Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Arild Behn har jeg aldri hatt noe forhold til. Han har bare vært "Hr. Martha Louise ". Men det at han tok sitt eget liv er noe som merkes. En gammel venninne gjorde det. Slikt glemmer man aldri.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: reldor
Det var alt for dumt.
Fyren var sikkert en del deprimert over lang tid men noe kom nylig for å toppe det hele.
Ting sånn skjer ikke uten utløsende faktor.
Og det lurer jeg om... Eller kanskje ikke helt.
 
Posten har fortollet pakke ila julen og lagt til grunn USD, og ikke HKD slik som det står deklarert på pakken, hvilket medfører nesten 8 ganger høyere mva-krav..
Bør jeg hente pakke, betale og deretter kreve refusjon, eller har dere andre tips?
 
Posten har fortollet pakke ila julen og lagt til grunn USD, og ikke HKD slik som det står deklarert på pakken, hvilket medfører nesten 8 ganger høyere mva-krav..
Bør jeg hente pakke, betale og deretter kreve refusjon, eller har dere andre tips?

Send en mail til posten med kvitteringen fra butikken.

Mailadressen er ksutland@posten.no. Merk mailen med kollinr.

De vil de gjøre en ny fortolling med korrigert mva-krav. Jeg opplevde det samme med en pakke fra Danmark, hvor Posten trodde verdien var 320DKK når den egentlig var 160DKK.
 
  • Liker
Reaksjoner: Peroni
Hver gang posten/tollvesenet tar en feil verdi vurdering på fortolling er det alltid oppover...Aldri nedover.
Mystisk...

Altså, de skal aldri blande CA$ med ZW$, men å blande US$ med HK$ er liksom helt mulig...:rolleyes:

Det ligger sikkert i at Canada er litt lenger unna Zimbabwe enn USA er fra Hong-Kong...?
Ja...Det må bli det...

Zimb$.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Hver gang posten/tollvesenet tar en feil verdi vurdering på fortolling er det alltid oppover...Aldri nedover.
Mystisk...

Altså, de skal aldri blande CA$ med ZW$, men å blande US$ med HK$ er liksom helt mulig...:rolleyes:

-Jeg vet om minst én gang posten brukte HK$ som beregning for momskrav, mens valuta på faktura (fra Hong Kong) var US$.

Har jeg hørt, altså. Host. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord