Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Hei
Kenneth, 36, gift, 2 barn.
"Long time reader, first time writer"
Har noen klokker, 3 stykk Casio G-shock, 1 stykk Casio Protrek, 2 stykk Suunto, 2 stykk Tissot, en Hanowa Swiss Military og noen jeg ikke husker. :)
Felles for alle er at de ikke er "mekaniske", de går enten på batteri, solar, eller er kinetic.

Var innom en klokkebutikk i forrige uke for å kjøpe en reim, og der i glassmonteren sto det en Seiko Prospex Automatic (SRPA21K, PADI Edition).
Den ble min (siden jeg tok PADI sertifikatet i 1999), og nå kjenner jeg at jeg ble litt hekta... På mekaniske klokker..

Drømmen er nok en Panerai Luminor, men den er noe over budsjett...
 
Hei, Roy her, og jeg har plutselig oppdaget denne fantastiske verdenen med klokker, og er fascinert av både teknologien ved klokker, historien til kronologi, og til forskjellige merker (omega var først på månen, Rolex var først på mount Everest. Morsomme detaljer for en historie interessert. Men, jeg oppdager også at klokkefolk, egentlig er ganske hyggelige folk, og det finner man ikke alltid, hverken på nett, eller i det virkelige liv. Så, jeg er ikke samler, og tenker vel ikke å begynne riktig enda, men jeg har 2 stk klokker som jeg har fått i gave. En dressklokke fra Axcent of Scandinavia, "rocker" heter den vist, og en japansk designer, av merke "Nemesis" begge to er gode klokker, kwarts, selvfølgelig, men det er en begynnelse :) så får vi se hva jeg ender opp med. Har fått øynene opp for solceller i klokken, og om man kombinerer dette med en diver, får man en temmelig robust sak, som ikke trenger batteribytte spesielt ofte. Citicen og casio g shock fører begge denne typen klokker, så det skal bli interessant å se hva jeg ender opp med :)
 
Hei!

Har lest rundt her i flere måneder, og endelig fått registrert meg, så da hører vel en liten presentasjon med. Jeg er en småbarnspappa fra Oslo, som i det siste har pådratt seg enda en dyr hobby, hehe. Har sikla på (Tag) Heuer siden jeg var en liten guttunge, men alltid tenkt at det går ikke an å bruke så mye penger på klokke, men så fikk jeg prøve en på hånda i høst og da var det igang med å lese seg opp.

Jeg er kanskje (?) en av de merkelige folka som på tross av all negativ omtale Tag Heuer og til tider også 7750 får i "miljøet" bevisst går å kjøper meg en slik en, fordi jeg liker den, og fordi jeg liker urverket for akkurat det det er - en arbeidshest. Eksklusivt, spesielt og svindyrt er helt klart også flott - men jeg er ingeniør og synes det Valjoux fikk til med 7750 med tanke på produksjonskostnader og holdbarhet var spennende og imponerende tiden tatt i betraktning. Så da røyk jeg på en CAP2110 Aquaracer som jeg er strålende fornøyd med hittil.

Har planer om å få åpna klokka etterhvert og sjekke om det sitter et ETA 7750 eller SW-500 urverk i den, uten at det spiller den store rollen for meg - det er historien, patentet og mekanikken som tiltaler meg mest.

Det var meg og min korte klokkehistorie, satser på at den blir lengre med tiden! Supert forum forresten!

Legger ved et dårlig mobilbilde av vidunderet:
7761318302513565208.jpg
 
Hei. Ny mann.

Har egentlig aldri tenkt så mye over klokker, men av en eller annen grunn så har jeg tenkt litt på de siste dagene, og endte her. Det finnes et forum for alt :)
Har klikket litt rundt her inne idag. Mye fint å se, men følelsen er litt sånn "Meh".

Men så så jeg dette bildet på vacheron tråden, og magen knøt seg:
http://s1105.photobucket.com/user/c...0-489E-9441-1D9791D7DB8B_zpsxnao1xxv.jpg.html

HVA heter denne modellen og fargen (kanskje pris også selv om jeg kanskje ikke bør vite det)?
Kan noen hjelpe? Jeg laget en profil kun for det! Det går litt i surr med alle modeller og tallvarianter.
Det er den lekreste klokka jeg har sett noen gang. Er mer et smykke som viser tid egentlig.

På forhånd takk.
 
Takk bezel. Jeg knotet på feil modell. En Traditionnelle. Jeg rotet rundt på noe annet, og det stemte ikke helt.
En "levbar" pris også (som i ikke en millionklokke selv om utseende sier det).
Takk igjen, skal ikke ødelegge presentasjonstråden videre :)

Djezez for et smykke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bezel
Kommer fra Oslo og er 26 år. Mye artig lesestoff her inne. Har for det meste klokker av type Seiko, certina++ til bruk, men blir fort mer etter alt det fine man ser her inne. Også har jeg den meget sære interessen at jeg samler på Russiske ur.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel, Ban og UJU
Kommer fra Oslo og er 26 år. Mye artig lesestoff her inne. Har for det meste klokker av type Seiko, certina++ til bruk, men blir fort mer etter alt det fine man ser her inne. Også har jeg den meget sære interessen at jeg samler på Russiske ur.

Velkommen hit!
Mye artige russiske ur! Jeg har et par selv også.
Det artige er at de er ganske røffe, men går bra. Du må dele noen bilder av disse!

Jeg hadde en fin kinesisk marineoffiser klokke. Den ble solgt. Jeg håper den blir mer brukt hos den nye eieren. Men flott var den! Bilde nedenfor! Legg merke til at dagene står med kinesiske tegn!

WP_20150428_21_14_19_Pro.jpg


8
 
Hallo.
Dette er et comeback for min del. Var litt aktiv her inne for noen år siden, og har nå både tid og anledning til å komme tilbake. Jeg heter Marius, er 29 år. Nyutdannet jurist fra UiB og flytter til Oslo i august. Av klokker har jeg ingen spesielle nå. Har ikke hatt mulighet til å kjøpe meg det jeg ønsker, fordi jeg har vært student i mange år, men regner med at klokkekontoen kommer til å få seg et løft, bare jeg får meg jobb først.

Dette forumet er fantastisk. Jeg har et spørsmål angående G2G. Er det faste treff i Oslo, eller er det mer sporadisk, når noen tar initiativ? Hadde vært trivelig å blitt kjent med noen klokkeentusiaster i Oslo!
 
Hei. Ny mann.

Har egentlig aldri tenkt så mye over klokker, men av en eller annen grunn så har jeg tenkt litt på de siste dagene, og endte her. Det finnes et forum for alt :)
Har klikket litt rundt her inne idag. Mye fint å se, men følelsen er litt sånn "Meh".

Men så så jeg dette bildet på vacheron tråden, og magen knøt seg:
http://s1105.photobucket.com/user/celter56/media/Mobile Uploads/2015-07/09D0B0AC-4900-489E-9441-1D9791D7DB8B_zpsxnao1xxv.jpg.html

HVA heter denne modellen og fargen (kanskje pris også selv om jeg kanskje ikke bør vite det)?
Kan noen hjelpe? Jeg laget en profil kun for det! Det går litt i surr med alle modeller og tallvarianter.
Det er den lekreste klokka jeg har sett noen gang. Er mer et smykke som viser tid egentlig.

På forhånd takk.

Hei!

Vet ikke om du har fått svar allerede, men klokken du linket et bilde av er en Traditionelle. Sidene til VC gir deg mer detaljer, og søk den gjerne opp på Chrono24 eller lignende for priser og whatnot: http://www.vacheron-constantin.com/en/watches/traditionnelle/traditionnelle-82172-000p-9811.html

Enjoy!

-Tommy
 
Hallå ja! Nyregistrerad och redo. General Portion kallas jag.
Verksam som urmakare i Norge sedan några år tillbaka.
Jobbar i en serviceverkstad och gör allt mellan himmel och jord som involverar klockor.
Personligen samlar jag på klockor, reser och gillar finsprit. Har en fabless för musik, film och elektroniska mojänger.
Min klockpreferens är funktion och kvalitet före form, och den filosofin genomsyrar mitt arbets- och privatliv.
Ska bli kul att joina gemenskapen!
 
Hallå ja! Nyregistrerad och redo. General Portion kallas jag.
Verksam som urmakare i Norge sedan några år tillbaka.
Jobbar i en serviceverkstad och gör allt mellan himmel och jord som involverar klockor.
Personligen samlar jag på klockor, reser och gillar finsprit. Har en fabless för musik, film och elektroniska mojänger.
Min klockpreferens är funktion och kvalitet före form, och den filosofin genomsyrar mitt arbets- och privatliv.
Ska bli kul att joina gemenskapen!
Velkommen skal du være! Helt konge med flere urmakere her på sonen :)
 
  • Liker
Reaksjoner: General Portion
Hei Folkens

Jeg ble intererssert i klokker for omtrent to år siden og har ofte vært innom dette forumet siden den gang. Så det er nok på sin plass at jeg sier hei.

