Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Hei, GunR her. (Gunnar). Har vel såvidt vært innom og postet noe småtteri før, men ikke presentert meg. Er urmaker av yrke, ser mye rart inni klokker... Og mye bra, heldigvis! Ellers interessert i Hifi og mekker litt bil og båt, bare til "eget bruk" da.
 
Gunnar er et hjertelig velkomment tilskudd. Greit å ha noen som faktisk kan litt om hva som skjer inni klokkene også..
 
Trebarnsfar, ektemann, ski i alle former, jakt og friluftsliv, dykking, svømming, trønder i Oslo, dyrlege, tung koffeinist, antifotball, forsvarsvenn, hageelsker, drikker altfor lite. Liker kona, barna, venner, dyr, ullslips og vestkyster. Har en gang kysset en fisk. Guilty pleasure: pusser tenna i dusjen.
 
Nytt medlem

Tenkte det var paa tide med en egen profil da jeg ofte er innom forumet.
Interesserer meg for MYE rart, men klokker er en interesse jeg har hatt siden 16 aars alderen.

Vil paa forrhond takke dere for mye god informasjon og lerdom jeg har snappet opp paa forumet.

Mvh. Daniel.
 
Ny på Tidssonen

Hei.
Er for så vidt ikke helt ny, da jeg har fulgt med i et års tid hva som diskuteres. Er likevel relativt ny som medlem, og oppdaget ikke denne tråden før nå i natt. Jeg er utdannet økonom og jobber innen høyere utdanning i Nord-Norge. Interesserer meg for alt av mekaniske klokker, med en viss forkjærlighet for litt eldre modeller.
 
Hei, GunR her. (Gunnar). Har vel såvidt vært innom og postet noe småtteri før, men ikke presentert meg. Er urmaker av yrke, ser mye rart inni klokker... Og mye bra, heldigvis! Ellers interessert i Hifi og mekker litt bil og båt, bare til "eget bruk" da.

Trebarnsfar, ektemann, ski i alle former, jakt og friluftsliv, dykking, svømming, trønder i Oslo, dyrlege, tung koffeinist, antifotball, forsvarsvenn, hageelsker, drikker altfor lite. Liker kona, barna, venner, dyr, ullslips og vestkyster. Har en gang kysset en fisk. Guilty pleasure: pusser tenna i dusjen.

Tenkte det var paa tide med en egen profil da jeg ofte er innom forumet.
Interesserer meg for MYE rart, men klokker er en interesse jeg har hatt siden 16 aars alderen.

Vil paa forrhond takke dere for mye god informasjon og lerdom jeg har snappet opp paa forumet.

Mvh. Daniel.

Hei.
Er for så vidt ikke helt ny, da jeg har fulgt med i et års tid hva som diskuteres. Er likevel relativt ny som medlem, og oppdaget ikke denne tråden før nå i natt. Jeg er utdannet økonom og jobber innen høyere utdanning i Nord-Norge. Interesserer meg for alt av mekaniske klokker, med en viss forkjærlighet for litt eldre modeller.

Vær hjertelig velkomne, karer!

Hyggelig at medlemsmassen stadig øker.
 
Presentasjon

Heisan!

Jeg har lusket rundt på forumet her noen dager og drømt meg mer og mer bort, så nå var det vel på tide å registrere seg.

Status: Gift 3 barnsfar fra Fredrikstad.

Interesser: MTB, havfiske og klokker

Har så lenge jeg kan huske vært fasinert av klokker, men har aldri sluppet ut klokkomanen i meg.

Min kone skjønner dessverre ikke vitsen med å ha flere enn én klokke. Jeg vel kanskje ikke alene om å ha det slik.:p

Etter å ha sett alt snadder dere har her inne på forumet er vel ikke klokkene jeg har noe å skrive om. :eek:

Men skitt æv, jeg har disse klokkene pr. dags dato:

Seiko SDWG32 Alarm Chrono
Tissot PRC200
Certina DS Podium Big Size Chrono
+ diverse pulsklokker og annet ræl jeg ikke tørr å nevne med navn. hehe

Høyest på min ønskeliste står en Panerai klokke.

