Motorsykler

Den bakken fra garasjen er særskilt utfordrende på vinteren! Hilsen en som har vært mye på besøk hos sønnen til naboene dine nederst i bakken der :)
Hehe, morro!:) Kjekt med 4x4, eller en del grus om forholdene er som verst. Tror forresten jeg muligens har sett deg (bilen din:unsure:) kjøre opp bakken der en gang. Husker hvertfall jeg gikk raskt og bestemt bort til kanten av verandaen da jeg hørte lyden av noe spenstig nede fra garasjen hehe. Stemmer det ikke at du kjører/kjørte en 4C før? Mener å ha sett det en plass her inne på forumet hvertfall:geek:
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Hehe, morro!:) Kjekt med 4x4, eller en del grus om forholdene er som verst. Tror forresten jeg muligens har sett deg (bilen din:unsure:) kjøre opp bakken der en gang. Husker hvertfall jeg gikk raskt og bestemt bort til kanten av verandaen da jeg hørte lyden av noe spenstig nede fra garasjen hehe. Stemmer det ikke at du kjører/kjørte en 4C før? Mener å ha sett det en plass her inne på forumet hvertfall:geek:

Da så du nok garantert meg/4C-en :) Artig!
 
  • Liker
Reaksjoner: Gunnersh
Fint i nord
C484E449-E952-447F-979D-2D72D67C3E42.jpeg
 
Prøver meg litt frem her da dette er eneste forumet jeg er innom og leser at mange av dere kan ganske mye om sykler.
Jeg er straks ferdig med A sertifikatet (slutten av juli) og har bestilt meg en Tenere 700 world raid som jeg forhåpentligvis får i år. I senere tid har tanken slått meg at jeg kanskje ikke får sykkelen i tide og har begynt å se etter en eventuell ventepølse eller ekstra sykkel som jeg kan fikse på som prosjekt utenom sesongen..
Jeg kunne tenke meg en R sykkel av noe eldre årgang, også veteran. Resonnerte meg frem til Yamaha fzr1000 genesis 87´ modell. Grunnen til det er at jeg liker 80-90 talls utsende, genesis ble produsert kun dette året, historisk betydning og at jeg ble født samme året.

Videre ønsker jeg veiledning og belæring om andre modeller som jeg burde se på. :cool:
Jeg er altså på utkikk etter en klassisk 80-90-00 talls r sykkel med historisk betydning/ oppnåelse slik som feks. 1987 fzr1000, Honda fireblade, osv.
Har også sett litt på finn om hvilken prisområdet jeg burde ligge på og annser en sum rundt 30-40k burde være innenfor. Ønsker meg en en så kjøreklar sykkel som mulig og uten mye mekk første året.
Jeg hadde vært veldig takknemlig og premierer om noen tilfeldigvis kunne hooke meg opp med en ærlig fzr1000 selger/entusiast/samler.
Tusen bukker og mange takker på forhånd!
 
Prøver meg litt frem her da dette er eneste forumet jeg er innom og leser at mange av dere kan ganske mye om sykler.
Jeg er straks ferdig med A sertifikatet (slutten av juli) og har bestilt meg en Tenere 700 world raid som jeg forhåpentligvis får i år. I senere tid har tanken slått meg at jeg kanskje ikke får sykkelen i tide og har begynt å se etter en eventuell ventepølse eller ekstra sykkel som jeg kan fikse på som prosjekt utenom sesongen..
Jeg kunne tenke meg en R sykkel av noe eldre årgang, også veteran. Resonnerte meg frem til Yamaha fzr1000 genesis 87´ modell. Grunnen til det er at jeg liker 80-90 talls utsende, genesis ble produsert kun dette året, historisk betydning og at jeg ble født samme året.

Videre ønsker jeg veiledning og belæring om andre modeller som jeg burde se på. :cool:
Jeg er altså på utkikk etter en klassisk 80-90-00 talls r sykkel med historisk betydning/ oppnåelse slik som feks. 1987 fzr1000, Honda fireblade, osv.
Har også sett litt på finn om hvilken prisområdet jeg burde ligge på og annser en sum rundt 30-40k burde være innenfor. Ønsker meg en en så kjøreklar sykkel som mulig og uten mye mekk første året.
Jeg hadde vært veldig takknemlig og premierer om noen tilfeldigvis kunne hooke meg opp med en ærlig fzr1000 selger/entusiast/samler.
Tusen bukker og mange takker på forhånd!

