Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Puberteten. Ikke min egen, den er over for lenge siden, men de to guttungene jeg har skaffet meg sin. Det kan være en lidelse både å se på og å utsettes for. Jeg veksler mellom frustrasjon, med-lidelse og en følelse av at jeg burde be mine egne foreldre om unnskyldning...
 
"Et spennende, dynamisk, robust og sentralisert fagmiljø" sto det i stillingsannonsen...

Det var sikkert fordi "du vil nok stort sett sitte alene på kontoret og det kan gå to uker mellom hver gang noen tittet hodet innom. Når andre titter innom kan du regne med at de kommer 10:00 og går 14:00 for å unngå rushtrafikken (eller hente tidlig i barnehagen)." ikke hadde den samme klangen.
 
Haha, mener du at de sminket grisen i innsalget av stillingen du innehar?:mrgreen:

Haha, eventuelt kan man konkludere med at verdens beste prosesser for sentralisering ikke betyr noe når man samtidig gir de sentraliserte muligheten til å jobbe hjemmenfra eller fra gammelt arbeidssted når de selv vil. Tidvis skulle man tro man vandret rundt i en episode av The Office :rolleyes:
 
  • Haha
Reaksjoner: fredskijj
Hos oss skal de flytte, bygge ny lokasjon til en av 4 nye regioner, fullstendig omorganisere nettselskapet, fusjonere med omkringliggende nettselskap, innføre og evaluere ny materialflyt/bestillingsordning. Alt dette mens de forventer full drift, en effektivisering og økt lønnsomhet. Hei og hå.
Antar at det hele er evaluert i tråd med prinsippene i LEAN....helt poka-yoke.
 
Antar at det hele er evaluert i tråd med prinsippene i LEAN....helt poka-yoke.

A2946512-3520-4203-9587-6F53B6414129.png
 
Vi var plaget med at folk snikparkerte i innkjørselen vår mens vi bodde i Ålesund.

En håndfull strategiske dobbelparkeringer begrenset omfanget raskt. Spesielt når hissige oppringninger med beskjed om at bilen måtte flyttes så de kom seg ut ble besvart med et "Beklager, jeg er i Aberdeen denne uken og har ingen til å flytte bilen..."

Håper ladestasjonene til Øksenberg enkelt kan utstyres med tidsur...

Jeg lå på sofaen og ante fred og ingen fare i det jeg observerte en type som kom ruslende inn i hagen min og urinerte rett foran stuevinduet mitt.. jeg kikket ut og jammen hadde han ikke parkert foran sameiets garasjer..! Gleden var derfor stor da jeg oppdaget at et firma som heter Oslo kranbilservice var veldig serviceinnstilt overfor noen som meg. Det sendte en bøs type med svær bil med plan, som ankom etter kort tid. De kunne begynne opplastingen av bilen som hadde parkert feil, mens eieren dukket rådvill opp og ville ha den tilbake..
 
SAS.. Vi er sandfaste på Tenerife. Klokken 15.35 ser vi på hjemmesiden til Landvetter at flyet vårt hjem er kansellert mens skjermen på flyplassen her på Tenerife viser at det er utsatt til 21.30. Ringer derfor SAS for å høre med de hva vi skal forholde oss til. I følge SAS skal flyet gå klokken 19.40! Da har flyet allerede snudd over Nederland og returnert til Landvetter! Hvordan er det mulig for et flyselskap å ikke vite hvor flyene deres befinner seg når "alle andre" vet at det faktisk er kansellert?
 
  • Liker
Reaksjoner: reldor og Grendel
SAS.. Vi er sandfaste på Tenerife. Klokken 15.35 ser vi på hjemmesiden til Landvetter at flyet vårt hjem er kansellert mens skjermen på flyplassen her på Tenerife viser at det er utsatt til 21.30. Ringer derfor SAS for å høre med de hva vi skal forholde oss til. I følge SAS skal flyet gå klokken 19.40! Da har flyet allerede snudd over Nederland og returnert til Landvetter! Hvordan er det mulig for et flyselskap å ikke vite hvor flyene deres befinner seg når "alle andre" vet at det faktisk er kansellert?

Vel, Tenerife er ikke det verste stedet å bli "plassert for et par dager lengre ferie", men ettersom været der er som det er så vil jeg kanskje revurdere dette synspunktet...

Trøst; "Det blir sikkert litt artig å se tilbake på, om et års tid....".

8
 
RIP Jahn Teigen.

Kanskje en av de største sangere Norge har hatt.
Selv har jeg aldri vært stor tilhenger av hans senere "pop-musikk". Hans periode som "prog-rocker" har fenget meg, og selvfølgelig Prima Vera-perioden.

Uansett musikkstil har hans stemme og sang har alltid vært velkommen. Denne særegne stemmen har vært et varemerke.

8- (
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen og reldor
RIP Jahn Teigen.

Kanskje en av de største sangere Norge har hatt.
Selv har jeg aldri vært stor tilhenger av hans senere "pop-musikk". Hans periode som "prog-rocker" har fenget meg, og selvfølgelig Prima Vera-perioden.

Uansett musikkstil har hans stemme og sang har alltid vært velkommen. Denne særegne stemmen har vært et varemerke.

8- (

En kompis av meg sa en gang: «Han er jo Norges svar på Dio.». Stor stemme, fin fyr, stort tap.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og reldor