Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Jeg hadde ringt posten før jeg hadde hentet ut den for å avklare situasjonen.
Send en mail til posten med kvitteringen fra butikken.

Ringte posten i går og ble bedt om å sende inn faktura fra selger. Fulgte opp i morges, og fikk da beskjed om at siden pakken er ordinært fortollet (fremfor forenklet), så kan de ikke omfortolle. Har derfor valget mellom å legge ut og deretter kreve tollen tilbake, eller la den gå i retur til HK.
Bør være grei skuring med utlegg, men greit irriterende å legge ut nesten 20k all den tid jeg vet verdien står tydelig i HKD på tollpapirene..
 
Ringte posten i går og ble bedt om å sende inn faktura fra selger. Fulgte opp i morges, og fikk da beskjed om at siden pakken er ordinært fortollet (fremfor forenklet), så kan de ikke omfortolle. Har derfor valget mellom å legge ut og deretter kreve tollen tilbake, eller la den gå i retur til HK.
Bør være grei skuring med utlegg, men greit irriterende å legge ut nesten 20k all den tid jeg vet verdien står tydelig i HKD på tollpapirene..

Tydeligvis handler det ikke mer om hva sannheten er MEN om hva skattemyndighetene trodde om hva sannheten var.
Litt som NAV...
Vi er på rett vei.
Stalin-Clap.gif
 
Fy faen at det finnes slike jævlige voksne mennesker i dette verdens beste land!

-I slike tilfeller synes jeg faktisk at det er helt på sin plass om treningssenteret strekker henne opp i full offentlighet neste gang hun kommer innom, hvorpå de foreslår at hun heller enn å betale treningsavgift der inneværende år gir en tilsvarende gave til Kreftforeningen - for på treningssenteret er hun uansett ikke velkommen...

Det får da være måte på hva man skal tillate seg. Grynt.
 
Hva feiler det voksne, friske folk i dette landet?

Jeg er onkel til verdens tøffeste jente. Ei jente som har kjempet mot kreften i 14 av sine 18 leveår. Og hun kjemper fortsatt.
Det er gode og dårlige dager, men tro meg når jeg sier at hver dag er en kamp.
Hun fikk leukemi i en så ung alder at hun knapt kjenner noen annen tilstand enn dødssyk.

På grunn av sykdommen er hun fysisk ikke "riktig utviklet". Mentalt er hun selvfølgelig helt 100%, men hun er liten og tynn, og etter å ha mistet håret så mange ganger så vil det nok aldri vokse ordentlig ut igjen, så hun er avhengig av parykk.
Hun er blitt mobbet bort fra skole til skole. Barn kan være forferdelige med hverandre. I et siste desperate forsøk så prøvde de Steinerskolen. Det var verre enn noen ting de hadde opplevd.
Så de kastet kortene og flyttet til Oslo. Nytt miljø og mulighet for å en frisk start.

2019 har vært ett av hennes tøffeste år. Hun har slitt veldig med matinntaket. Matlysten er sikkert ikke bra når man konstant føler seg kvalm og dårlig. Hun har blitt bekymringsfullt tynn og har vært innlagt på sykehuset flere ganger i år. Men i høst begynte hun å bli bedre. En av hennes leger anbefalte henne en vegansk diett, og det har merkelig nok fungerte veldig bra for henne. Hun spiser bra igjen. Har lagt på seg noen kilo. Og etter et år uten særlig fysisk aktivitet så har hun nå begynt å trene på et treningssenter sammen med sin mor. 2 ganger i uka, men hun håper å snart klare mer.

Her i romjula tok de seg en tur på dette nevnte treningssenteret. Mor og datter gjorde hver sine øvelser så de var på forskjellige steder i lokalet.

Så kommer en flott og frisk Norsk dame i 40-årene som hun aldri har sett før bort til henne.
Helt ute av det blå begynner hun høylydt å skjelle ut denne lille syke jenta foran alle andre på treningssenteret.
Denne damen kjenner jo ikke jentas sykdomshistorie, og i sin uvitenhet beskylder hun jenta for å ha spiseforstyrrelser og mener at denne jenta som er så tynn er årsaken til at så mange jenter sliter med kropp og selvbilde. I minutt etter minutt står hun der å skjeller uten at jenta klarer å ta til motmæle. Andre som er til stede står bare å ser på uten å gripe inn. Jenta blir stående i gråten og tar i mot kjeften uten et hull i bakken å synke ned i.
Til slutt forsvinner hun tynn og tynnkledd ut i Oslokulden gråtende.
Moren aner ikke hva som har skjedd.
Jenta har "kampens" hete forlatt alt av utstyr og mobil på treningssenteret, og moren klarer ikke å få kontakt med henne.
Hun driver gråtende rundt i Oslo i flere timer før hun kommer seg hjem.

Fy faen at det finnes slike jævlige voksne mennesker i dette verdens beste land!

Det var dagens tirade .....

Forbannede, uvitende idiotier. Provoserer meg noe grenseløst. En ærlig redegjørelse for situasjonen burde svi brukbart. Gjør det ikke det, så er det sjanseløst.
 
Hva feiler det voksne, friske folk i dette landet?

Jeg er onkel til verdens tøffeste jente. Ei jente som har kjempet mot kreften i 14 av sine 18 leveår. Og hun kjemper fortsatt.
Det er gode og dårlige dager, men tro meg når jeg sier at hver dag er en kamp.
Hun fikk leukemi i en så ung alder at hun knapt kjenner noen annen tilstand enn dødssyk.

På grunn av sykdommen er hun fysisk ikke "riktig utviklet". Mentalt er hun selvfølgelig helt 100%, men hun er liten og tynn, og etter å ha mistet håret så mange ganger så vil det nok aldri vokse ordentlig ut igjen, så hun er avhengig av parykk.
Hun er blitt mobbet bort fra skole til skole. Barn kan være forferdelige med hverandre. I et siste desperate forsøk så prøvde de Steinerskolen. Det var verre enn noen ting de hadde opplevd.
Så de kastet kortene og flyttet til Oslo. Nytt miljø og mulighet for å en frisk start.

2019 har vært ett av hennes tøffeste år. Hun har slitt veldig med matinntaket. Matlysten er sikkert ikke bra når man konstant føler seg kvalm og dårlig. Hun har blitt bekymringsfullt tynn og har vært innlagt på sykehuset flere ganger i år. Men i høst begynte hun å bli bedre. En av hennes leger anbefalte henne en vegansk diett, og det har merkelig nok fungerte veldig bra for henne. Hun spiser bra igjen. Har lagt på seg noen kilo. Og etter et år uten særlig fysisk aktivitet så har hun nå begynt å trene på et treningssenter sammen med sin mor. 2 ganger i uka, men hun håper å snart klare mer.

Her i romjula tok de seg en tur på dette nevnte treningssenteret. Mor og datter gjorde hver sine øvelser så de var på forskjellige steder i lokalet.

Så kommer en flott og frisk Norsk dame i 40-årene som hun aldri har sett før bort til henne.
Helt ute av det blå begynner hun høylydt å skjelle ut denne lille syke jenta foran alle andre på treningssenteret.
Denne damen kjenner jo ikke jentas sykdomshistorie, og i sin uvitenhet beskylder hun jenta for å ha spiseforstyrrelser og mener at denne jenta som er så tynn er årsaken til at så mange jenter sliter med kropp og selvbilde. I minutt etter minutt står hun der å skjeller uten at jenta klarer å ta til motmæle. Andre som er til stede står bare å ser på uten å gripe inn. Jenta blir stående i gråten og tar i mot kjeften uten et hull i bakken å synke ned i.
Til slutt forsvinner hun tynn og tynnkledd ut i Oslokulden gråtende.
Moren aner ikke hva som har skjedd.
Jenta har i "kampens" hete forlatt alt av utstyr og mobil på treningssenteret, og moren klarer ikke å få kontakt med henne.
Hun driver gråtende rundt i Oslo i flere timer før hun kommer seg hjem.

Fy faen at det finnes slike jævlige voksne mennesker i dette verdens beste land!

Det var dagens tirade .....

"....og mener at denne jenta som er så tynn er årsaken til at så mange jenter sliter med kropp og selvbilde. "

Denne damen, mest sannsynlig har eller kjenner selv en jente som sulter seg på grunn av gruppe- eller generell sosialpress.
Typisk utbrudd basert på langsittende personlige frustrasjoner som er kommet ut av egen kontroll.
Uansett fullstendig uakseptabelt og viser til umoden personlighet ved å hakke på barn for sitt eget voksens problem.
Men dessverre blir det sånn med en del kalkunhode mennesker : de blåser alltid ut sikringsventilen sin på andre som kommer forbi.
Ja, folk burde gripe inn.
Men alt for ofte, er folk feig, spesielt når det gjelder å konfrontere andre som har en stor kjeft.
 