Det var det for denne gang, ønsker dere alle en fin dag! :)
 
Omega, Gunr, Yallboy, Daniel og Itide, hyggelig med nye folk! Kjøp klokker og kom med bilder av dem!
 
Redigert:
Velkommen til alle de nyeste medlemmene på sonen. Lommeboken vil aldri være full igjen.
 
Hei!

Jeg er en jente (i motsetning til 90% her) på 17 år som går andre året på VGS. Jeg har lenge fundert over hva jeg skal ønske meg til 18-års dagen min og har endelig kommet frem til svaret: en "skikkelig" klokke! Det er fortsatt et halvt år til den magiske dagen, men jeg tenker at det det bare er bra å være tidlig ute. Klokken skal jeg ønske meg av foreldrene mine, så det blir nok ingen klokke i månedslønn-sjiktet, dessverre. I den sammenheng så tenkte jeg at dette var det rette stedet å være medlem av for å få tips og råd om noe annet enn de forferdelige konstruksjonene fra Michael Kors og Marc Jacobs. Jeg har ingen ordentlige klokker fra før av, og pga. min unge alder og planer om en Mastergrad (noe som dessverre også fører til dårlig økonomi), kommer nok dette til å bli mitt eneste litt dyrere ur på endel år.

Jeg håper på å få hjelp og inspirasjon og at jeg til slutt blir noen kroner fattigere!

Mvh. Linda

Hei Cheshire (Linda). Hyggelig med unge kvinner som forstår oss litt eldre gubber. Jeg har en datter som fylte 18 i sommer. Hun har vist litt interesse og sympati med far som bruker «for» mye penger på mekaniske urverk. Hun har alltid ønsket å låne mine vintage klokker. Som en ekstra presang fikk hun derfor en vintage Longines (34mm) som jeg synes er passe størrelse til en ung kvinne. I dette sjiktet får du også bra kvalitet til en rimelig pris.

Mvh Itide
 
Hei!

Jeg er en jente (i motsetning til 90% her) på 17 år som går andre året på VGS. Jeg har lenge fundert over hva jeg skal ønske meg til 18-års dagen min og har endelig kommet frem til svaret: en "skikkelig" klokke! Det er fortsatt et halvt år til den magiske dagen, men jeg tenker at det det bare er bra å være tidlig ute. Klokken skal jeg ønske meg av foreldrene mine, så det blir nok ingen klokke i månedslønn-sjiktet, dessverre. I den sammenheng så tenkte jeg at dette var det rette stedet å være medlem av for å få tips og råd om noe annet enn de forferdelige konstruksjonene fra Michael Kors og Marc Jacobs. Jeg har ingen ordentlige klokker fra før av, og pga. min unge alder og planer om en Mastergrad (noe som dessverre også fører til dårlig økonomi), kommer nok dette til å bli mitt eneste litt dyrere ur på endel år.

Jeg håper på å få hjelp og inspirasjon og at jeg til slutt blir noen kroner fattigere!

Mvh. Linda

Hei, og velkommen til sonen!
Vi er ikke mange jenter her inne. Tror vi offisielt er 3 stykker med deg :), så dette er hyggelig.
For en fin bursdagsgave å ønske seg! Lurt å tenke igjennom dette en stund, før du bestemmer deg.
Les deg opp på forumet, se på bilder, og spør i vei. Det er masse kunnskap, og en trivelig gjeng som frekventerer her inne.
Det er heller ikke nødvendig med en månedslønn for å få en fin klokke. Ta deg god tid, du kommer til å skifte mening flere ganger underveis.
Utvalget er stort, og det vil hele tiden dukke opp noe du synes er finere enn den forrige.
Om dette er den eneste klokken du skal bruke i noen år, er det kanskje lurt å kjøpe en helt ny klokke.


Mvh Arwen