Ny klokke 7-10 000?

Tipser om Stowa som flere har gjort her. Ser selv på disse i ny og ne. :)

http://www.stowa.de/

Stowa Marine

Review4stowa.jpg



Stowa Chronograph

Stowa_Chrono_1938_12.jpg



Stowa Pilot

Flieger-m-Logo-o-Datum-4.jpg
 
Vet jeg beveger meg på tynn is med dette forslaget, men hva med en Steinhart? Da slipper du relativt billig unna og får en tøff beater med mekanisk urverk. Samtidig kan du både få diver og pilotlooken testet på armen.
Om du skulle ønske en brukt Omega Seamaster 300 Quartz vurderer jeg å gi slipp på min til en ålreit pris.
 
Vet jeg beveger meg på tynn is med dette forslaget, men hva med en Steinhart? Da slipper du relativt billig unna og får en tøff beater med mekanisk urverk. Samtidig kan du både få diver og pilotlooken testet på armen.
Om du skulle ønske en brukt Omega Seamaster 300 Quartz vurderer jeg å gi slipp på min til en ålreit pris.

Steinhart Ocean One var i hvert fall ganske så identisk med Rolex. Det blir for "fake" for min del. ;)
 
Blir nok en "diver" for min del. men det er så mange identiske. Omega seamaster til ca 21 000,- hadde vært midt i blinken, men føler det er litt for mye penger nå. Så da er Tag Heuer sin trolig en av de flottere jeg har kommet over til nå. Ser jeg kan få en Rolex 14060 på Ebay til rundt 2000 dollar. Er det mye fake ute å går der?
 
Blir nok en "diver" for min del. men det er så mange identiske. Omega seamaster til ca 21 000,- hadde vært midt i blinken, men føler det er litt for mye penger nå. Så da er Tag Heuer sin trolig en av de flottere jeg har kommet over til nå. Ser jeg kan få en Rolex 14060 på Ebay til rundt 2000 dollar. Er det mye fake ute å går der?

Gjengs pris er borti 4000 usd så får du den for to, er det noe som lukter..fishy..
 
Husker det var en veldig godt brukt (les: knocked out) 14060 uten lenke til salgs her inne for 15k. Angrer meg ihjel for jeg ikke slo til.
 
Ligger en strøken omega 2254.50 som i tillegg er nyservet til 1800 dollar over dammen på Ebay. Løøøøøp og kjøp. En knalltøff første klokke. Glem stowa, steinhard(hehe)
 
FSOT: Ball Engineer Master II Diver; denne ligger til salg for 8K på kjøp & salg. Må si den ser lekker ut..
 
Preferanser har en lei tendens til å endre over tid. Han Jar jo selv snakket om brukt i tråden.. Men det er jo ikke jeg som skal ha klokke, tenker bare at det er bra med mange forslag.
 
Preferanser har en lei tendens til å endre over tid. Han Jar jo selv snakket om brukt i tråden.. Men det er jo ikke jeg som skal ha klokke, tenker bare at det er bra med mange forslag.

Det er riktig, men de fleste slike tråder her inne på TS pleier å utvikle seg nettopp som denne; trådstarter ønsker f.eks. en helt ny klokke til 7-10k. Kort tid etter kommer forslagene om å bruke littegranne mer, for å få nettopp den spesielle klokken. Deretter kommer forslagene om å kjøpe brukte klokker. Eller omvendt.
 
Haha, det var en av de jeg foreslo tidlig, Longines legend diver. Seriøst, go for it. Bang for the buck, sveitsisk kvalitet og en nydelig klassiker. 7 uker? Har ventet myyyye lenger en det. Da har du noe å glede deg til..
 
Haha, det var en av de jeg foreslo tidlig, Longines legend diver. Seriøst, go for it. Bang for the buck, sveitsisk kvalitet og en nydelig klassiker. 7 uker? Har ventet myyyye lenger en det. Da har du noe å glede deg til..

Ja det er alltid kjekt å ha noe å glede seg til. Jeg er av den typen som helst skulle hatt ting i går når jeg først bestemmer meg for noe. Men denne klokken er jo et fryd for øyet. :)
 
Ja det er alltid kjekt å ha noe å glede seg til. Jeg er av den typen som helst skulle hatt ting i går når jeg først bestemmer meg for noe. Men denne klokken er jo et fryd for øyet. :)

Lær deg til å bli tålmodig når det gjelder klokkekjøp, det er dyre ting og bør være gjennomtenkt. Ellers står du i fare for å bli en flipper som taper penger. Med smart og gjennomtenkte kjøpt kan det se helt annerledes ut. Den chevyklokka vurderer jeg å kjøpe og knuse i en unboxingvideo! Møkkastøgg!