Klokkeplaner og -drømmer for 2012

Akkurat nå er det et ønske om en Vintage Speedmaster Pro som står høyest på ønskelista.
Men min ønskeliste er et dynamisk og levende dokument som endrer seg stadig. :)
 
Usikker på hvor jeg vil :confused:
Noe må ut om noe skal inn i hvert fall.

Ventepølser er no go :)

1680 med faded bezel, kanskje.
Evt Red 1680, men da må flere ut.
Gå i en helt annen retning, med en flett ny Hulk? :D
Eller noe helt annet?

Decisions decision.
 
Kanskje jeg får meg en blancpain FF i år! Håper det, er helt sjuk etter den klokken! Noen må gjerne snakke meg til fornuft:)
 
Ingen konkrete planer, men mange svevende. 2011 ble det mest aktive klokkekjøp og -salgsåret på lenge, så det blir nok roligere i år. Kanskje. Først og fremst håper jeg snart å kunne få tilbake en klokke som har vært på service siden jeg kjøpte den i sommer :(
 
Vurderer å krysse over til the dark side å fokusere på non-divers dette året. Går glipp av så mye snacks når man har tunnelsyn.
 
For mitt vedkommende står et dressur står på planen. Gjerne en Lange 1815 eller Saxonia, men jeg har ennå til gode å se disse "live". Prisfallet på disse er såpass grimt at det må bli brukt.

Hvis jeg snubler over en bøtte med penger hadde ikke en brukt AP 15202 vært feil det heller. Eller en Nautilus.

Dette fortoner seg kanskje ikke som verdens klareste plan, men retningen er i alle fall utpekt. 2012 innebærer med andre ord forhåpentligvis kjøp av noe litt mindre utbredt og mer horologisk interessant enn Rolex (et merke jeg for øvrig har stor sans for) :D
 
For mitt vedkommende står et dressur står på planen. Gjerne en Lange 1815 eller Saxonia, men jeg har ennå til gode å se disse "live". Hvis jeg snubler over en bøtte med penger hadde ikke en brukt AP 15202 vært feil det heller. Eller en Nautilus. Dette fortoner seg kanskje ikke som verdens klareste plan, men retningen er i alle fall utpekt. 2012 innebærer med andre ord forhåpentligvis kjøp av noe litt mindre utbredt og mer horologisk interessant enn Rolex (et merke jeg for øvrig har stor sans for) :D

Lange er helt klart toppers. Patek er så vanlig. :D
 
Jeg er en enkel sjel og har bare ett ur jeg må få realisert i år.
Bilder sier mer en tusen ord.:cool:
Rolex-Submariner-116610-LV.jpg
 
For mitt vedkommende står et dressur står på planen. Gjerne en Lange 1815 eller Saxonia, men jeg har ennå til gode å se disse "live". Prisfallet på disse er såpass grimt at det må bli brukt.

Hvis jeg snubler over en bøtte med penger hadde ikke en brukt AP 15202 vært feil det heller. Eller en Nautilus.

Dette fortoner seg kanskje ikke som verdens klareste plan, men retningen er i alle fall utpekt. 2012 innebærer med andre ord forhåpentligvis kjøp av noe litt mindre utbredt og mer horologisk interessant enn Rolex (et merke jeg for øvrig har stor sans for) :D

Vi har samme smak. Disse står også på min ønskeliste. Lykke til i jakten på nytt dressur!
 
+1 mikkemus:)

Jeg har meget lyst på en Submariner 116610 og en datejust med linen-skive og WG fluted bezel. Men spørs om man rekker å skaffe seg begge iløpet av året, men en av de skal inn er planen!
 
+ 1 Montanus!

Jeg skal prøve å kutte ned på ventepølser og heller kjøpe meg en ordentlig klokke igjen, og da står AP ROC øverst på listen og da gjerne Mogens gamle som nå er for salg.
Ellers så er nok et mere realistisk mål en "vanlig" 15300, riktignok litt usikker på skivefarve.
Ser ikke bortifra at planene blir lagt på is og en Rolex Sub 116610 eller en 16710 Coke/pepsi dukker opp i stedenfor.

Det blir tøft å holde seg borte fra ventepølser, som f.eks hvis hr. Helson finner ut at han skal lage en bronse sharkdiver i 42mm;)

Også er det jo Basel da... :confused: