Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Hei alle sammen

Meldte meg inn i går, etter å ha havnet her da jeg søkte etter prislister på Panerai.

Har vært interessert i klokker, og alle andre dingser, siden jeg var liten, men de siste årene har klokke facinasjonen tatt helt over.

Driver med oppstart av egen bedrift etter en master i ledelse, så har ikke midlene til klokkekjøp for øyeblikket, men bruker tiden til å lage meg en solid ønskeliste.

Har spesielt sansen for automatiske klokker, og det er vel nesten det eneste kriteriet jeg har. Etter mange år med klokke-titting, har interessen dreid seg mer og mer mot klassiske klokker og jeg har nylig begynt å titte mye på vintage klokker.

Øverst på ønskelisten -som nå nærmest er en "startpakke" til en samling, ligger:

Rolex Submariner 116610 i stål/svart
Omega Speedmaster 3873.50.31 - ikke den orginale setupen, men vil gjerne ha safiren og det automatiske urverket.
Panerai Radomir PAM 183 Black Seal i stål og med svart crock
Panerai Luminor GMT PAM 029 med svar crock

Ellers så har jeg allerede:
Baume and Mercier Classima Executives 8869
Seiko Orange Monster
Citizen Promaster JP1010-00E
+ diverse mindre interessante quartz/digitale ur.

Håper å kunne bidra med noe, og få gode råd og tips.
 
Presentasjon

Hei!

Etter nå et drøyt halvårs medlemskap og halvannet års "lurking" på forumet er det vel på tide å presentere seg selv. Har også benyttet meg av forumets kjøp og salg avdeling opptil flere ganger begge veier, så føler det er på sin plass.

Klokke interessen har vært der i mange år, og har også kjøpt og solgt en del i det små før jeg oppdaget sonen og det eskalerte kraftig :) Ser også et par unboxinger her i ny og ne av ur som har vært i mitt eie, og det er like hjerteskjærende hver gang..

I samlingen min opp i gjennom årene har diverse ur kommet og gått, og har foreløpig vært innom ur fra rimeligere produsenter som Seiko, Helson og Tag (om det kan kalles rimelig:confused:) til mer eksklusive ur som Rolex, Panerai, Blancpain og Girard Perregaux.

Bruker mye tid på forumet og leser tråder opp og ned, så er vel på sin plass at man snart begynner å bidra litt selv :D Er på ingen måte ekspert på hverken urverk eller komplikasjoner, og dere kan nok forvente noen spørsmål i fremtiden!;)

Holder forøvrig til i Oslo, og hadde vært meget interessert i å være med på en GTG neste gang det avholdes.

Takk for oppmerksomheten:)
 
Vinglepetter..

Hei,

Jeg har i noen år hatt veldig lyst på et skikkelig ur, men har tenkt at det er helt feil bruk av penger..
..de begrensende tankene er nå heldigvis borte og jeg bestemte meg for 2 mnd siden å kjøpe klokken jeg alltid har hatt lyst på; Breitling Navitimer!

Måtte selvsagt forske litt på ulike modeller og hva som gjaldt og da var jeg liksom igang som en skikkelig vinglepetter.. ..kanskje det var en Rolex jeg skulle ha.. ..eller var det noe annet lekkert som fanget min interesse?

Ja, det var det - Panerai :)
Det enkle men lekre fantastiske designet, så utrolig fint :)
Nå er beslutningen tatt - det blir en Panerai, men ennå ikke helt sikker på hvilken modell, og om det blir ny eller brukt.. Koser meg nå skikkelig med forumet og prosessen med å finne akkurat den modellen som passer til meg!

Og kjenner jeg meg rett blir det sikkert også både en Navitimer og en Submariner etter hvert!
 
Velkommen Marre og fanfare!
Ang panerai. Det er vanskelige saker;) er jo så mye "likt" som føles helt forskjellig.
De er hyggelige og behjelpelige på Bjerke. De har også en del modeller inne. Jeg hadde selv følgende kriterier når jeg sonderte ut min pam; sandwich dial. Første pam skulle være luminor fordi jeg liker at de ikke har kronelås, og det patenterte systemet. Såpass ny at den hadde systemet for raskt rembytte. Inhouse urverk, en komplikasjon jeg ikke hadde fra før (i dette tilfellet gmt og powerreserve)

Lag noen generelle ønsker som meg, så blir det fort mindre å velge mellom.

Er veldig fornøyd med samlingen pr idag, men skal ikke se bort ifra at også radiomir må få dele rom med luminor etterhvert.

Det finnes en eller to ganske nystartete tråder på panerai-delen av forumet. Der er det sikkert plass til dine spørsmål også:)
 
Førkrigsmodeller også velkomne, eller - -?