Hva feiler det voksne, friske folk i dette landet?

Jeg er onkel til verdens tøffeste jente. Ei jente som har kjempet mot kreften i 14 av sine 18 leveår. Og hun kjemper fortsatt.
Det er gode og dårlige dager, men tro meg når jeg sier at hver dag er en kamp.
Hun fikk leukemi i en så ung alder at hun knapt kjenner noen annen tilstand enn dødssyk.

På grunn av sykdommen er hun fysisk ikke "riktig utviklet". Mentalt er hun selvfølgelig helt 100%, men hun er liten og tynn, og etter å ha mistet håret så mange ganger så vil det nok aldri vokse ordentlig ut igjen, så hun er avhengig av parykk.
Hun er blitt mobbet bort fra skole til skole. Barn kan være forferdelige med hverandre. I et siste desperate forsøk så prøvde de Steinerskolen. Det var verre enn noen ting de hadde opplevd.
Så de kastet kortene og flyttet til Oslo. Nytt miljø og mulighet for å en frisk start.

2019 har vært ett av hennes tøffeste år. Hun har slitt veldig med matinntaket. Matlysten er sikkert ikke bra når man konstant føler seg kvalm og dårlig. Hun har blitt bekymringsfullt tynn og har vært innlagt på sykehuset flere ganger i år. Men i høst begynte hun å bli bedre. En av hennes leger anbefalte henne en vegansk diett, og det har merkelig nok fungerte veldig bra for henne. Hun spiser bra igjen. Har lagt på seg noen kilo. Og etter et år uten særlig fysisk aktivitet så har hun nå begynt å trene på et treningssenter sammen med sin mor. 2 ganger i uka, men hun håper å snart klare mer.

Her i romjula tok de seg en tur på dette nevnte treningssenteret. Mor og datter gjorde hver sine øvelser så de var på forskjellige steder i lokalet.

Så kommer en flott og frisk Norsk dame i 40-årene som hun aldri har sett før bort til henne.
Helt ute av det blå begynner hun høylydt å skjelle ut denne lille syke jenta foran alle andre på treningssenteret.
Denne damen kjenner jo ikke jentas sykdomshistorie, og i sin uvitenhet beskylder hun jenta for å ha spiseforstyrrelser og mener at denne jenta som er så tynn er årsaken til at så mange jenter sliter med kropp og selvbilde. I minutt etter minutt står hun der å skjeller uten at jenta klarer å ta til motmæle. Andre som er til stede står bare å ser på uten å gripe inn. Jenta blir stående i gråten og tar i mot kjeften uten et hull i bakken å synke ned i.
Til slutt forsvinner hun tynn og tynnkledd ut i Oslokulden gråtende.
Moren aner ikke hva som har skjedd.
Jenta har i "kampens" hete forlatt alt av utstyr og mobil på treningssenteret, og moren klarer ikke å få kontakt med henne.
Hun driver gråtende rundt i Oslo i flere timer før hun kommer seg hjem.

Fy faen at det finnes slike jævlige voksne mennesker i dette verdens beste land!

Det var dagens tirade .....
Fy søren......Den kjente jeg langt inne i hjertet:oops:
Reagerte mest på mobbingen fra andre barn! Grusomt og lese. Hun jævla dama på treningssentret håper jeg bare er en 'trykkfeil' fra samfunnet. Hadde denne jenta stått framfor meg, skulle hun jaggu fått en bamseklem hun sent hadde glemt. Hils henne fra meg, og meld inn at hun er i mine tanker.
 
Starter nytt år med en naiv tro på at dette skal bli et bedre år på jobb enn det forrige. To timer ut i årets første arbeidsdag innser jeg, igjen, at det er blir samme tralten i år også. Ser virkelig frem til sommeren 2021 når jeg er ferdig studert for denne gang og det forhåpentligvis åpner seg noen nye muligheter. TRENGER NY JOBB!
(Slenger med bilde av dagens klokke, bare fordi)
903DD497-E259-4614-8FC9-D5B4C95DDDF1.jpeg
 
Damen ringte helt stresset i går og fortalte at vi hadde en lekkasje på kjøkken i vår nyoppussede leilighet, hun ringte rørlegger på akutt varsel etter arbeidstid og han var her i underkant av to timer. I dag kom regningen på, hold dere fast! 10 800,- for to timer! Er ikke dette helt horribelt eller har jeg bare lite peiling på hvor mye sånt egentlig koster? De har lagt ved et utrykningsgebyr på 5000,- og en timepris på 1680,- som er forståelig da dette var akutt etter arbeidstid men 5000,- i utrykningsgebyr, de holder til 1 minutt fra leiligheten vår. Noen med erfaring som er kjent med om dette er normalt og så dyrt?
 
