Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Hei,

Jeg heter Pål, født i 1985 og bor på Lørenskog. Klokkeinteressen er relativt ny, men kjenner en dragning mot det mekaniske uret. Jeg har nylig kjøpt en PAM 1312 og er veldig godt fornøyd med den. Veldig glad for å ha funnet dette forumet, da det er mye interessant lesestoff for en nybegynner her.
 
Hei,

Jeg heter Pål, født i 1985 og bor på Lørenskog. Klokkeinteressen er relativt ny, men kjenner en dragning mot det mekaniske uret. Jeg har nylig kjøpt en PAM 1312 og er veldig godt fornøyd med den. Veldig glad for å ha funnet dette forumet, da det er mye interessant lesestoff for en nybegynner her.

Velkommen skal du være!:)

Flott PAM du skaffet deg!;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Paaled
Hei alle sammen!

27 år gammel, utdannet sivilingeniør i Trondheim, bor og jobber i Bergen. Registrerte meg her faktisk i 2014 og har siden den tid lært enormt mye av alle dere kunnskapsrike menneskene her inne, så jeg håper på å kunne bidra litt mer selv i tiden fremover.

Kjøpte første automatiske klokke i 2015 av @Heritage her på forumet, en Smiths Everest. Målet med kjøpet var å bli kjent med hvordan det var å ha automatisk klokke, hvordan jeg likte å ha lenke, hva jeg synes om størrelsen, og ikke minst hvor robust klokke jeg må ha her i regnet. Disse vurderingene skulle sammen ligge til grunn for å kunne videre identifisere min første "ordentlige" klokke.

Klokken har fått hard medfart og vært en fantastisk bruksklokke, og nå ser jeg videre mot neste kjøp, en Tudor Black Bay 36.

Ser frem til å være mer aktiv her og bidra til et godt miljø for klokkeentusiaster. #IngenInvistering

- ahb

IMG_20180220_143251.jpg
 
Hm,

Der var en tråd for å hilse innom og si at man var ny her, ja. Glimrende!

Odd Erling, ser snart førtiårsdagen på melkekartongen, men hevder hardnakket å være ung-ish fortsatt (Tre unger og huslån til tross...) Bor på Hareid (Ytre Søre Sunnmøre - like utenfor Ålesund), jobber som utviklingsingeniør i Rolls-Royce Marine og trives i og for seg med det.

Av hobbyer utover en mangeårig fascinasjon for (fortrinnsvis mekaniske) armbåndsur er fotografi, amatørradio og litteratur/film/musikk det som tar mest tid.

Har de siste par tiårene pådratt meg et lite dusin ur jeg er meget glad i - fra -host- min første kjærlighet, en Breitling Shark fra sent åttitall eller så, kjøpt brukt etter en sommerjobb som utartet litt, til et par Omegaer, litt Sinn, vintage Tissot, et par Seikoer, en Steinhart... Ja - det baller på seg, for dette er jo det nærmeste jeg kommer å gå med smykker, så da...

I det siste har det vel strengt tatt blitt en hobby å holde bilen (Dieseldyret, en gammel Land Cruiser) på veien også - alt ved den bilen er konstruert for å fikses i felt, så det er temmelig rett frem selv for en automasjonsingeniør å finne ut av ting ved litt grubling, spørring og kikking på Youtube. Grunnen til at jeg mener det holder på å skli over i hobbyterritoriet, er at jeg i det siste har tatt meg i å fikse/oppgradere ting som egentlig ikke trengte verken fiks eller oppgradering - så da kan jeg ikke hevde det er av nødvendighet lenger... :)
 
Hei, Eivind her!

Etter en god stund som aktiv leser på forumet er det vel på tide å komme ned fra gjerdet og presentere meg ordentlig.
En mid-40s småbarnsfar med alt for mange interesser og alt for liten tid. Ganske variert bakgrunn og utdannelse som marineoffiser, risikoanalytiker og nå geofysiker.

