NOMOS Glashütte

Er det 36 eller 38?
Jeg kjøpte den første, og foreløpig siste, 36 de hadde hos Thune på Strømmen storsenter. Selgeren sa at det er et halvt år til de får ny levering. Akkurat det tar jeg med en liten klype salt, men det står jo faktisk 10 måneders leveringstid på nettsiden til Nomos, så kanskje det er noe i det?

Remmen er definitivt noe lysere enn bildene på nettsiden. Jeg tok noen bilder for deg. I kunstig lys, naturlig lys inne og til slutt utendørs:

PXL_20220511_121033955.jpg

PXL_20220511_121104661.jpg

PXL_20220511_121141914.jpg

Jeg kjøpte den første, og foreløpig siste, 36 de hadde hos Thune på Strømmen storsenter. Selgeren sa at det er et halvt år til de får ny levering. Akkurat det tar jeg med en liten klype salt, men det står jo faktisk 10 måneders leveringstid på nettsiden til Nomos, så kanskje det er noe i det?

Remmen er definitivt noe lysere enn bildene på nettsiden. Jeg tok noen bilder for deg. I kunstig lys, naturlig lys inne og til slutt utendørs:
Takk for bildene, og tipset om ventetid.
Så det var ti måneder på 38mm også, men heldigvis hadde de en på Thune i Stortingsgaten :D

• Liker
Reaksjoner: Larsnie
Ikke helt innertier for min del de der nei.

Denne her har vært min jobbklokke i et par år, en Nomos Ahoi Atlantic Datum (Ref 553). Jeg har brukt den på den medfølgende blå reima. Testa en lærreim jeg kjøpte fra Nomos her på dette bildet. Er ikke så sikker på at den fargekombinasjonen traff helt.

904_320001877.jpg

Ikke helt innertier for min del de der nei.

Denne her har vært min jobbklokke i et par år, en Nomos Ahoi Atlantic Datum (Ref 553). Jeg har brukt den på den medfølgende blå reima. Testa en lærreim jeg kjøpte fra Nomos her på dette bildet. Er ikke så sikker på at den fargekombinasjonen traff helt.

Vis vedlegg 290616

Syns det ser bra ut jeg :)

Men med tanke på at det er en Ahoi, hadde kanskje også gjort seg med noe som tåler vann bedre? Fortrinnsvis tekstil (i en eller annen form) – kanskje også gummi, om man finner en som er litt nett.

Eg kjøpte nokre reimer fra watchobsession av typen som skal tåle vann . Dei virka veldig greie så langt . Det er Hirsch sailcloth, Hirsch robby og en Di traveller PU nylon . Sistnevnte var noke stiv men tenker den kjem seg med litt bruk . Fruen valgte denne på sin diver for sommeren .