NOMOS Glashütte

FEF90BAB-3AF2-4772-A658-49560486A459.jpeg
 
Noen flere her inne som endte opp med å bestille denne? Har lenge vurdert en Nomos, så denne skal få bli min første.
Dette blir bra :love:
Om jeg ikke husker feil, ønsket jeg en Tangomat, men forstår at de gikk for Cluben slik at den skulle være tilgjengelig for flest mulig.
Det kommer nok flere muligheter.
 
Dette blir bra :love:
Om jeg ikke husker feil, ønsket jeg en Tangomat, men forstår at de gikk for Cluben slik at den skulle være tilgjengelig for flest mulig.
Det kommer nok flere muligheter.
Synes det ser veldig bra ut så det lover godt for endelige produkt. Selv mener jeg valget av Club var fornuftig med tanke på pris, men også fordi det er en modell som gir mer rom for tilpasning. Synes det var overraskede at flertallet endte på 36mm.

Om jeg forstod det rett så overgikk man forventet salg allerede etter et par dager, så det er vel stor sannsynlighet for at det blir en ny runde.
 
  • Liker
Reaksjoner: kire
Synes det ser veldig bra ut så det lover godt for endelige produkt. Selv mener jeg valget av Club var fornuftig med tanke på pris, men også fordi det er en modell som gir mer rom for tilpasning. Synes det var overraskede at flertallet endte på 36mm.

Om jeg forstod det rett så overgikk man forventet salg allerede etter et par dager, så det er vel stor sannsynlighet for at det blir en ny runde.
Noe nytt jeg også lærte nylig var at noen modeller er designet av et annet selskap og kan derfor ikke endres på. Eg. Autobahn.
 
Synes det ser veldig bra ut så det lover godt for endelige produkt. Selv mener jeg valget av Club var fornuftig med tanke på pris, men også fordi det er en modell som gir mer rom for tilpasning. Synes det var overraskede at flertallet endte på 36mm.

Om jeg forstod det rett så overgikk man forventet salg allerede etter et par dager, så det er vel stor sannsynlighet for at det blir en ny runde.

Er mange allerede produsert og klar til utsending og eller er det nå selve produksjonen starter. Stod «within 4 months» mener jeg….
 
Er mange allerede produsert og klar til utsending og eller er det nå selve produksjonen starter. Stod «within 4 months» mener jeg….
Inntrykket mitt er at de skulle starte produksjon etter fristen for å bestille gikk ut, men det kan selvfølgelig være helt feil. Det ville kanskje vært lettere å gjøre med en modell hvor man på forhånd har bestemt maksimalt antallet som vil produseres?

Mener det stod 4 måneder på siden til Nomos, mens ordrebekreftelse sier «within 4 months». Etter det jeg har lest planlegger de å sende ut klokkene i september, så om de klarer det så er de er vel innafor de 4 måneder.

Satser på at NWC vil gi statusoppdateringer underveis.
 
  • Liker
Reaksjoner: allak
Jøss, har ikke lagt merke til at viserne og power reserve (kommer ikke på noe godt norsk ord) har forskjellig farvenyanse.
Er det sånn på din også @kire eller er forskjell på forskjellige modeller?
Jeg ser ikke forskjell på min, men det kan vel forekomme forskjeller i blåningsprosessen (det var også et godt norskt ord).

(gangreserve var ordet du lette etter)
 
  • Liker
Reaksjoner: Berlu
For en del måneder siden ble Nomos Orion løsningen på en mange år lang leten etter en liten og tynn klokke med størrelses-ideal tilbake på 50-tallet eller noe sånt - altså mindre enn herreklokker stort sett er for tiden.

Svaret ble en Orion Midnight Blue 33mm, og jeg har vært svært fornøyd i månedene siden. Det hjelper selvsagt å ha tynne håndledd. Men fargen og finishen er og noe jeg fortsatt setter pris på.


TvWkqps.jpg

Ct2MHP0.jpeg