Ikke akkurat MC, men…
Min 1948 Ducati Cucciolo 48 ccm.
Deilig med en luftetur i dag
Vis vedlegg 253073Vis vedlegg 253074Vis vedlegg 253075Vis vedlegg 253076
Fantastisk!!!
Så herlig!
Kult at slikt overlever!
Jeg har alltid ønsket meg knallert!!!
8- D
Ikke akkurat MC, men…
Min 1948 Ducati Cucciolo 48 ccm.
Deilig med en luftetur i dag
Vis vedlegg 253073Vis vedlegg 253074Vis vedlegg 253075Vis vedlegg 253076
Fin tråd!
Ser at det nevnes Yamaha flere ganger og jeg prøver meg,
Jeg er er fersking som denne uken har gått til innkjøp av en Super Tenere 700 Rally Edition.
Denne har jeg hatt på radaren i noen måneds tid og har sikkert trålet gjennom minst 100 timer med YouTube innhold som har gitt meg valg trygghet.
Forøvrig starter jeg på A lappen og har mine første timer på torsdag.
Sykkelen forventer jeg å motta til neste år og oppdatering med bilder vil naturligvis komme!
Neste uke går jeg til innkjøp av bekleding og utstyr, hva burde jeg ikke kjøpe og kjøpe, eventuelt hvor bør jeg spørre etter tilbud? -Bor i Oslo.
Når det gjelder hjelm så har jeg sett for meg Neotec 2 med integrert sena kommunikasjon.
Resten har jeg lite formening om og takker for eventuelle råd og anbefalinger.
Skål!
Hvilken kjøreskole/lærer har du valgt?
Fin tråd!
Ser at det nevnes Yamaha flere ganger og jeg prøver meg,
Jeg er er fersking som denne uken har gått til innkjøp av en Super Tenere 700 Rally Edition.
Denne har jeg hatt på radaren i noen måneds tid og har sikkert trålet gjennom minst 100 timer med YouTube innhold som har gitt meg valg trygghet.
Forøvrig starter jeg på A lappen og har mine første timer på torsdag.
Sykkelen forventer jeg å motta til neste år og oppdatering med bilder vil naturligvis komme!
Neste uke går jeg til innkjøp av bekleding og utstyr, hva burde jeg ikke kjøpe og kjøpe, eventuelt hvor bør jeg spørre etter tilbud? -Bor i Oslo.
Når det gjelder hjelm så har jeg sett for meg Neotec 2 med integrert sena kommunikasjon.
Resten har jeg lite formening om og takker for eventuelle råd og anbefalinger.
Skål!
Jeg startet ved fkx avdeling Ensjø
Grunnkurs er tatt for noen uker siden og venter på teori og tiden får vise når alt er unnagjort.
Ønsker å bli ferdig fortest mulig, men innser at det er ikke så enkelt med tanke på venting her og der.
Lykke til med lappen!
Takk for godt utfyllende svar og anbefaling @Grendel !
På planen i morgen er å sjekke ut Bullfighter, har også blitt anbefalt de av kjøreskolen fortrinnsvis pga avtale og rikt utvalg. Hvis jeg finner noe passende så tenker jeg å handle.
Teoritentamen skal jeg teste nå og undersøker etterhvert hva ycc er
Takker igjen for alle anbefalinger!
Noen med erfaring fra HD 883 Iron som har lyst å dele?
Jeg har en 2018-modell 883 Iron. Har kjørt den to sesonger. Som min første MC har det vært et trivelig bekjentskap. For meg har den vært passe stor, nok kraft for en nybegynner, og enkel å håndtere. Min er oppgradert med Vance & Hines stage 1.Noen med erfaring fra HD 883 Iron som har lyst å dele?

Jeg har en 2018-modell 883 Iron. Har kjørt den to sesonger. Som min første MC har det vært et trivelig bekjentskap. For meg har den vært passe stor, nok kraft for en nybegynner, og enkel å håndtere. Min er oppgradert med Vance & Hines stage 1.
Utseendemessig synes jeg den er råtøff. Jeg kommer likevel til å bytte neste år i en større HD, rett og slett fordi jeg vil ha noe som passer bedre til motorveikjøring/jobbpendling når den tiden kommer. 883’en er ikke en highway-mc, men den trives derimot svært godt på svingete riksveier.
Har fulgt et 883-forum på FB en stund - ser det stadig dukker opp spørsmål om størrelse opp mot høyde på fører. Det kan jeg si med en gang at ikke er noe problem for min del. Jeg er 187 cm høy og sitter svært godt på 883’en. Leide en Road King forrige måned og synes ikke den var noe bedre komfortmessig mtp. høyden. Men dette er jo selvsagt individuelt, og det er jo ikke slik at jeg eier fasiten for alle og en hver. Det beste er vel å få tatt en prøvetur
Vis vedlegg 254862

Den var rett og slett nydelig. Skikkelig tøff! Gratulerer - og ser frem til flere bilder her i tråden!Det ble omsider en 883, for en sykkel og for en frekk lyd! Gode innspill her, men var egentlig aldri noe tvil!
Vis vedlegg 256385

Gratulerer! Kjør på med bilder