Ny klokke 7-10 000?

Medlem
26. des. 2011
Innlegg
400
Sted
Stavanger
Hei,

Skulle kjøpt meg en litt mer "eksklusiv" klokke. Prisklasse 7 til 10 000. Hva er deres forslag? Ønsker en helt ny klokke. Har sett på longines hydroconquest som er veldig aktuell og ligger på 8000,- ny.

Andre gode forslag? :)
 
Det er mye spennende i det prissegmentet. Ta en titt på Hamilton, Glycine, Sinn, Frederique Constant, Certina, Christopher Ward, i tillegg til Longines :)

Men, vær obs på at hvert øyeblikk nå kommer du til å oversvømmes av forslag om å heller kjøpe en brukt Omega eller Breitling, eller lignende :p

Jeg forstår veldig godt ønsket om å kjøpe en helt ny klokke. Det er noe eget med det :) Go for it!
 
Gode produsent forslag fra jayeff,som jeg stiller meg bak! I tillegg er en slik Lomgines du selv har kommet frem til et godt alternativ:) Jeg har selv en HydroConquest som jeg er veldig fornøyd med, dessverre får den om dagen litt litt tid på armen..

54d09ef8-8d94-b310.jpg
 
Det er mye spennende i det prissegmentet. Ta en titt på Hamilton, Glycine, Sinn, Frederique Constant, Certina, Christopher Ward, i tillegg til Longines :)

Men, vær obs på at hvert øyeblikk nå kommer du til å oversvømmes av forslag om å heller kjøpe en brukt Omega eller Breitling, eller lignende :p

Jeg forstår veldig godt ønsket om å kjøpe en helt ny klokke. Det er noe eget med det :) Go for it!

Spar litt til og kjøp en brukt XXX (stryk det som ikke passer: Speedmaster/Seamaster/Sub no date) :D
 
Hvis du absolutt må ha ny går min stemme til Hydroquest'en. Mitt tips er dog å spare litt til og kjøpe en omega diver brukt. Se rundt på forumet! Da har du en klokke til alle anledninger som er av god kvalitet og likviditet om di vil flippe og kjøpe dyrere ur (les Rolex)
 
Spar litt til og kjøp en brukt XXX (stryk det som ikke passer: Speedmaster/Seamaster/Sub no date) :D

Dette svaret kommer ALLTID når noen ønsker innspill på en NY klokke til under 10K.

Men jeg er enig.

Hvis du absolutt må ha ny går min stemme til Hydroquest'en. Mitt tips er dog å spare litt til og kjøpe en omega diver brukt. Se rundt på forumet! Da har du en klokke til alle anledninger som er av god kvalitet og likviditet om di vil flippe og kjøpe dyrere ur (les Rolex)

I rest my case! Dette skjer alltid her inne :p
 
Jeg er svak for den her fra Christopher Ward.
C60-TRI-SKCS_3.jpg

C-60 Trident.
Bilde fra Christopher Wards hjemmeside.
Klokka koster rundt £350 til ikke-EU land, og pluss moms så ser du vel på rett over 4000 kroner. Det gjenlater rundt 6000 kr til å kjøpe en vintage for :D
 
Hva med en TAG Heuer?

Noen (de aller fleste) modellene er overpiset hos forhandler i mine øyne, men tror du skal klare en TAG ny hos forhandler for 10k. Vil anbefale deg en med et mekanisk urverk da, og de koster litt mer.

Denne kan mulig falle i smak hos deg. Det er en Aquaracer med et godt og robust mekanisk urverk fra ETA. Urverket.no er ikke en autorisert forhandler, så prisene er litt hyggeligere: http://www.urverket.no/tag-heuer-aquaracer-black-dial-bracelet-p-9906.html

Alternativt kan du spare litt ekstra å kjøpe en TAG Heuer Carrera. Jeg synes de Er hakket kvassere.

Om TAG Heuer ikke faller i smak kan du jo også se på enten DOXA eller Oris.
 
Hvis mannen i gata stiller meg dette spørsmålet lander jeg veldig ofte på nettopp Longines. Eller forslaget til Spoonon.

For litt mer klokkenerder er listen til Jayeff tipp topp, men jeg klarer ikke la være å be deg ta en titt på Helson også.

@Mikkemus23: Om du har noen bekjentskaper som selger sub no date brukt til under 10K så send meg en PM. ;)
 
Herreminhatt...

Trådstarter ønsket seg en litt mer "eksklusiv" klokke, og dere nevner Helson? Eier dere ikke skam, gutter?
 
Herreminhatt...

Trådstarter ønsket seg en litt mer "eksklusiv" klokke, og dere nevner Helson? Eier dere ikke skam, gutter?

Hvor eksklusivt kan det bli under 10k?


Helson lager gode klokker med pent design. Ikke noen dressklokker, men dog :)
 
Hvor eksklusivt kan det bli under 10k?


Helson lager gode klokker med pent design. Ikke noen dressklokker, men dog :)

Nei, det er sant som du sier at det er begrenset hvor eksklusivt det kan bli til under 10k. Det sagt, Helson klokker er det lengste man kommer eksklusivitet i mine øyner.

Mye av det er lånt design, byggekvaliteten er helt forferdelig og ikke la meg ikke engang begynne på finish. Kvalitetskontrollen er som kjent ikke-eksisterende, og Peter selv fører kjøperne bak lyset. Det eneste som er verdt noe i en Helson klokke er ETA-verket. Selv der stiller jeg meg skeptisk til om det er ekte vare. Jeg har faktisk håndtert et par Helson skjønner du, hehe..

Jeg vet du er uenig ;)

I et svakt øyeblikk så var jeg veldig nære på å bestille en Skindiver da. Ene og alene pga av designet. Ikke mitt stolteste øyeblikk kan du si :oops:

Tilbake til temaet: Sinn er jo noe som bør ofres en tanke.
 
...

Jeg vet du er uenig ;)

...

Ikke nødvendigvis. Selv var jeg veldig fornøyd med de Helson som jeg kjøpte. Har ikke opplevd disse kvalitetsproblemene som andre snakker om, men ser at det er flere som er misfornøyde. Håper bare at denne misnøyen blir videreformidlet til Peter, slik at han får en mulighet til å rydde opp :)
 
Håper bare at denne misnøyen blir videreformidlet til Peter, slik at han får en mulighet til å rydde opp :)

Tror han har innsett at det kan være en idé å trykkteste dykkerklokkene før de blir solgt til kunder. Tok han bare et par år.
 
Herreminhatt...

Trådstarter ønsket seg en litt mer "eksklusiv" klokke, og dere nevner Helson? Eier dere ikke skam, gutter?

Hvor eksklusivt kan det bli under 10k?


Helson lager gode klokker med pent design. Ikke noen dressklokker, men dog :)

Joa, kanskje ikke så eksklusivt. Ikke helt dressklokke heller, men nå er vel ikke alle hydroconquest det jeg slenger på sammen med finstasen heller. Synes skindiver er et helt greit alternativ.

Har heller ikke hatt noe trøbbel med Helson, men nå er det vel Jayeffs gamle som ligger i boksen, så siden han ikke har hatt noe trøbbel......

Og du har forøvrig rett. Eier ikke skam;)
 
Min neste klokke i denne prisklassen håper jeg blir en Sinn. Etter at jeg så Solli sin på NURK har de vokst på meg.