Hei, alle sammen, etter noen måneders deltakelse er det vel god tone å presentere seg.
Kjellkristian nekter å gi slipp på sytiiårene, har fylt både åtteogsytti og niogsytti, og jamen kom ikke dagen for feiring av tiogsytti også. Men formen er fortsatt fin, og klokkeinteressen dør vel aldri. Kanskje.
Har fått mange gode råd her på forumet, og føler meg i stand til å bidra litt selv også:
Et nylig innlegg lurte på om Panerai skulle bli favorittmerket, jeg fikk selv rådet om å først prøve en Marina Militare på armen og kjenne om størrelse og tygde var til å tåle. Hadde sett noen kalle merket for "Panerai Homage", kjøpte tre stykker fra Kina (siden frakt allikevel måtte spanderes) for en billig penge. Forsøket gikk utmerket, og Panerai er blitt et av de store merkene for meg, foreløpig representert ved en Luminor Base Logo. Appetitten vokser på flere komplkasjoner.
Med en Omega Seamaster gikk det annerledes, historien kan leses i Omega-forumet under overskriften "Takk for dansen, Omega". Som med alt i klokkeverdenen dreier det seg bare om følelser, ikke sunn fornuft.
Oppfølgeren på denne historien er det også noe å lære av: Klokka ble avertert på forumet, og solgt straks. Kjøperen ville bare kjøpe nytt, var bosatt langt borte, og ville betale med sjekk. Særdeles troverdig historie, mange hyggelige meldinger ble utvekslet, sjekken ankom og han ønsket naturlig nok klokka sendt snarest.
Jeg var prinsippfast, og ventet til pengene var på min konto. Dit kom de aldri, sjekken var falsk.
En ubrukt Planet Ocean er nå en interessant del av min samling.
VÆR PÅ VAKT, forumvenner !
Takk for oppmerksomheten.
Med vennlig hilsen Kjellkristian.
 
Her er det takhøyde både for oss født -80 (undertegnet) og de som er 80.

Godt å høre at din prinsippfasthet "betalte" seg og du undgikk svindel, kjipp historie.
Velkommen skal du være og tanken om å prove seg ut Panerai på en homage først er veien jeg tenkt gå også. Selv om jeg er ørlite sikker på at jeg kommer å elske Panerai (og Omega for den saks skyld, husker danstråden)

Velkommen skal du være! Måtte jeg selv være på forumet og i klokkeinteresse når tiogsytti-dagen kommer.
 
Velkommen til forumet Kjellkristian. Vi har jo utvekslet noen meldinger tidligere, men det er vel ikke feil med en hilsen også her. Jeg er glad på dine vegne for at det ikke gikk verre med svindelforsøket, det er all mulig grunn til å være særdeles aktsom ved handel med klokker!
 
Velkommen Kjellkristian. Utrolig artig å se at det ikke "bare" er oss mellom 20 og 50 her inne. Og gøy å høre at du unngikk å bli svindlet :)

PS: Er det noen som bruker sjekk i våre dager?
 
Velkommen skal du være, Kjellkristian! Godt det ikke bare er jeg som har fylt femti her inne:D

Dersom svindelen ble forsøkt gjort av en på forumet her bør han listes i Badguy-tråden - til skrekk og advarsel for oss andre. Glad det gikk bra for deg, men du er av den "gamle skole" og lar deg ikke lure SÅ lett:D
 
Velkommen, velkommen !

Jeg klarer dessverre ikke holde tritt med tilstrømningen av nye brukere av TS, ergo er ikke alle blitt ønsket velkommen av meg.
Men uansett, så har noen ønsket deres bidrag velkommen, og det er viktigst!

Selv har jeg vært med fra TS begynnelse ( Takk, Juice!) og sett / møtt mange interessante personer, noen med stor kunnskap og andre med flotte samlinger. Noen med begge deler ;)
Unge som gamle (eldste 80 år ?) er like velkomne, men jeg etterlyser fortsatt noen flere kvinner. Er det to-tre hunkjønn pr dags dato? Femi menn teller ikke i denne sammenheng!

Fotsatt blir jeg stadig imponert over bredden av detaljkunnskap og supre bilder av både klokker og annet! Og det ønsker jeg fortsatt å bli!
Velkommen igjen, alle dere jeg ikke har fått hilst på enda.
 
Hei! Meldte meg inn her for bare noen dager siden, men har vært innom her tidligere ved flere anledninger. Jeg heter Nick, er 26 år og kommer fra Sandefjord, men har bodd i Bergen de siste 6-7 årene. Interessen for klokker har alltid vært tilstede, men aldri blitt prioritert som fortjent :p Så per dags dato sitter jeg på et par Seiko klokker, en Tissot og en Casio. Ellers kan jeg også nevne at jeg har interesse for bla Hi-Fi og sykkel, så jeg henger også på AVforum og Terrengsykkel for å reklamere litt :) Hva har alle disse hobbyene til felles? Jo, det koster å være kar :p