Jeg har en 2018-modell 883 Iron. Har kjørt den to sesonger. Som min første MC har det vært et trivelig bekjentskap. For meg har den vært passe stor, nok kraft for en nybegynner, og enkel å håndtere. Min er oppgradert med Vance & Hines stage 1.Noen med erfaring fra HD 883 Iron som har lyst å dele?
Utseendemessig synes jeg den er råtøff. Jeg kommer likevel til å bytte neste år i en større HD, rett og slett fordi jeg vil ha noe som passer bedre til motorveikjøring/jobbpendling når den tiden kommer. 883’en er ikke en highway-mc, men den trives derimot svært godt på svingete riksveier.
Har fulgt et 883-forum på FB en stund - ser det stadig dukker opp spørsmål om størrelse opp mot høyde på fører. Det kan jeg si med en gang at ikke er noe problem for min del. Jeg er 187 cm høy og sitter svært godt på 883’en. Leide en Road King forrige måned og synes ikke den var noe bedre komfortmessig mtp. høyden. Men dette er jo selvsagt individuelt, og det er jo ikke slik at jeg eier fasiten for alle og en hver. Det beste er vel å få tatt en prøvetur