En litt forsinket presentasjon!
Hei
Etter å ha vært medlem her inne et års tid er det vel på tiden med en liten presentasjon. Er utdannet siv. ing. fra Trondheim, og jobber i dag som prosjektleder innenfor byggebransjen på Østlandet. Klokker har alltid vært en interesse, og etter at vitale behov som hus, båt og bil begynner å komme på plass, så er det større rom for å overføre midler til klokkekontoen.
For øyeblikket består samlingen av en Polar puls klokke, dog ikke brukt ihjel for øyeblikket(litt dårlig samvittighet), en Citizen som trekkes fram når dressen skal på.
For noen år siden slang jeg meg med på Nixon 51-30 bølgen som slo inn over det ganske land. Endte opp med denne beater'n som jeg foruten quartz verket er meget fornøyd med. Chrono, gjennomgående bronse look var ting som tiltalte meg.
Rett etter jeg meldte meg inn på Sonen for et års tid siden, meldte behovet for glidende sekundviser seg, og en Archimede Pilot 42 ble valgt som en innstegsmodell for de mekaniske urverk, med sitt ETA verk. En klokke jeg har vært veldig fornøyd med, selv om den er midlertidig ute av drift, etter et ublidt møte med flisene.
Nå kjenner jeg at klokkekontoen igjen har begynt å røre på seg, og innenfor den nærmeste tiden har jeg planer om å gå til anskaffelse av en Seiko skx007, som en hverdagsbeater, gjerne på en frekk nato!
Iløpet av året er hovedmålet en Pam, har vært hos Bjerke og testet litt på armen, men enda ikke klart å lande på modell. Pris, sandwich dial, dato, manuell, automatic, mye og ta stilling til, men heller kanskje mot Pam 111. Hvis ikke sonens vel overbevisende medlemmer og orakler innenfor urverk for meg på andre tanker