Har vært igjennom mange faser i klokkeboksen, men ser ut til å ha landet permanent på Omega Seamaster som "min" klokke. Roterer mellom fire ulike seamastere, så nå er det kanskje på tide å renske opp litt i nevnte boks og kvitte seg med de andre som blir liggende ubrukt. Men man vet jo aldri...;)
 
Der var denne tråden ja

Heisann godt folk. Nicolay heter jeg. 32 blitt og jobber som nattevakt på ett Thon hotel.

Har alltid hatt en fascinasjon med klokker, alltid brukt litt ekstra tid på klokkereklamer i blad og sånt, og alltid likt å kikke ekstra på klokker når jeg er innom en urmaker/gullsmed. Men aldri blitt noen samler. Alltid hatt lyst på en god automatisk klokke, men av en eller annen grunn har jeg gått rundt med oppfatningen at disse alltid er svindyre så jeg har holdt på min kjære Tissot PRC100 Chrono i 10-11 år nå. Og kommer nok aldri til å kvitte meg med den. Den har vert med på mye. Brukte den når jeg jobba som cnc operatør på en felgfabrikk i hjembygda, der jeg ofte stod med skjærevæske langt oppover armene, den var med når jeg senere jobbet på ITT Norge i Trondheim og drev med service og repereasjon på pumper, alt fra vanlige vannpumper til kloakk, gjødsel og fiskeslo pumper så den har vert gjennom litt av hvert. Men den tikker og går like fint enda. Slitasje, riper og hakk har den masse av.
Den er nok ikke noe high end klokke, men den er MIN, og verdt mer enn penger nå

Men, som sagt over, så har jeg alltid vert glad i klokker. Men det var ikke før jeg for ca en mnd siden helt tilfeldig(eller så har Google og Facebook ett ganske tett samarbeid) kom over YouTube kanalen the urban gentry, at jeg såg at det finnes rimelige og meget gode mekaniske ur. Og og siden har jeg lest og sett på klokker mer eller mindre konstant.

Og forrige uke ble mitt første automatiske ur bestilt, sikkert ingen overraskelse, en Seiko 5, snk793. Kjøpte i samme slengen ei skikkelig reim fra Colareb, og ei litt rimeligere NATO reim.
Om det blir flere klokker vil tiden vise. Men det frister vertfall med ei dressklokke og en diver og

Til slutt, ett lite bilde av hvor det hele startet.

C6pSxgg.jpg
 
Hei!
Steffen heter jeg, snart 30. Jeg jobber vanligvis på fryktelig usosiale tider.

Jeg har lest gjennom årevis av tråder på forumet her og må si at jeg synes dere er en god gjeng! Hyggelig tone, og mye bra humor! :)

Min første mekaniske klokke var en seiko 5 jeg fikk i Thailand for ca. 12 år siden. Den har vært med på mye rart, og går fortsatt som den skal.
Jeg har drevet en del med fridykking i det siste, da bruker jeg en suunto d4 dykkecomputer som ligner på ei sånn smartass-klokke. Det er for meg først og fremst et verktøy.

Klokkeinteressen blusset opp rundt juletider i fjor da jeg fikk en vintage Tag Heuer av svigerbror. Da fikk jeg opp øynene for mekanisk urverk.
Jeg har lenge hatt sansen for flotte klokker, men jeg har sett litt på de på samme måte som jeg ser på en superbil av typen Pagani eller Lamborghini. Som en slags avstandsforelskelse med andre ord. Forbeholdt de som er godt bemidlet.

Heldigvis er det ikke slik at man må ha klokke til noen månedslønner for å kunne være med i diskusjonen. Jeg har hvertfall inntrykk av at de fleste ekte klokkeentusiastene heller har en god dose selvironi når det kommer til å eie klokker som er verd mer enn bilen de kjører

Jeg har ingen favoritt klokke for øyeblikket, men er glad i min Seiko Samurai, Hamilton field, og Orient ray. Tag'en behøver service. Jeg ønsker meg en Oris. Og en Omega..Og Sinn.. Carl f. Bucherer.. osv.
 
Hei folkens!

