Min garasje er fylt med...

David Brown Minien er en lekker sak. Jeg prøvde å finne noen prislister på David Brown Automotive, men kunne ikke se noen. Men, det er vel som de sier, at må du spørre om prisen, så har du ikke råd :mrgreen: Noen tester av Minien sier fra GBP 75.000,- og normalt utstyrt rundt GBP 100.000,-? Men for halve prisen får man også en fet moderne Mini, om ikke helt det samme.
 
Hva slags motor sitter i den?

Enten 1275cc med 71hk eller en råtrimmet 1330cc med 83. Uansett er det original motorblokk, hvis ikke kan den ikke registreres som samma bilen.

David Brown Minien er en lekker sak. Jeg prøvde å finne noen prislister på David Brown Automotive, men kunne ikke se noen. Men, det er vel som de sier, at må du spørre om prisen, så har du ikke råd :mrgreen: Noen tester av Minien sier fra GBP 75.000,- og normalt utstyrt rundt GBP 100.000,-? Men for halve prisen får man også en fet moderne Mini, om ikke helt det samme.

Ser realistisk ut dét. Har prislista her, og den minner veldig om den for en 911!

"Rear Chrome Side Glass - Opening
£825.00"

"Bespoke interior leather upholstery Mont Blanc, Amber
£7,020.00"

Edit: Mye rart man får for samme prisen, men hvorfor i alle dager skal jeg bruke pengene på noe dårligere? ;)
 
Redigert:
Understellet er nylagede originaldeler fra originalformer, med tredjeparts dempere etc, men ikke stort annerledes enn originalt utover at kvaliteten er høyere.

Motoren er den originale blokka fra en 1987-modell jeg har kjøpt igjennom dem, men tatt helt ned og bygget opp for hånd med kun nye deler. Grunnpakka har 1275cc-motor, 71 hk og 4 gir, men for bare 8500 pund ekstra får jeg 1330cc, 83hk og fem gir! I tillegg er det ny custom motorstyring fordi den nå også skal trekke AC og servo og en større dynamo og sånt.

Alt i alt er jeg usikker på om det lar seg gjøre å få mindre ren ytelse pr. krone noe annet sted!
 
Redigert:
Understellet er nylagede originaldeler fra originalformer, med tredjeparts dempere etc, men ikke stort annerledes enn originalt utover at kvaliteten er høyere.

Motoren er den originale blokka fra en 1987-modell jeg har kjøpt igjennom dem, men tatt helt ned og bygget opp for hånd med kun nye deler. Grunnpakka har 1275cc-motor, 71 hk og 4 gir, men for bare 8500 pund ekstra får jeg 1330cc, 83hk og fem gir! I tillegg er det ny custom motorstyring fordi den nå også skal trekke AC og servo og en større dynamo og sånt.

Alt i alt er jeg usikker på om det lar seg gjøre å få mindre ren ytelse pr. krone noe annet sted!

Dette låter godt!
Tror du kommer til å få mange fine dager på veien med denne.
 
  • Liker
Reaksjoner: kvasbo
Understellet er nylagede originaldeler fra originalformer, med tredjeparts dempere etc, men ikke stort annerledes enn originalt utover at kvaliteten er høyere.

Motoren er den originale blokka fra en 1987-modell jeg har kjøpt igjennom dem, men tatt helt ned og bygget opp for hånd med kun nye deler. Grunnpakka har 1275cc-motor, 71 hk og 4 gir, men for bare 8500 pund ekstra får jeg 1330cc, 83hk og fem gir! I tillegg er det ny custom motorstyring fordi den nå også skal trekke AC og servo og en større dynamo og sånt.

Alt i alt er jeg usikker på om det lar seg gjøre å få mindre ren ytelse pr. krone noe annet sted!

Grattis @kvasbo . Denne kommer til å gi deg mengder av (kjøre)glede i mange år fremover.
Virkelig dumt jeg ikke har min 66-modell lenger. Da ville det vært så utrolig morsomt å prøve hverandres bil! Min hadde 78HK på 650 kilo. (Tilnærmet) ingen støydemping, hydrolastic-fjæring, rette seter og tilnærmet ingen komfort. Rå og direkte, rykker og rister når du gasser eller slipper gassen. Jo, det ville vært moro å kunne ha byttelånt litt!

Det ville vært artig å visst om det er S-motor eller A-motor? (Hmmm… det må vel være noe nyere..?) S-motoren har en ekstra bolt i topplokket.

Jeg ville vurdert å gå for 83hk. Bilen din har nok blitt litt tyngre.

Nå må du melde deg inn i Norsk Mini Cooper Club. Jeg var med å stifte den i 1988. Jeg er fortsatt medlem, selv om jeg solgte min i 2005.

Dette blir en bil du kommer til å ha myyyye moro med! Mini-miljøet er også bra!!

8- )
 
  • Liker
Reaksjoner: kvasbo
Her er den magiske ekstra bolten på Cooper S-motorene.
Dette er hemmeligheten for å avsløre at du har en S-motor.

S-Engine.jpg


8
 
Da ble det nesten ny bil i garasjen! Men BMW Norge hadde klart at montere feil vinterdekk/felger hele veien rundt. Front-felger bak og front med feil rotasjon! Dat faktum at dette felgsett består av 4 individuelle felg blir for komplisert... vi få se når de får dette på plass, dekk må legges om og rette bak felg må skaffes. + nye dekk bakk i rett dim.. Sommer hjul er korrekte, men de er jo også montert på fabrikk og de er ikke retningsbestemt, bare for og bak.
3D72032A-BD44-4ADF-B085-D80A79F5D851.jpeg
72B4A22E-6E51-4A49-A0B6-4D0A6A260E84.jpeg
 

Vedlegg

  • 0FD10450-D3A9-4E8D-95B7-B1A4E9940A6F.jpeg
    0FD10450-D3A9-4E8D-95B7-B1A4E9940A6F.jpeg
    81,9 KB · Visninger: 0
Dette er sakset fra siste nummer av medlemsbladet til Norsk Mini Cooper Club.
Jeg har ikke tipset dem om dette, @kvasbo , men det er mulig de har lange antenner ute, eller det er mulig at det er et annet medlem derfra inne på TS.

Det er uansett en trivelig klubb, jeg har jo vært medlem siden tidenes morgen...

nye_Mini.png



8
 
Jepp :) Ballen ruller nå, de har begynt å bestille opp deler etc., det er håp om at byggingen starter tidligere enn beregnet (planen er mai).
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jepp :) Ballen ruller nå, de har begynt å bestille opp deler etc., det er håp om at byggingen starter tidligere enn beregnet (planen er mai).

Så spennende!
Får du oversendt bilder underveis i byggeprosessen?