Ser at Nomos nå lager escapement selv også, dette skal på sikt benyttes i alle urverkene deres, føler det er verdt å vente på. Noen tanker?
Det finnes alltid noe man kan vente på.
Noen ganger må man bare handle.
Ser at Nomos nå lager escapement selv også, dette skal på sikt benyttes i alle urverkene deres, føler det er verdt å vente på. Noen tanker?
Jeg synes det er såpass kult at jeg ville ventet, hvis det er snakk om at det rulles ut i løpet av neste år. Forrige gang jeg leste om det var det imidlertid ingen info om akkurat når det skjedde.
Vil vel anta at prisen hopper også en del hakk oppover.
Er også blitt interessert i Nomos Orion. Er det noen som har en slik? 38mm er kaaaanskje litt knapt, men det er jo muligheter for at den bærer stort/større. Er også skeptisk til den lave bphen på 18k. Erfaringer?
Jeg var også veldig interessert i Orion, og var egentlig klar til å kjøpe da jeg gikk inn i en Wempebutikk i Berlin. Da jeg fikk den på armen, ombestemte jeg meg imidlertid med en gang. Klokken er tynn, veldig tynn, quartzklokketynn. For noen er dette bare en fordel, for meg var det en skikkelig turn off.
Prøv en på armen før du evt. kjøper en.
At Tangenten min er så tynn er noe av det jeg digger med den. Men Orion er jo litt mindre dressy, så kanskje det ikke passer like godt på den?Jeg var også veldig interessert i Orion, og var egentlig klar til å kjøpe da jeg gikk inn i en Wempebutikk i Berlin. Da jeg fikk den på armen, ombestemte jeg meg imidlertid med en gang. Klokken er tynn, veldig tynn, quartzklokketynn. For noen er dette bare en fordel, for meg var det en skikkelig turn off.
Prøv en på armen før du evt. kjøper en.
Dersom dette ordnes uten noe tollkluss og klokken virkelig frister, ville jeg gjort det.Ja, det blir jo ikke så lett all den tid vi ikke har AD har i landet, men kan jo hende jeg treffer en på GTG en gang.
Nomos har jo også 30 dagers returrett så vidt jeg kan se, så om jeg virkelig vil prøve en er det alltids mulig.
At Tangenten min er så tynn er noe av det jeg digger med den. Men Orion er jo litt mindre dressy, så kanskje det ikke passer like godt på den?
Dersom dette ordnes uten noe tollkluss og klokken virkelig frister, ville jeg gjort det.
Av nysgjerrighet: Hvilke konkurrenter ligger i samme prisklasse?
Aha, er brukt et alternativ så er utvalget straks større og billigere, ja!Seamaster GMT white, Black Bay rød og Frederique Constant Slimline Moonphase. Bruktpriser på de dog![]()
Aha, er brukt et alternativ så er utvalget straks større og billigere, ja!
@Todda. Sinn er jo ikke dårlige ur, men skulle til å poste "De har vel ikke akkurat elegante, mindre av samme type", men så så jeg at de har noen relativt dressy modeller. Det visste jeg faktisk ikke. Men så tenker jeg uansett at ting som inneholde ETA ikke er interessant i samme prisklasse som noe som inneholder inhouse, selv om smaken er som baken der. De bruker jo definitivt top of the line-ETA i flere klokker.
Jeg tror at i Nomos urverkets valg er det bare Epsilon, Zeta, Xi og en del DUW som er riktig in-house.
Resten er basert på ETA (Peseux): Alpha og vartianter Beta, Gamma, Delta.
Den DUW4301 er en Alpha(ETA Peseux base) med Nomos sin egen escapement. Resten ser in-house ut.
Noen har en andre mening?
http://www.nomos-glashuette.com