Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Velkommen til nye medlemmer :)

@ Fatboy: BP'n din er helt konge! Fatboy er også fantastiske motorsykler! En slik type Harley er på bøttelisten min :)
 
Hei alle sammen!

Er en 85 modell fra Oslo. Fant forumet etter at jeg søkte litt rundt om ny klokke, og har lest i forumet hver dag i noen måneder nå.
Utrolig mye lærerikt å lese her og veldig hyggelige folk virker det som!
Har startet med en Seiko klokke, men tror nok det blir flere i fremtiden:)

2011-09-22163453.jpg


Takk for oppmerksomheten og ha en fortsatt god dag!
 
Velkommen skal du være, og måtte galskapen holde deg her i lang tid fremmover:) Blir nok fort en Seiko til, en Omega, en Rolex eller noe annet flott:)
 
85-modell her også.. Og her har klokkegalskapen tatt helt overhånd, så det er bare å glede seg ;)
 
Nesten ny...

Jaja, etter tips fra en kollega og "mas" fra en kamerat som også er medlemmer her havna jeg her til slutt jeg også gitt. Har snoket litt rundt før jeg fant denne tråden og fant ut at det var på sin plass å legge inn noe her for min del også.

Har ikke all verden av samling sålangt et par Tag en gammel Omega og litt småtteri, men når dette skrives ligger det en pakke med et par overraskelser fra Lum Tec til fortolling på Gardermoen :D

Ellers har vel klokkeinteressen ligget latent en stund uten at det har blitt særlig handling før i det siste, men når man først setter igang så...
 
Hei alle klokkeentusiaster, det tok litt tid men her er jeg!

Jeg er en gutt fra Oslo på 28 som alltid har vært glad i klokker helt siden jeg fikk en Casio med beskyttelsesgitter på 8 års dagen. Det har etter denne blitt diverse Seiko, Citizen i titan etc etc..

Så en dag for ca 6 år siden fikk jeg plutselig lyst på å avansere i klokkeverdenen. Jeg fikk øynene opp for Omega da pappa hadde en gammel å vise frem, og begynte å lese blader og nettsider for å finne den riktige. Den ble en
James Bond Seamaster chronometer i blått. Deretter fulgte en Omega Railmaster 42mm på skinnreim i 2006. Dette året jobbet jeg fullt i Restaurant og kunne bruke 25000kr..

Så begynte jeg å studere men lysten på enda flottere Ur vokste raskt. Det ble sparing i 3 år og før jul 2010 handlet jeg min første Rolex, det ble en Gmt m2ceramic. Jeg hadde i mellomtiden kjøpt en Baume et Mercier classima 8692 som gikk ut like fort. Rolexen er en herlig bruksklokke jeg bruker til hverdags og på reiser. Det vokser stadig på meg selv om tidssonen sender veldige Sub-vibber. LVen frister veldig! Nå kjøpte jeg mitt siste Ur i august. Både ferie og skattepenger røyk med for å finansiere mitt nye prosjekt. Det måtte bli en Jaeger Lecoultre master compressor
Memovox. Den er kjøpt secondhand men er strøøøken og en av de siste kjøpt nov 2008 i Sveits. Min favoritt så langt. Så en kan trygt si at jeg har blitt hektet og elsker klokker.

Nå er jeg ferdig utdannet Tannlege til jul og planlegger nytt ur. Har tittet på IWC og 7days frister veldig. Drømmer ifrå om et rent dressur og Patek og 5396R står høyt. Men det blir nok endring til begge, det tross søt andre ting jeg må bruke penger på.. Men her er jeg hvertfall! Og har kommet for å bli!!
 
Velkommen!

Og enig med siste taler - om ikke denne tråden trenger bilder trenger vi en ny tråd med bilder av samlingen! Høres ut som du har en herlig samling, og Railmastere ser vi ikke for mange av her :)
 
Velkommen!

Høres ut som om galskapen er langt fremskredet.... Flott samling som fortjener å bli fotografert. ;)
 
Hei

Jeg har vært uregistrert "medlem" i lengre tid. Men siden jeg nå er på jakt etter en eller to nye klokker til samlingen har jeg meldt meg inn ;)
Trenger nok noen tips og råd for å finne det/de riktige objektene.

Kort om meg selv:
Er mann på 32 år, jobber som Seniorkonsulent i et større internasjonalt konsern.
Er opptatt av musikk, luftkjølte VW og Porsche, kunst, arkitektur, mat og vin.

Fikk interessen av mekaniske ur i ganske tidlig alder. Begynte med min gamle Certina DS-2 (caliber 5201.300) som jeg fikk av min Mor når jeg begynte på skolen.
Etter det så har jeg hatt diverse klokker. Men det ble Omega som ble mitt merke etter at jeg arvet min Fars gamle Speedmaster som han kjøpte i 1969.

Her er min lille Omega samling.

Omega Speedmaster
Ref. Nr: 145.022-69 ST
Caliber: 861
1969

Omega Speedmaster Day Date
Ref. Nr: 3520.50
Caliber: 1151
1999

Omega Planet Ocean
Ref. Nr: 2201.50.00
Caliber: 2500C
2010

57761ce5-500d-4223.jpg


57761ce5-5021-60d7.jpg


57761ce5-76ea-0639.jpg
 
Takker!

Er spesielt gla' i min Speedy fra -69.
Det er min Daily Beater.