  • Trist
Reaksjoner: sunshine
Damen ringte helt stresset i går og fortalte at vi hadde en lekkasje på kjøkken i vår nyoppussede leilighet, hun ringte rørlegger på akutt varsel etter arbeidstid og han var her i underkant av to timer. I dag kom regningen på, hold dere fast! 10 800,- for to timer! Er ikke dette helt horribelt eller har jeg bare lite peiling på hvor mye sånt egentlig koster? De har lagt ved et utrykningsgebyr på 5000,- og en timepris på 1680,- som er forståelig da dette var akutt etter arbeidstid men 5000,- i utrykningsgebyr, de holder til 1 minutt fra leiligheten vår. Noen med erfaring som er kjent med om dette er normalt og så dyrt?

Det synes jeg høres vanvittig dyrt ut.
Hadde selv utrykning etter stengetid på fredag i beste sendetid hva angår gullrekka.
Var en liten lekkasje på vannbåren varmeanlegg på fordelergreina eller hva det kalles.
Mulig jeg var heldig. Men alt kom på under 3000,-
 
  • Liker
Reaksjoner: Lynch
Damen ringte helt stresset i går og fortalte at vi hadde en lekkasje på kjøkken i vår nyoppussede leilighet, hun ringte rørlegger på akutt varsel etter arbeidstid og han var her i underkant av to timer. I dag kom regningen på, hold dere fast! 10 800,- for to timer! Er ikke dette helt horribelt eller har jeg bare lite peiling på hvor mye sånt egentlig koster? De har lagt ved et utrykningsgebyr på 5000,- og en timepris på 1680,- som er forståelig da dette var akutt etter arbeidstid men 5000,- i utrykningsgebyr, de holder til 1 minutt fra leiligheten vår. Noen med erfaring som er kjent med om dette er normalt og så dyrt?

Jeg hadde tette kloakkrør og vann og.. ja skit utover hele baderomsgulvet i kjelleren vår. Dette var en søndag, så naturligvis ble en rørleggervakt og spylebil tilkalt. Kr. 15 000 ble regingen, men alt ble dekket på husforsikring. Du bør kontakte ditt forsikringsselskap
 
  • Liker
Reaksjoner: Lynch og UJU
Takk for svar @Edzilla og @JonasV , jeg kontakter de i dag og forhåpentligvis er de behjelpelig. Kjedlige greier, lagt ned varmekabler og ny parkett for 4 måneder siden så nå er det opp igjen med store deler på kjøkken og stue.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Takk for svar @Edzilla og @JonasV , jeg kontakter de i dag og forhåpentligvis er de behjelpelig. Kjedlige greier, lagt ned varmekabler og ny parkett for 4 måneder siden så nå er det opp igjen med store deler på kjøkken og stue.

Triste greier. Får håpe forsikringen dekker den største delen av kostnadene.
 
Hva feiler det voksne, friske folk i dette landet?

Jeg er onkel til verdens tøffeste jente. Ei jente som har kjempet mot kreften i 14 av sine 18 leveår. Og hun kjemper fortsatt.
Det er gode og dårlige dager, men tro meg når jeg sier at hver dag er en kamp.
Hun fikk leukemi i en så ung alder at hun knapt kjenner noen annen tilstand enn dødssyk.

På grunn av sykdommen er hun fysisk ikke "riktig utviklet". Mentalt er hun selvfølgelig helt 100%, men hun er liten og tynn, og etter å ha mistet håret så mange ganger så vil det nok aldri vokse ordentlig ut igjen, så hun er avhengig av parykk.
Hun er blitt mobbet bort fra skole til skole. Barn kan være forferdelige med hverandre. I et siste desperate forsøk så prøvde de Steinerskolen. Det var verre enn noen ting de hadde opplevd.
Så de kastet kortene og flyttet til Oslo. Nytt miljø og mulighet for å en frisk start.

