Hm. En liten tjukkas altså.

Hvorfor lager dem en bakside som er så tykk at klokka blir stående som ei kjegle som vipper til siden oppå håndleddet? Se bare på bildet over...
Ja, det er en liten tjukkas. For å få den vanntett til 1220m må baklokket være mer solid. Det er tilsvarende forskjell på GMT (100m) og SUB (300m).
Og det med tjukkas bekymrer meg, tror kanskje kassa også er en del tjukkere, ref bildet under på hvordan endeleddet står over lugsa:
En toolwatch er tross alt ikke det samme som en dressklokke, så litt ekstra tykkelse må forventes. Men på bilder kan den se ut til å være betydelig større enn sin forgjenger. I en tidligere tråd før 116600 ble lansert sa jeg at min 16600 lett ryker til fordel for en slik, men jeg er jaggu usikker. Må nok se den live. 16600 er liten og nett i forhold, og sterkere referanser til klokken James Bond brukte, som legitimerte Sub-bruk til dress.
Noen som har fakta om lug-tjukkelse? Kan se ut som om den har litt smalere lugs enn 11661X (som har et litt firkantet design).
Matt dial er veldig flott, spesielt til en toolwatch dette virkelig er! Samtidig så er c-bezel innmari glossy. Altså en liten design-mis-match (gråaktig skive mot knallsort bezel).
Alt i alt en utrolig flott klokke! Alt av Rolex-nyvinninger + det lille ekstra! Om noe skal ut til fordel for denne tror jeg kanskje ikke det blir 16600, men stakkars lille Smurfen...