bronze-archimede-pilot-42h-patina-developing-dsc06279.jpg
 
Jeg vil også gjerne være med om det er mulig! :) stemmer for mastersinger, men også den Maurice Lacroix'en var veldig pen

EDIT: hvis grand seiko er et alternativ stemmer jeg helt klart for det:)
 
Redigert:
Dersom det er plass til meg også er jeg gjerne med! Mye fint som har blitt foreslått her! Synes Ball World Timer var ganske stilig, så den får min stemme :)