Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Hei.

Jeg hører til på kvinnesiden, og bor i den sørlige delen av landet.
For noen mndr siden bestemte jeg meg for å kjøpe en ny klokke, og interessen min var ikke voldsom, men
det ene tok det andre, og til sist endte jeg opp her:)
Ordet " mani" blir hvisket bak ryggen min :eek:ops

Takk til Mogens for hyggelig handel!

Velkommen! Og takk i like måte:p
 
Hei.

Før jeg fant dette forumet, valgte jeg å kjøpe denne:

fbc1d605.jpg


Nomos Orion. En nydelig klokke.

Velkommen og flott klokke(r) :)

En Nomos skal jeg jammen skaffe meg!
 
Gratulerer og velkommen til forumet. Herregud for en start. Explorer I, da er du allerede i mål synes jeg. Kom deg nå på RubberB og bestill en gummirem til den så er den perfekt.

Takk for det!
Er nok ikke i mål. For mange fine klokker... , og mye vil ha mer....
Men jeg er veldig fornøyd med de to jeg har nå.
Har allerede vært og kikket på RubberB. Gummireim skal det nok bli! :)
 
Tusen takk for velkomsten, og fine tilbakemeldinger.
Det overrasker meg litt at Nomosen er etter det jeg oppfatter, som litt ukjent på sonen.
Eller er det dette med dressur kontra sub, som gjør at dette uret ikke er så kjent?
 
Velkommen hit Arwen! Med en slik start skaper du store forventninger her inne.




Det er en slags kollektiv håndleddsfetisj her inne - og relativt hårløse kvinnehåndledd står særdeles høyt i kurs;)[/

Og jeg som trodde at et håndledd er noe hånden henger fast i;)
Får høre med Rambutan om hun stiller opp på " Kalenderpikene: Ur på en kvinnelig hånd gjennom årets 12 mndr" :D
 
Det overrasker meg litt at Nomosen er etter det jeg oppfatter, som litt ukjent på sonen.

Nå skal jeg ikke snakke for andre enn meg selv, men jeg tror ikke Nomos er så ukjent. "Problemet" mitt med Nomos er størrelsen. De aller fineste klokkene deres er ganske små. Både Tangente- og Orionserien er jo under 38mm som for (de fleste) menn blir i minste laget.

En klokke som f.eks. Orion Rosé er jo nydelig (selv om noen kanskje vil hevde at den er litt knapsu), men 35mm blir nesten latterlig lite.
 
Nå skal jeg ikke snakke for andre enn meg selv, men jeg tror ikke Nomos er så ukjent. "Problemet" mitt med Nomos er størrelsen. De aller fineste klokkene deres er ganske små. Både Tangente- og Orionserien er jo under 38mm som for (de fleste) menn blir i minste laget.

En klokke som f.eks. Orion Rosé er jo nydelig (selv om noen kanskje vil hevde at den er litt knapsu), men 35mm blir nesten latterlig lite.

Jeg er helt enig i at det blir lite, og ikke bra på en mann.
Club (41,5 mm) og Tangomat (38,3 mm) er vel alternativene for dere menn.
 
Velkommen hit Arwen! Med en slik start skaper du store forventninger her inne.




Det er en slags kollektiv håndleddsfetisj her inne - og relativt hårløse kvinnehåndledd står særdeles høyt i kurs;)[/

Og jeg som trodde at et håndledd er noe hånden henger fast i;)
Får høre med Rambutan om hun stiller opp på " Kalenderpikene: Ur på en kvinnelig hånd gjennom årets 12 mndr" :D

Knis, klart jeg gjør det!! :D
Det blir knall:cool:

Fra mobilen
 
Fersking på forumet.

Heisann.

Har vært inne her og sneket endel, men meldte meg inn i forumet nylig.
Jeg er 31år og fra Bergen og har alltid vært litt over gjennomsnittet glad i klokker.

Har ikke den største samlingen og de dyreste klokkene, men de fleste jeg har jeg kjøpt på bakgrunn av at jeg liker den personlig og da bryr jeg ikke meg om hva den koster.

Når det kommer til utsende på klokker så liker jeg best divere, men det finnes så utrolig mye fint der ute:)

Det er ikke så lenge siden jeg gikk til innkjøp av den dyreste i samlingen som jeg hadde sett på lenge og er utrolig glad for at jeg kjøpte den:)

je3edebu.jpg


Neste klokke på ønskelisten er en Omega Seamaster.

Ellers så kommer jeg nok til og spørre å grave litt her inne siden jeg ikke kan så mye teknisk om klokker.

Min samling:

Tag Heuer Aquaracer Calibre 16 Automatic Chronograph CAP2110.BA0833
Tissot T-Touch Expert Titanium T013.420.44.202.00
Tissot PRS 200 Chronograph T362/426
Victorinox Summit XLT Chronograph 241406
Orient Rally CFT00003D
Orient Mako Diver CEM65002D
Citizen Nighthawk BJ7019-62E
Citizen Promaster Diver Aqualand III JP1060-01L
Seiko Sea Urchin SNZF17K1
Seiko Automatic Sports SNZG11J1
Nautica Chronograph Flags Dail N20503G
Police Navy Black 12777JSBS/02MA
Police Axis Orange 10971J
Radiant Jazznight RA71701
Luminox Series 3050/3950
Casio Protrek Triple Sensor PRG-510T-7V
Casio G-Shock Aviator Solar Atomic Watch GW3000B-1A
 
Velkommen Hopie! Stor og variert samling har du også, så det er i alle fall ingen tvil om at galskapen har fått feste:):)
 
Takk takk :) har jo flere klokker enn eg klarer og lufte, men klarer ikkje og kvitte meg med noen. Pluss at noen har affeksjonsverdi også.

Her er bilde av noen av de

turasu8u.jpg


Var dårlig kvalitet på det bilde, men skal få til noe bedre.