Ny klokke 7-10 000?

Matfjell, bra at du får tråden tilbake til topic.

Trådstarter, se på Sinn U1. Koster litt over 10-lapper riktignok men du verden det er mye for pengene.

Jeg har hatt min siden julaften og storkoser meg, har flere klokker som koster 3-6 ganger mer men den lille rakkeren imponerer.

Det er ingen dressklokke, men en superkul tøffing. For mer saklige beskrivelser gjør noen søk her inne og les deg opp, evt. supplerer Sponon med sin kunnskap.

+

Ang. ny eller brukt, kjøp nytt. Med mindre du er "urtosse" som danskene sier så blir det helt feil med en brukt klokke i den situasjonen du er.

Lykke til.

A.
 
La nå mannen få en klokke han vil bevare. Mye tysk inne på sonen, og det er vel greit nok, men han bør ha en sveitser. Longines legend diver pent brukt eller en tradisjonell seamaster pent brukt. Tysk kan han vurdere seinere!
 
Gode produsent forslag fra jayeff,som jeg stiller meg bak! I tillegg er en slik Lomgines du selv har kommet frem til et godt alternativ:) Jeg har selv en HydroConquest som jeg er veldig fornøyd med, dessverre får den om dagen litt litt tid på armen..

54d09ef8-8d94-b310.jpg

Jeg har sett på den med sort urskive, men denne var rå :)
 
Hva med en TAG Heuer?

Noen (de aller fleste) modellene er overpiset hos forhandler i mine øyne, men tror du skal klare en TAG ny hos forhandler for 10k. Vil anbefale deg en med et mekanisk urverk da, og de koster litt mer.

Denne kan mulig falle i smak hos deg. Det er en Aquaracer med et godt og robust mekanisk urverk fra ETA. Urverket.no er ikke en autorisert forhandler, så prisene er litt hyggeligere: http://www.urverket.no/tag-heuer-aquaracer-black-dial-bracelet-p-9906.html

Alternativt kan du spare litt ekstra å kjøpe en TAG Heuer Carrera. Jeg synes de Er hakket kvassere.

Om TAG Heuer ikke faller i smak kan du jo også se på enten DOXA eller Oris.

Merkelig at du skulle nevne akkurat den Tag modellen. Den har jeg "siklet" på i 2 uker. Men blir vel en hel del ekstra i mva om jeg kjøper fra urverket.no?
 
Jeg er svak for den her fra Christopher Ward.
C60-TRI-SKCS_3.jpg

C-60 Trident.
Bilde fra Christopher Wards hjemmeside.
Klokka koster rundt £350 til ikke-EU land, og pluss moms så ser du vel på rett over 4000 kroner. Det gjenlater rundt 6000 kr til å kjøpe en vintage for :D

Den var flott :)
 
Hvis mannen i gata stiller meg dette spørsmålet lander jeg veldig ofte på nettopp Longines. Eller forslaget til Spoonon.

For litt mer klokkenerder er listen til Jayeff tipp topp, men jeg klarer ikke la være å be deg ta en titt på Helson også.

@Mikkemus23: Om du har noen bekjentskaper som selger sub no date brukt til under 10K så send meg en PM. ;)

Helson var rå. Hva ligger disse i pris? Tenker på en "Sharkdiver" eller hva de nå kalles.
 
Merkelig at du skulle nevne akkurat den Tag modellen. Den har jeg "siklet" på i 2 uker. Men blir vel en hel del ekstra i mva om jeg kjøper fra urverket.no?

Ingen exstra utgifter oppå prisen foruten 99,- eller 199,- i forsendelse. Koster klokken under 10 tusen er det 99,- Over 10 tusen er det 199,- :D
 
Matfjell, bra at du får tråden tilbake til topic.

Trådstarter, se på Sinn U1. Koster litt over 10-lapper riktignok men du verden det er mye for pengene.

Jeg har hatt min siden julaften og storkoser meg, har flere klokker som koster 3-6 ganger mer men den lille rakkeren imponerer.

Det er ingen dressklokke, men en superkul tøffing. For mer saklige beskrivelser gjør noen søk her inne og les deg opp, evt. supplerer Sponon med sin kunnskap.

+

Ang. ny eller brukt, kjøp nytt. Med mindre du er "urtosse" som danskene sier så blir det helt feil med en brukt klokke i den situasjonen du er.

Lykke til.

A.

Takk for feedback. Jeg må innrømme at jeg har fint liten kunnskap om klokker, så blir en del design for min del, men ønsker klart kvalitet i bunn. Men Sinn u1 var kanon rå. Jeg ønsker en "eksklusiv" klokke som går til det meste. Jeg ender nok med å kjøpe en del klokker på sikt ser jeg. Er for mange stilige klokker som presenteres her.
 
Prisene hos urverket.no er inkludert moms :)

Det betyr at jeg kun betaler frakt med andre ord? Da er det jo flotte priser. Jeg hadde nok ikke kjøpt klokker til 20-50 tusen der, men en klokke til rundt 10 000 er jo ikke galt fra urverket.no. Forutsatt at det er orginale klokker :)
 
Klokke+frakt.

Er enig med Jayeff, får du kun 200kr i rabatt hos AD hadde jeg brukt urverket.no
 
Om du vil ha en klokke som går til både fritid og pent ville jeg valgt Tag eller Longines. Som du vet så taper disse klokkene seg en del, les; mye, i verdi fra du handler det hos AD - om du skulle velge å ville selge den etterhvert. Urverket er å stole på ift ektehet, men du mister kanskje litt av sjarmen ved å handle i butikk. Men igjen: på disse merkene rundt 10k så taper du/sparer du ikke de helt store summene - jeg ville gått for urverket.no.
Sinn og Helson er litt mer nerd, en klokke for folk som interesserer seg for klokker, og Tag er kanskje ikke helt sykt populært her inne på TS (?), men til den prisen du har fra linken så er det ikke så halvgæernt. Jeg har en Aquaracer Chrono som jeg har vært veldig fornøyd med,den tåler absolutt alt og er en grei beater. Og siden det er din første "ordentlige" klokke så er det kanskje greit å begynne med noe sånt. Det er til syvende og sist magefølelsen din det handler om, og som du sier designet eller utseende må appellere til deg. Innmaten på disse klokkene er stort sett det samme. Lykke til ;)
 
Ser Nomos er blitt foreslått allerede. Det er mitt forslag. Går nok litt over budsjettet, men så får du også en svært elegant klokke med in-house movement. Noe du er ganske langt fra ved alt annet som er nevnt.