Grattis med kommende A-lapp, @titan .
Mange gode forslag du har der .
Tenere er flott og solid mc.
Det blir nok en stor forskjell å kjøre R etter kjøringen av skole-mc. Men hygge skal man ha.
Yamaha er et godt valg. De skal ha godt delelager , sies det. Jeg har ikke prøvd meg på det selv.

Jeg er medlem av Yamaha-klubben, YCC, som tross navnet dekker alle typer Yamaha. Der er det folk som kan masse om ulike modeller. Det kan også være et godt sted å starte.

Ellers så virker budsjettet godt.

PS. YCC skal ha internasjonalt treff på Hunderfossen helgen 10-12 juni.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: titan
Morsom tråd
Var selv 18 første halvdel av nittitallet da disse syklene var det nye, og heftigste man kunne kjøre. Her er noen flere klassiske R sykler: (Tilfeldige Finn-annonser)
Suzuki GSX-R 1100
1. gen Honda CBR 900 RR https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=259398645
Kawa ZXR-750 og litt senere ZX-7R (som er enda litt tøffere)

Lykke til med lappen og jakten
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og titan
Hadde min første kjøretime (A) i dag, med tilnærmet null erfaring utover en gammel Tempo Corvette. Jeg var ikke hundre prosent sikker på at motorsykkel var noe for meg, men etter en stund i salen ble tvilen lagt på hyllen. Utrolig spennende!

Det gjør det ennå gøyere å lese gjennom denne tråden. :)
 
Hadde min første kjøretime (A) i dag, med tilnærmet null erfaring utover en gammel Tempo Corvette. Jeg var ikke hundre prosent sikker på at motorsykkel var noe for meg, men etter en stund i salen ble tvilen lagt på hyllen. Utrolig spennende!

Det gjør det ennå gøyere å lese gjennom denne tråden. :)

Så morsomt å lese! Lykke til.
A-lappen er verd hver krone. Når du først står med lappen i hånden begynner det virkelig å bli morsomt.

Sørg for å bestille oppkjøring så raskt som mulig. Når du har bestått teorien kan du booke oppkjøring. Så gir du dato til kjørelæreren og han sørger for at du er utlært til da.

Skulle han se noen problemer så er det lettere for deg å flytte oppkjøring utøver i tid (mot vinter) enn nærmere (mot i dag).

Du har mye å glede deg til. Det blir spennende å følge utviklingen!
Lykke til!

8
 
Så morsomt å lese! Lykke til.
A-lappen er verd hver krone. Når du først står med lappen i hånden begynner det virkelig å bli morsomt.

Sørg for å bestille oppkjøring så raskt som mulig. Når du har bestått teorien kan du booke oppkjøring. Så gir du dato til kjørelæreren og han sørger for at du er utlært til da.

Skulle han se noen problemer så er det lettere for deg å flytte oppkjøring utøver i tid (mot vinter) enn nærmere (mot i dag).

Du har mye å glede deg til. Det blir spennende å følge utviklingen!
Lykke til!

8

Takker for tips! Teorien er allerede bestått, og jeg sitter klar til å bestille oppkjøring når nye timer legges ut (når enn Vegvesenet gjør det) :)
 
Førerkortoppdatering: Sikkerhetskurs på bane i dag. Helt ny mestringsfølelse på sykkelen, med masse lærdom! Oppkjøring om 1 1/2 måned :)

Ta det rolig når sertifikatet er i boks. Jeg har kjørt tohjuling i 42 år, og den eneste gangen jeg har hatt en opplevelse av å ligge på asfalten med motorsykkelen et stykke unna var det første året. Det er lett å bli litt for ivrig i begynnelsen. Kjøreteknikk trenes opp over tid.

Men kos deg for all del med motorsykkelen når du får lappen!
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Nicolai