Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Den norske tilnærmingen til Black Friday (som jeg i utgangspunktet hater like mye som valentindagen og halloween), hvor de slår av 10% og kaller det Black Friday.
Det kunne de spart seg for..

Jeg antar den er rettet mot bannerne her på TS.

Om du hadde sittet på andre siden av bordet, ville du kanskje oppdager at norske forbrukere har fått en enorm forventning til noe i tiden rundt denne Black Friday. Faktisk så voldsomt, at mye av handelen nærmest stopper helt opp i ukene før.

I en tid hvor de fleste innen varehandelen ser at marginene blir presset, syns jeg ikke man skal kimse av 10-15%.

Sunn butikkdrift er jo ofte også i kundenes interesse, i alle fall når det gjelder små nisjebutikker som gir en merverdi til kundene i form av enkel tilgang til "snacks", til konkurransedyktige priser og gode leveringstider.

Får man Black Friday-tilbud på 25-50% på helt kurrante varer, så burde man vel strengt tatt heller vært forbannet over at butikken "takes the piss" de resterende 360-ish dagene av året.

For butikker som ikke har nærmest villedende "salg" hver andre uke, så syns jeg du har en kjipt negativ og sytete tilnærming til noe som ikke burde være annet enn en hyggelig gest. Penger spart er jo penger spart...
 
Dette var ikke et slag mot dine bannere her inne på TS (de har jeg faktisk ikke fått med meg..), men mot hele greien.

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor den norske handelstanden på død og liv skal adoptere alle disse ‘tradisjonene’ som ikke har rot i noe som helst her til lands?
Hele poenget med sort fredag - slik jeg har forstått det, er jo hysteriske priskutt (50-90% avslag) på utgåtte/utgående eller ‘ukurante’ størrelser og/eller farger; slik at butikkene ikke brenner inne med det og kundene kan gjøre kupp.
Dette ser man ikke her til lands, kun disse 10-15% i avslag.
Som man også får, om man har puls og evne til å prate, ved handel i butikk. Eller ved påmelding til nyhetsbrev etc. i nettbutikker og lignende.

Jeg er grinete og negativ av natur, så det er lite nytt.

De prøver å få opp "Money Velocity" over hele Europa.

Folk sparer for mye i det siste... Dårlig for bankene og industrien.
Screenshot_2019-11-27 Euro Area Gross Household Saving Rate 2019 Data Chart Calendar.png
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
Dette var ikke et slag mot dine bannere her inne på TS (de har jeg faktisk ikke fått med meg..), men mot hele greien.

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor den norske handelstanden på død og liv skal adoptere alle disse ‘tradisjonene’ som ikke har rot i noe som helst her til lands?
Hele poenget med sort fredag - slik jeg har forstått det, er jo hysteriske priskutt (50-90% avslag) på utgåtte/utgående eller ‘ukurante’ størrelser og/eller farger; slik at butikkene ikke brenner inne med det og kundene kan gjøre kupp.
Dette ser man ikke her til lands, kun disse 10-15% i avslag.
Som man også får, om man har puls og evne til å prate, ved handel i butikk. Eller ved påmelding til nyhetsbrev etc. i nettbutikker og lignende.

Jeg er grinete og negativ av natur, så det er lite nytt.

Nesten 50 % rabatt på EC Living stereopakke vil jeg definitivt si at er verdt å ta med seg om man er i markedet for aktive høyttallere. 6900,- for en slik pakke er et kupp uansett hvor mye man hater konseptet Black friday.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Den ondskapsfulle jævelen som har plukket ut ventemusikken på telefonlinjene til GET. Ringer for å si opp faenskapet og må lide i skjærsilden noe så inn i helvetes lenge. De prøver å få meg til å gi opp, men det skal vi bli to om . Det skal mer enn et par timer med skurrende svisker før jeg gir meg.....
 
Når du har fri og skal være hjemme, men etter å ha tatt på både ulltøflene og ullsokker innser at ovnene er innstilt på jobbuke.. :D
 
Når klokken har passert midnatt, du fortsatt ikke er helt ferdig med jobben, trenger å verifisere noe med BankID på mobilen og "Upgrade firmware" spretter opp over BankIDens "OK"-knapp et nanosekund før fingeren treffer displayet.

Tusen takk. Heldigvis tar det bare 5 millioner år å oppdatere.
 
Når klokken har passert midnatt, du fortsatt ikke er helt ferdig med jobben, trenger å verifisere noe med BankID på mobilen og "Upgrade firmware" spretter opp over BankIDens "OK"-knapp et nanosekund før fingeren treffer displayet.

Tusen takk. Heldigvis tar det bare 5 millioner år å oppdatere.

Skulle kjøpt MacBook si ...
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg og Oscr