Nye Rolex Sea Dweller 4000ft

Sjekk A Blog To Watch :)

[video=youtube;rN9gu_oZDFg]http://www.youtube.com/watch?v=rN9gu_oZDFg[/video]

Rolex Sea-Dweller 4000 Ref. 116600 Watch For 2014 Hands-On | aBlogtoWatch

Rolex-Sea-Dweller-4000-116600-watch-2.jpg


Rolex-Sea-Dweller-4000-116600-watch-22.jpg


Rolex-Sea-Dweller-4000-116600-watch-13.jpg


Dette er bakside, det :)

Rolex-Sea-Dweller-4000-116600-watch-21.jpg
 
Hm. En liten tjukkas altså. :) Hvorfor lager dem en bakside som er så tykk at klokka blir stående som ei kjegle som vipper til siden oppå håndleddet? Se bare på bildet over...
 
Hm. En liten tjukkas altså. :) Hvorfor lager dem en bakside som er så tykk at klokka blir stående som ei kjegle som vipper til siden oppå håndleddet? Se bare på bildet over...

Ja, det er en liten tjukkas. For å få den vanntett til 1220m må baklokket være mer solid. Det er tilsvarende forskjell på GMT (100m) og SUB (300m).

Og det med tjukkas bekymrer meg, tror kanskje kassa også er en del tjukkere, ref bildet under på hvordan endeleddet står over lugsa:


En toolwatch er tross alt ikke det samme som en dressklokke, så litt ekstra tykkelse må forventes. Men på bilder kan den se ut til å være betydelig større enn sin forgjenger. I en tidligere tråd før 116600 ble lansert sa jeg at min 16600 lett ryker til fordel for en slik, men jeg er jaggu usikker. Må nok se den live. 16600 er liten og nett i forhold, og sterkere referanser til klokken James Bond brukte, som legitimerte Sub-bruk til dress.

Noen som har fakta om lug-tjukkelse? Kan se ut som om den har litt smalere lugs enn 11661X (som har et litt firkantet design).

Matt dial er veldig flott, spesielt til en toolwatch dette virkelig er! Samtidig så er c-bezel innmari glossy. Altså en liten design-mis-match (gråaktig skive mot knallsort bezel).

Alt i alt en utrolig flott klokke! Alt av Rolex-nyvinninger + det lille ekstra! Om noe skal ut til fordel for denne tror jeg kanskje ikke det blir 16600, men stakkars lille Smurfen...:)
 
Da var det bare å begynne den harde sparingen da... Eventuelt selge diverse organer... For min del er det minuttmarkeringene rundt hele bezelen som er spikeren i kista for motstanden. Får bare et mye røffere preg en submariner, synes jeg. Litt mere tool, litt mindre kanapeer.
 
Noen som vet mm-tykkelsen på denne?

Flott med matt dial og 40mm. Foreløpig noe mer usikker på minuttmarkeringene på bezel.
 
Noen som vet mm-tykkelsen på denne?

Flott med matt dial og 40mm. Foreløpig noe mer usikker på minuttmarkeringene på bezel.

Og gjerne tykkelse på bare kassen + total høyde. Sammelignet med sub.

______

Har en foreløpig teori angående lug-bredde: ved sammenligning med sub ser den nye SD noe smalere ut (altså lugsa), men jeg tror det kan komme av en anderledes kasseform. Den kan se ut til å ha noe høyere kasse, og med litt vinkling innover mot toppen, som vil gjøre lugsene smalere oppe enn nede. Skjønner? Enig?

______

Leste et sted at Rolex hadde tatt patent på en løsning som setter krona i riktig opp/ned posisjon innskrudd, og at denne løsningen skulle komme på klokkene i 2014. Gjelder dessverre ikke 116600, ennå iallefall. Eller har jeg kanskje drømt om hele greia? Finner ikke posten jeg mener å huske.

______

Ser 116600 har fått etablert en forkortelse allerede, SD4C, Sea Dweller, 4000' depth rating Ceramic bezel insert.
 
Redigert:
Digger at Rolex kom med denne nyheten, har alltid likt SD fremfor Sub. Men, er den nye egentlig en stor forbedring over 16600?

Personlig synes jeg minuttmarkeringene på bezelen og de forstørrede runde timemarkørene på skiva gjør klokka unødvendig busy. Er den nye egentlig finere enn denne? Jeg er ikke helt overbevist...

7118857899_2941808d90_o.jpg
 
Virkelig flott tykk mann! Beazelen ser litt billig ut med de minutt markørene. Jeg regner med at det blir annerledes når man ser den i livet... Rolex pleier ikke å forhaste seg med slikt.

:cool:
 
Digger at Rolex kom med denne nyheten, har alltid likt SD fremfor Sub. Men, er den nye egentlig en stor forbedring over 16600?

Personlig synes jeg minuttmarkeringene på bezelen og de forstørrede runde timemarkørene på skiva gjør klokka unødvendig busy. Er den nye egentlig finere enn denne? Jeg er ikke helt overbevist...

7118857899_2941808d90_o.jpg

Enig. Selv om 116600 ser ut til å være fantastisk flott, så er det ikke sikkert den slår 16600... gleder meg til å se den live.

Her er konas 16600 sammen med en kammis´14060m. Elegante ur!

 
Redigert:
Minuttmarkeringer på bezel kan være riktig så nice - hvis de er 100% symetriske - som f. eks. denne søte klokka:

5517.1.jpg
 
Man er opptatt av wobble-effekten over på WUS også.

1435620d1395969912-rolex-all-new-sea-dweller-fresh-basel-2014-1.jpg
Det er vel ikke så stor forskjell på dette og 16600? Klokken er riktignok litt større, men 16600 har akkurat samme typen baklokk og jeg har ikke hatt noen problemer med det.
 
Det er vel ikke så stor forskjell på dette og 16600? Klokken er riktignok litt større, men 16600 har akkurat samme typen baklokk og jeg har ikke hatt noen problemer med det.

Joa, men 16600 bygger også høyere på bezel i tillegg til baklokk ift 16610:

Og som jeg ser det har ikke 116600 en høyere bezel ift 116610, derfor tror jeg kassa i seg selv er litt mer massiv, hvilket igjen trolig vil gjøre følelsen av at klokken "betydelig" større enn 116610, men langtfra 116660. 116600 er en klokke jeg rett og slett må se live:)