NOMOS Glashütte

Ikke helt innertier for min del de der nei.

Denne her har vært min jobbklokke i et par år, en Nomos Ahoi Atlantic Datum (Ref 553). Jeg har brukt den på den medfølgende blå reima. Testa en lærreim jeg kjøpte fra Nomos her på dette bildet. Er ikke så sikker på at den fargekombinasjonen traff helt.

904_320001877.jpg
 
Ikke helt innertier for min del de der nei.

Denne her har vært min jobbklokke i et par år, en Nomos Ahoi Atlantic Datum (Ref 553). Jeg har brukt den på den medfølgende blå reima. Testa en lærreim jeg kjøpte fra Nomos her på dette bildet. Er ikke så sikker på at den fargekombinasjonen traff helt.

Vis vedlegg 290616

Syns det ser bra ut jeg :)

Men med tanke på at det er en Ahoi, hadde kanskje også gjort seg med noe som tåler vann bedre? Fortrinnsvis tekstil (i en eller annen form) – kanskje også gummi, om man finner en som er litt nett.
 
Eg kjøpte nokre reimer fra watchobsession av typen som skal tåle vann . Dei virka veldig greie så langt . Det er Hirsch sailcloth, Hirsch robby og en Di traveller PU nylon . Sistnevnte var noke stiv men tenker den kjem seg med litt bruk . Fruen valgte denne på sin diver for sommeren .
 
Fysen på denne hvis det jeg har sett av bilder stemmer med hva som faktisk blir lansert. Ser det spekuleres i 100 eksemplarer i første batch. Krysser fingrene for fornuftig pris:)
Tror de valgte en Club Campus pga. at den skulle være tilgjengelig for flest mulig. Lykke til.
 
  • Liker
Reaksjoner: Audjoh
Finnes det bilder og specs?
(Papir) Hvit skive, oliven subsekund, og røde detaljer (fargene i bildet over). Ellers standard Club Campus 36, men med glass i baklokk.
Det var slik det var ved forrige runde med tilbakemeldinger.

Meld deg inn i «Nomos Watch Club» (på
FB) så kan du se utkastene.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: allak
Har siklet på en club campus 36 i lengre tid, nydelige klokker som appelerer til meg, og kanskje til å med som eneste klokke i den rimeligere delen.
Men hvor godt er Alpha verkene deres. Er det en pålitelig arbeidshest?
 
Har siklet på en club campus 36 i lengre tid, nydelige klokker som appelerer til meg, og kanskje til å med som eneste klokke i den rimeligere delen.
Men hvor godt er Alpha verkene deres. Er det en pålitelig arbeidshest?
Har ikke sett noen store klager på urverket. Jeg har ikke hatt problemer med Alpha urverket (har hatt en Tangente og har en Club), men det er jo bare to datapunkt.
 
  • Liker
Reaksjoner: allak
Prisen skal være lik de andre Club Campus, kanskje et lite tillegg for glass-baklokk.

Jeg hadde problem med kronen på min Club, men servicen hos Nomos er veldig bra. Fikset det raskt på garanti. Ville ikke vært redd for å kjøpe enda en Nomos.
 
  • Liker
Reaksjoner: allak og kire
Ligger den ute for salg enda, eventuelt hvor?
Har meldt meg inn på FB, men ikke godkjent enda. Takk for tips @kire