NOMOS Glashütte

Annonsørinnhold:

11_NOMOSGlashutte_557_AhoiAtlantik_front.jpg


NOMOS Glashütte har lansert en ny trio av robuste og vannresistente allroundere.

Er dette nye modeller? Neomaticvarianten husker jeg ikke men de to andre er vel gamle...?
 
Er dette nye modeller? Neomaticvarianten husker jeg ikke men de to andre er vel gamle...?
The concept of the NOMOS Ahoi Atlantik Collection isn’t new, as it has existed in the past already. But for this year, it’s been revamped with new colours and new design cues to make it fresher, more attractive. The name Atlantik (or Atlantic) is a reference to the deep blue colour of the dial and to the overall nautical feel of this series. There have been some changes on this side, compared to previous editions of the Ahoi Atlantik. The new models indeed have a new blue colour. The discontinued models used to have a rather neutral grey-blue dial, which is now replaced by a more saturated, “more blue” dial.
Also, the small rectangular hour markers are now light green-coloured and outlined in green (they used to be tone-on-tone). The red-coloured small seconds is retained though, and all the printings on the dial are now crisper and pure white. Finally, something new for the brand, not only the hour markers and hands are luminous, but also the classic Bauhaus-styled Arabic numerals and baton markers, making this watch highly legible, day or night. And since it can withstand 20ATM of pressure, it could even be good underwater. No worries to have in this case, thanks to the screw-down crown and the caseback with 6 screws.

 
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen
Det spørs om jeg klarer å leve et fullverdig liv uten en Nomos Club........ ;)
Jeg har jo vært gjennom tre ulike modeller før - 733, 729 og 735. Egentlig tenkte jeg å prøve en 751/753 neste gang, men det er jo en utgått modell og det er ikke så ofte de er til salgs.
Dermed har øynene vandret mot 740:
1656067530478.png


Er det noen her inne som har testet den eller andre Club Neomatik 37?
Jeg er litt redd for at den er for liten . Club 36 blir puslete, og egentlig synes jeg 38,5 er perfekt. Men 37 er kanskje ok.
Jeg er kanskje også litt urolig for lesbarhet med gamle øyne med sølv visere på sølv-skive. Det var min store innvending mot 735.

Innspill tas imot med takk.
 
Det spørs om jeg klarer å leve et fullverdig liv uten en Nomos Club........ ;)
Har nettop fått meg en Club, så nå har jeg forståelse for problemstillingen :)

Som deg synes jeg 38,5 er perfekt og 36 for liten. Har ikke prøvd 37, men jeg prøvde en 41,5 her om dagen (777) og den var overraskende "lite stor". Så jeg tenker det burde være verd å prøve en 37 på armen i alle fall. Thune i Stortingsgaten har ganske mye Nomos inne nå, det går jo an å ringe dem å høre hva de har hvis det er aktuelt for deg å prøve i Oslo.

Når det gjelder lesbarhet har jeg bare sett 735 og 740 på bilder, og der ser jo viser/skive-kontrasten veldig lik ut. Vil dessverre tro at 740 også har litt dårlig lesbarhet, men det er jo lov å håpe at jeg tar feil.

Hvis du vil ha automatisk 37mm er jo 742 et jævlig lekkert alternativ i mine øyne, eneste problemet er at du må forte deg å kjøpe den så du får brukt den i sommer :cool:

Kan ellers også varmt anbefale 730
730.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: PJO, kire og Pippen
Takk for svar @Bøygen!!

Dessverre bor jeg langt unna Thune nede på Sørlandet, så det er litt begrenset hva jeg får prøvd av Nomos klokker. Sandnes eller Sandefjord er vel nærmeste forhandlere, og jeg er jo ikke der så ofte. Det var litt derfor jeg postet her.

730 - klokka di er veldig pen, misunner deg den. Kanskje det blir en sånn med tid og stunder. Club skuffer jo ikke, men det er ikke så lett å bli klok på alle fargene uten i se i virkeligheten heller.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen
Har satt lenke på Club Campus. Veldig forbøyd med hvordan den føles på håndleddet og synes lenka ser kul ut og den blankpolerte spenna er fin. Men med så lange lugs så blir det godt med luft mellom kassa og lenka..

Vis vedlegg 295814
Vis vedlegg 295813
Vis vedlegg 295815
Jeg har egentlig ikke hatt noe problem med de lange lugsene på club da jeg først fikk den på armen, selv om jeg tenkte det før.
Prøvde på en eulit mesh jeg hadde liggende, og da syntes jeg det ble litt vel mye luft der. Kanskje det er en vanesak :)
 
Jeg har egentlig ikke hatt noe problem med de lange lugsene på club da jeg først fikk den på armen, selv om jeg tenkte det før.
Prøvde på en eulit mesh jeg hadde liggende, og da syntes jeg det ble litt vel mye luft der. Kanskje det er en vanesak :)

Jeg tenkte ikke så mye på dette med skinnreimen som fulgte med og jeg har også hatt på tekstilremmen fra Nomos en del. Særlig tekstilremmen bygger jo en del millimeter og dekker inn mye av gapet.
 
Jeg tenkte ikke så mye på dette med skinnreimen som fulgte med og jeg har også hatt på tekstilremmen fra Nomos en del. Særlig tekstilremmen bygger jo en del millimeter og dekker inn mye av gapet.
Jeg har lurt på å kjøpe den lyse tekstilremmen til Nomos, den ser fin ut. Har du et bilde med den på?
Endte opp med en lys grå perlon, og er egentlig ganske fornøyd med den, men jeg tror egentlig klokken kler todelt rem hvis den bygger nok.
20220604_140409.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71 og PJO
Enig, den ble fin.
Syntes ikke min ble det på eulit mesh, da de lange lugsene ble veldig fremtredende.
Kanskje Strapcodeen har tykkere gods rundt springbars? Eller er kanskje det bare er bildet.. Hei
427D42C2-88D0-4A0D-9208-24107E1E7D29.jpeg

Lenka virker solid og er ganske tykk så det føles proporsjonalt.
Jeg kjøpte den egentlig til Lambdaen slik at jeg kan bruke den på sommeren når skinnreim ikke er ideelt.