Heisann!
Har lusket rundt på forumet en stund uten å registrere meg, men nå tenkte jeg det var på tide.
er en 28 år gammel vestlending som har levd i eksil i oslo de siste 5 årene.
jeg begynte som så mange andre på min alder med en jevn strøm av casio digitalklokker, før jeg oppgraderte til et vaskeekte mikke mus quartz-ur som var en trofast følgesvenn gjennom mange år.
dessverre ble hele samlingen min av billigklokker stjålet på en fest for noen år siden, noe som førte til en pause på noen år hvor jeg lurte på om jeg i det hele tatt trengte en klokke? mobilen funket liksom helt greit, og man har jo fort en 3-4 forskjellige hobbyer som alle krever enorme pengesummer
heldigvis tok jeg til fornuft, og bestemte meg for å kjøpe en billigklokke for å se om jeg fortsatt orket å gå med noe på armen.
150kr fattigere var jeg den stolte eier av en casio f-28w
selvfølgelig viste det seg at jo at klokke var jaggu meg like kjekt å ha på armen som jeg kunne huske, og etter å ha vært klokkeeier i ganske nøyaktig 10 minutter hadde jeg googlet meg frem til tidssonen og lignende forum og drømte meg bort til en verden fyllt med fløyelsmykt skinn og deilig mekanikk.
som så ofte før når jeg har fått meg en ny interesse, tok følelsene raskt over for fornuften, og kjøpelysten var ute av kontroll.
mens jeg bare uken før hadde synes at 1000kr var mye for en klokke, synes jeg nå at 6000kr virket som et kupp, og at 10000kr og oppover bare var snakk om en god investering for livet!
heldigvis for min allerede slanke lommebok forelsket jeg meg til slutt i en klokke til kun 1000kr...
da var den værste kjøpelysten mettet for et par uker fremover, og jeg kunne sitte meg ned å gå igjennom hva jeg
virkelig var ute etter i en klokke før jeg dro kortet i affekt
forresten veldig fornøyd med seikoen; at man kan få så mye klokke til kun 1000kr er ganske latterlig!
så var det bare å komme seg tilbake til googlingen av Heuer bundeswehr og diverse Sinn chronografer
Hilsen Bjarne