En tråd hvor man kan presentere seg? Ikke dumt! Av det jeg har lest her så langt skiller jeg meg ikke akkurat nevneverdig ut; 41 år, er fra og bor i Oslo-området, sivilingeniør, småbarnsfar med 24/7-drift jobb/hjemme. Og godt over snittet interessert i klokker (trodde jeg i hvert fall, før jeg ramlet innom TS...).

Min klokkeinteresse startet egentlig i tenårene, da brodern hadde Patek Philippe-plakat på veggen og jeg lurte på hva det var for noe... "Problemet" er at det førte til at jeg ble hektet, mens han i dag ikke bryr seg nevneverdig om klokker i det hele tatt.

For å spole en del fremover, så ble det med meg som mange andre; studietiden, tidlig karriere og spedbarnstiden brakte ikke akkurat med seg et veldig overskudd av grunkalores til å handle med, men med aktiv sparing og noen heldige valg de siste årene så er liksom situasjonen mer i min favør.

Så, i fjor høst tok jeg valget - jeg skulle handle skikkelig klokke! Jeg hadde sondert en del merker, spesielt på alle turene med jobben i Asia (Singapore spesielt). Av en eller annen grunn var det Chopard Monaco de Historique som satt i systemet fra den perioden, og jeg var i fjor derfor fast bestemt på en Chopard. Og jeg handlet, angret, byttet (lang prosess...) og er nå svært fornøyd.

Det var vel omtrent i januar i år at jeg oppdaget TS og gikk av skaftet i det jeg skjønte at det var noen (mange) som var minst, eller langt mer, klokkenerdete som meg! Må bare si takk til alle som deler av sine erfaringer og kunnskap, TS er bare så sinnsykt bra.

I dag har jeg Tudor Black Bay og en IWC Portugieser Chronograph 371445. Sistnevnte er nyankommet, og jeg er bare helt vilt fornøyd med den. Tudoren kjøpte jeg etter mye grubling over "submariner-mangelen" i verden, men jeg må si jeg kunne ikke vært mer fornøyd med den. For en kvalitet, og vintage-look, og går akkurat rett under radaren - perfekt. IWC og Panerai er de merkene som gjør at det rykker mest i klokkegenet for min del, det er bare noe med den rene stilen som fascinerer. En PAM 1312 står på listen, så får vi se hva julenissen kan ordne i år:)

Takk for meg, det var alt (og mer enn nok)!
 
Hei, klokkeentusiaster!
Ser at det er lenge siden noen introduserte seg her, så da fyrer jeg opp tråden igjen.
Jeg er nokså ny her på tidssonen, men har allerede brukt evinnelige timer på å male meg gjennom forumet. Er det noe jeg lurer på om klokkemodeller, erfaringer, tips og tricks, så er dette stedet. Tidssonen gir en ny dimensjon til innsikt om klokker, utover hva jeg finner i klokkebøker og «resten» av nettet. Som 40-åring med unger som begynner å bli «store», så blir det enklere å dyrke klokkeinteressen.
Jeg har gått veien fra flaue moteklokker, til Seiko, Hamilton, Frederique Constant, Oris og TAG Heuer. Har nå lyst til å klatre litt opp, men det er vanskelig å lande på noe. Tidssonen gir stadig inspirasjon til nye modeller som faller i smak, som IWC Ingenieur (ingeniør som jeg er), Tudor BB og Rolex Explorer. OWF gjorde heller ikke valget enklere, med våte drømmer som Blancpain Fifty Fathoms. Tiden vil vise!
Har også hatt gleden av å poste to klokker til salgs for likesinnede her inne.
Vi ses i forumet.
 
