Motorsykler

Rookiespørsmål som sikker kan googles:

Vasking av sykkel - kan man bruke høytrykk i vanlig vaskehall, eller er det bøtte, svamp og vann som gjelder?
 
Rookiespørsmål som sikker kan googles:

Vasking av sykkel - kan man bruke høytrykk i vanlig vaskehall, eller er det bøtte, svamp og vann som gjelder?

Jeg har brukt begge deler.
Men jeg ville vært forsiktig med tanke på sprut omkring forgasser/luftfilter. Vær i alle fall nøye med å smøre/vaske kjedet ordentlig etter vask.

Høyttrykkspyler gir en rask og god vask. Men det kan fort bli litt sig og striper etter en slik vask. Som alternativ som ikke gir slike striper kan jeg anbefale:

Jeg demonstrert en artig vaskehandske på Yamaha-klubben (YCC) sitt sommertreff i fjor.
Denne var fra Enjo, og du brukte kun rent kaldt vann. Denne microfiber kluten/handsken virket faktisk så bra at jeg har kjøpt en. Virker også greit på biler. Blir ingen striper eller renner med gammel møkk. Det går derfor veldig raskt å vaske. Jeg bruker derfor begge deler.

Du kan lese mer om vaskehandsken her (Fra Yamaha-klubben sitt treff):
Fra treffet: https://joom.ag/KTgI/p26

Fra produsenten: https://enjo.no/

8
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: SantaMonica og kh93
Med dagens klokkemarked, har interessen gått litt bakover til tidligere preferanser. Her er det mye stål for penga, samt bittelitt karbon :cool:
20220321_145104 (002).jpg
 
Sesongen er godt i gang her(y):D Mangler foreløpig bare å få montert veltebøyler rundt motor, samt dekalskilt(må bare finne ut hvordan det skal dekoreres) på andre siden så nærmer vi oss noe;)
Vurderer også å dra ut db-killer, men er redd det blir litt voldsomt for naboer tidlig om morgenen….

250EF477-D93C-477F-96A6-D933FA3ABE2B.jpeg
54494B24-A23D-4B20-BBE1-C4F592821681.jpeg
 
Sesongen er godt i gang her(y):D Mangler foreløpig bare å få montert veltebøyler rundt motor, samt dekalskilt(må bare finne ut hvordan det skal dekoreres) på andre siden så nærmer vi oss noe;)
Vurderer også å dra ut db-killer, men er redd det blir litt voldsomt for naboer tidlig om morgenen….

Vis vedlegg 287756Vis vedlegg 287757
Forrige MC’en min hadde et Vance & Hines effektsett. Kult i starten, men ble litt for mange desibel etter hvert. Turte knapt starte den på morgenen:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Gunnersh
FREKT @waterbottom !
Jeg formoder at det er din tenere!? -Og at du har flere bilder å vise? :cool:

Det er min, bærer dog preg av å ha rullet rett i overkant av 98 000km. Har ikke rukket å gjøre så mye spennende med den enda, også skal den ganske snart litt under kniven for vedlikehold og oppgraderinger. De 4 goldwingene er byttet ut med 4 mer grusvennlige sykler som skal på tur til sommeren.
IMG_20210829_140600~2.jpg

IMG_20210903_210719~2.jpg
 
Sesongen er godt i gang her(y):D Mangler foreløpig bare å få montert veltebøyler rundt motor, samt dekalskilt(må bare finne ut hvordan det skal dekoreres) på andre siden så nærmer vi oss noe;)
Vurderer også å dra ut db-killer, men er redd det blir litt voldsomt for naboer tidlig om morgenen….

Vis vedlegg 287756Vis vedlegg 287757

Db killer i Zard er ganske puslete saker i utgangspunktet, så lydnivå blir faktisk ikke så ekstremt mye høyere. Du hører høyere lyd mest under kraftig akselerasjon
 
  • Liker
Reaksjoner: Gunnersh
Det er min, bærer dog preg av å ha rullet rett i overkant av 98 000km. Har ikke rukket å gjøre så mye spennende med den enda, også skal den ganske snart litt under kniven for vedlikehold og oppgraderinger. De 4 goldwingene er byttet ut med 4 mer grusvennlige sykler som skal på tur til sommeren.
Vis vedlegg 287770
Vis vedlegg 287769

Spennende, alltid likt tenere syklene siden jeg var yngre og fulgte med på diverse rally løp. Nylig slapp de ut en T7 world rally og jeg var kjøpt ute med bestilling, satser for at jeg mottar den før høsten. Oppddter oss med bilder etter spa og oppgraderinger. :cool:
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 5295
Db killer i Zard er ganske puslete saker i utgangspunktet, så lydnivå blir faktisk ikke så ekstremt mye høyere. Du hører høyere lyd mest under kraftig akselerasjon
Du sier noe der. Er ganske stillegående når man ikke akselerer, men jeg har en ganske bratt bakke opp fra garasjen og videre ned gaten som krever litt pådrag, og dermed litt lyd:geek: Uansett, så mistenker jeg at den ryker om ikke lenge likevel.
 
Du sier noe der. Er ganske stillegående når man ikke akselerer, men jeg har en ganske bratt bakke opp fra garasjen og videre ned gaten som krever litt pådrag, og dermed litt lyd:geek: Uansett, så mistenker jeg at den ryker om ikke lenge likevel.

Den bakken fra garasjen er særskilt utfordrende på vinteren! Hilsen en som har vært mye på besøk hos sønnen til naboene dine nederst i bakken der :)
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: Gunnersh og titan
Får ikke startet sesongen helt enda grunnet en skade i benet. På dager som dette er jeg enormt misunnelig på dere som får kjørt.