2019 har vært ett av hennes tøffeste år. Hun har slitt veldig med matinntaket. Matlysten er sikkert ikke bra når man konstant føler seg kvalm og dårlig. Hun har blitt bekymringsfullt tynn og har vært innlagt på sykehuset flere ganger i år. Men i høst begynte hun å bli bedre. En av hennes leger anbefalte henne en vegansk diett, og det har merkelig nok fungerte veldig bra for henne. Hun spiser bra igjen. Har lagt på seg noen kilo. Og etter et år uten særlig fysisk aktivitet så har hun nå begynt å trene på et treningssenter sammen med sin mor. 2 ganger i uka, men hun håper å snart klare mer.

Her i romjula tok de seg en tur på dette nevnte treningssenteret. Mor og datter gjorde hver sine øvelser så de var på forskjellige steder i lokalet.

Så kommer en flott og frisk Norsk dame i 40-årene som hun aldri har sett før bort til henne.
Helt ute av det blå begynner hun høylydt å skjelle ut denne lille syke jenta foran alle andre på treningssenteret.
Denne damen kjenner jo ikke jentas sykdomshistorie, og i sin uvitenhet beskylder hun jenta for å ha spiseforstyrrelser og mener at denne jenta som er så tynn er årsaken til at så mange jenter sliter med kropp og selvbilde. I minutt etter minutt står hun der å skjeller uten at jenta klarer å ta til motmæle. Andre som er til stede står bare å ser på uten å gripe inn. Jenta blir stående i gråten og tar i mot kjeften uten et hull i bakken å synke ned i.
Til slutt forsvinner hun tynn og tynnkledd ut i Oslokulden gråtende.
Moren aner ikke hva som har skjedd.
Jenta har i "kampens" hete forlatt alt av utstyr og mobil på treningssenteret, og moren klarer ikke å få kontakt med henne.
Hun driver gråtende rundt i Oslo i flere timer før hun kommer seg hjem.

Fy faen at det finnes slike jævlige voksne mennesker i dette verdens beste land!

Det var dagens tirade .....
Kjenner raseriet bygge av å lese dette. Jeg hadde ikke behersket meg i denne situasjonen. Mobbing slår jeg groteskt hardt ned på. Dette ender her! Kan se for meg dama. 40-årene. Førti, skrukkete, feit, ferdig - siste rest av selvsikkerhet henger i en helvetes tynn tråd sammen med hennes saggy tits - nei, unnskyld, jeg mener low riders. Clinton tente på dette.... Hun er uansett jævlig misfornøyd med livet sitt. Angrer bittert på at hun lot seg impregnere av feil hingst. Han ble visst ikke rik likevel - på tross av en tilsynelatende grei karrierestart i Deloitte. Må det ikke være grusomt å ikke ha noe? Ikke være noe? Og naturligvis er du barnslig misunnelig på alle unge jenter som ektemannen din kan tenkes å kikke for mye på. Alt er nå en trussel for deg. Haaaa! Og aldri glem at selv forbudte epler ikke lenger frister når de ligger råtne på gresset. For du skjønner, tiden stoppet aldri helt opp selv om du pleide å mene at verden holdt pusten i et sekund hver gang du viste deg på Karl Johan. 2010 er nå 10 år siden, bitch. Tenk det! Det er nå hele 10 år siden det var kult å fortelle venninnene dine at du sugde Usher i New York.

Det var min rant... Hendene mine skjelver.
 
Kjenner raseriet bygge av å lese dette. Jeg hadde ikke behersket meg i denne situasjonen.
[lang og usammenhengende fantasi]
Det var min rant... Hendene mine skjelver.
Jezez, er det rart det blir krig i verden, når noen kan sitte og trekke et sånt fiendebilde helt ut fra egen fantasi?
Det kan jo like gjerne tenkes at dama hadde en datter eller niese med anoreksi eller den slags eller hadde det selv i kombinasjon med en depresjon eller liknende og lot det øse ut over en som tilfeldigvis kom i veien.

Helt fullstendig uakseptabel oppførsel selvsagt, og hun burde absolutt blitt korrigert på det, men det er da ingen grunn til å spy ut ville fantasier.
Dette er vel tross alt ikke kommentarfeltet på resett under en sak om Arbeiderpartiet.