Redigert:
Hei, klokkeentusiaster!
Ser at det er lenge siden noen introduserte seg her, så da fyrer jeg opp tråden igjen.
Jeg er nokså ny her på tidssonen, men har allerede brukt evinnelige timer på å male meg gjennom forumet. Er det noe jeg lurer på om klokkemodeller, erfaringer, tips og tricks, så er dette stedet. Tidssonen gir en ny dimensjon til innsikt om klokker, utover hva jeg finner i klokkebøker og «resten» av nettet. Som 40-åring med unger som begynner å bli «store», så blir det enklere å dyrke klokkeinteressen.
Jeg har gått veien fra flaue moteklokker, til Seiko, Hamilton, Frederique Constant, Oris og TAG Heuer. Har nå lyst til å klatre litt opp, men det er vanskelig å lande på noe. Tidssonen gir stadig inspirasjon til nye modeller som faller i smak, som IWC Ingenieur (ingeniør som jeg er), Tudor BB og Rolex Explorer. OWF gjorde heller ikke valget enklere, med våte drømmer som Blancpain Fifty Fathoms. Tiden vil vise!
Har også hatt gleden av å poste to klokker til salgs for likesinnede her inne.
Vi ses i forumet.

Velkommen skal du være! :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preben Lidi og Sebra
Hei mitt navn er Christian, 3 barns far og kommer fra hovedstaden! Er over snittet interrisert i klokker og eier et par fine eksemplarer(Rolex,Breitling,Chopard,Tag Heuer og en Seiko Prospex)

Min favoritt for tiden vil jeg si er min Seiko Lx Prospex Spring Drive! Blir brukt nesten hver eneste dag, enten det er på jobb,ferie,båtkjøring, you name it, den er der!!!

Ønsker med tiden å kjøpe en Iwc (står mellom portofino og en aquatimer chronograph) noen tips?

Uansett gleder meg til å snakke/dele info med andre klokkeentusiaster og bidra til et hyggelig miljø.......
Ønsker dere alle en strålende nyttårsfeiring ✨
En hyggelig intro, velkommen skal du være ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Terminator
Heisann folkens!

Jeg har lurket rundt på forumet uten bruker i rundt 6 mnd nå, så da føler jeg det er på tide å stå frem med en bruker.
Jeg er born and bred på Oslos østkant og er utdannet innenfor elektro (straks gjennomført teknisk fagskole innen FDVU), jobber innenfor drift og stortrives!

Mye av klokkeinteressen kommer fra diverse youtubekanaler og dette forumet. Har andre interesser som friluftsliv og fiske, er helt ok på matlagingsfronten og har lekt litt med tanken av å starte med egen ølbrygging :)

Så der har dere litt om meg, ser frem til å kunne delta på forumet!

Hilsen 28 åring.
 
Hei alle sammen.

Karl her, 35 år gammel og kommer fra Oslo. Etter å ha tatt stor glede av innholdet på dette forumet over lang tid tenkte jeg det var på tide å opprette en bruker slik at jeg kan bidra til et hyggelig miljø selv også. Er naturligvis en klokkeentusiast og samlingen består i dag av en breitling avenger 2 gmt, omega aqua terra og omega seamaster 300m.

Utenom klokker er jeg over gjennomsnittet glad i kaffe, matlaging og film/serier. Ser fram til å kunne dele min entusiasme for disse lidenskapene med noen andre da det virker som det snart renner over for både kone og barn når jeg setter i gang med en "rant".

Gleder meg til å ta en mer aktiv rolle her og bli kjent med hyggelige folk.

Vi snakkes!
 
Hei alle sammen.

Karl her, 35 år gammel og kommer fra Oslo. Etter å ha tatt stor glede av innholdet på dette forumet over lang tid tenkte jeg det var på tide å opprette en bruker slik at jeg kan bidra til et hyggelig miljø selv også. Er naturligvis en klokkeentusiast og samlingen består i dag av en breitling avenger 2 gmt, omega aqua terra og omega seamaster 300m.

Utenom klokker er jeg over gjennomsnittet glad i kaffe, matlaging og film/serier. Ser fram til å kunne dele min entusiasme for disse lidenskapene med noen andre da det virker som det snart renner over for både kone og barn når jeg setter i gang med en "rant".

Gleder meg til å ta en mer aktiv rolle her og bli kjent med hyggelige folk.

Vi snakkes!

Velkommen skal du være. Dette forumet må være innertier for din del, vi har jo egne tråder om alt du liker! Tråd om kaffe, dagens lunch, dagens middag, topp tv serier, omega, breitling etc.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Velkommen skal du være. Dette forumet må være innertier for din del, vi har jo egne tråder om alt du liker! Tråd om kaffe, dagens lunch, dagens middag, topp tv serier, omega, breitling etc.

Hjertelig takk. Ja uten tvil, vet nesten ikke hvor jeg skal begynne men er helt fantastisk mye bra tråder så her finner jeg mer enn nok givende tidsfordriv og sosialt utløp hvilket er sårt trengt om dagen.
 
Heisann folkens!

Jeg har lurket rundt på forumet uten bruker i rundt 6 mnd nå, så da føler jeg det er på tide å stå frem med en bruker.
Jeg er born and bred på Oslos østkant og er utdannet innenfor elektro (straks gjennomført teknisk fagskole innen FDVU), jobber innenfor drift og stortrives!

Mye av klokkeinteressen kommer fra diverse youtubekanaler og dette forumet. Har andre interesser som friluftsliv og fiske, er helt ok på matlagingsfronten og har lekt litt med tanken av å starte med egen ølbrygging :)

Så der har dere litt om meg, ser frem til å kunne delta på forumet!

Hilsen 28 åring.
Velkommen til TS
 
Hei alle sammen.

Karl her, 35 år gammel og kommer fra Oslo. Etter å ha tatt stor glede av innholdet på dette forumet over lang tid tenkte jeg det var på tide å opprette en bruker slik at jeg kan bidra til et hyggelig miljø selv også. Er naturligvis en klokkeentusiast og samlingen består i dag av en breitling avenger 2 gmt, omega aqua terra og omega seamaster 300m.

Utenom klokker er jeg over gjennomsnittet glad i kaffe, matlaging og film/serier. Ser fram til å kunne dele min entusiasme for disse lidenskapene med noen andre da det virker som det snart renner over for både kone og barn når jeg setter i gang med en "rant".

Gleder meg til å ta en mer aktiv rolle her og bli kjent med hyggelige folk.

Vi snakkes!
Velkommen skal du være!
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik og ksagen
Hei!
Jeg heter Marwin, jeg er 24, og bor i Oslo. Jeg studerer musikkutøving og driver mest med jazz og fusion.
Jeg har hele livet vært fascinert av "ting", herunder en nylig fascinasjon med klokker, etter at jeg kjøpte en billig gammel Fortis av en kar på loppis. Jeg fikk meg jobb når jeg fylte 16, og brukte første lønningen på drømmebilen - en Saab 900 turbo fra 1989. Som med klokker kunne jeg ikke noe som helst om motoren som drev den, men det var veldig gøy!
Utfordringen for tiden, er å tilpasse en "luksuriøs" smak til et studentbudsjett, og jeg snublet over forumet når jeg prøvde å finne ut hvordan å få en billigst mulig SKX (eller om det fantes alternativer), og så at jeg kunne finne min plass her - god, ordentlig mat, sigarer, kaffe, you name it. Ser frem til å være her :):)
 
Hei!
Jeg heter Marwin, jeg er 24, og bor i Oslo. Jeg studerer musikkutøving og driver mest med jazz og fusion.
Jeg har hele livet vært fascinert av "ting", herunder en nylig fascinasjon med klokker, etter at jeg kjøpte en billig gammel Fortis av en kar på loppis. Jeg fikk meg jobb når jeg fylte 16, og brukte første lønningen på drømmebilen - en Saab 900 turbo fra 1989. Som med klokker kunne jeg ikke noe som helst om motoren som drev den, men det var veldig gøy!
Utfordringen for tiden, er å tilpasse en "luksuriøs" smak til et studentbudsjett, og jeg snublet over forumet når jeg prøvde å finne ut hvordan å få en billigst mulig SKX (eller om det fantes alternativer), og så at jeg kunne finne min plass her - god, ordentlig mat, sigarer, kaffe, you name it. Ser frem til å være her :):)
Velkommen!
 
  • Liker
Reaksjoner: mr.quick