Interessen for klokker er en forlengelse at jeg ble mye mer opptatt av klær og stil. Jeg skulle egentlig bare kjøpe meg en Daniel Wellington, men en samtale med en klokkeinteressert kollega samt en del surfing på nettet førte til at jeg endte opp med en Nomos istedet. Nå har jeg også en Seiko 009 og en Speedmaster. Det kommer til å bli mer.

Hva mer kan jeg si? Jeg er en tobarnsfar, bor i Oslo og er over 40. Andre interesser er skateboard, dataspilling, lesing, musikk og øl.
 
Hei!

Nå har jeg lusket rundt her så lenge at det er tide å bli noe mer aktiv...

Innledningsvis må jeg bare si at det er sjeldent jeg har sett et nettforum med så god tone. For noobs som meg er det veldig bra å se at andre noobs får gode og utfyllende svar på sine mange nybegynnerspørsmål. Jeg har fått mye inspirasjon og hjelp av dere i flere av trådene, blant annet -Klokker til "hyggelige" priser- . Virkelig god inspirasjon og veiledning dypere inn i klokkeverdenen.

Jeg har vært fasinert av klokker mesteparten av mitt 31 år gamle liv. Som 8-åring fikk jeg min første "Gul"-klokke med borrelåsreim. Et par år senere tyvlånte jeg min brors brune Camel Trophy. Bezelen var så spennende å holde på med at jeg på et eller annet vis - og til min brors forargelse - fikk den til å gå begge veier etter timesvis med fikling.

I sommer stoppa plutselig konfirmasjonsklokka. Et enkelt, men fint quartz-dress-ur. Og da starta den kjekkeste delen: researchen foran nytt klokkekjøp. Derfor er jeg her. Foreløpig med en Seiko 5 på hånda. Det er ei flott klokke, men dragningen til forumet her forteller meg at det kommer til å bli ei innstegsklokke til "galskapen". Ei flott klokke som passer perfekt til den tiden det måtte ta før jeg finner godklokka.

Redigert:
Nåværende klokke: Grønn alpinist
Foreløpig førsteplass på ønskelista: Halios Seaforth GMT. (Etter ett år på TS har jeg forstått greia med dykkere...)
Realistisk grail: Speedmaster
Grail: Explorer 1 (Før mitt første - og sikkert tiende - TS-besøk skulle jeg ALDRI ha Rolex)
Urealistisk grail: Skifter fra dag til dag

Til slutt må jeg bare spørre: Hva er greia med dykkere? (Jeg kunne spurt om hva som er greia med Rolex også, men der har jeg til en viss grad blitt hjernevaska av dere allerede. Tror det tar litt lengre tid for meg å se for meg en dykker på min egen hånd).

Ikke stort å si ellers. Nordvestlending. Trives best i friluft. Runda trettien. Kone og så mange unger på vei at jeg må stoppe klokkejakten snart og finne meg et egna bilforum i stedet.
 
Redigert:
Hei!
Jeg heter Benjamin, er 17 år og er bosatt i Sogn og Fjordane.
Jeg registrerte meg her på sonen for litt over 2 år siden, men grunnet skrivefeil i brukernavnet (planen var å hete litekreativt) som ikke ble oppdaget før etter jeg var ferdig registrert, ble det problematisk for meg å logge inn da jeg rask glemte hva skrivefeilen var.
Nå for en uke siden fant jeg en bok der jeg hadde skrevet ned påloggingsinformasjonen min, og slik kom jeg meg endelig inn på brukeren igjen.

Jeg registrerte meg her etter at pappa og noen kamerater av han hadde "klokkemiddag" på hytten vår, der alle hadde med seg klokkene sine, og det ble servert god mat.
Der fikk jeg som 15åring prøvd mye rart på handen, blandt annet en double red sea-dweller og en PP nautilus. Etter det ble jeg bare mer og mer interessert i klokker.

Grunnet stramt budsjett er den eneste nevneverdige klokken jeg har en Seiko SKX009. Jakten på enda en klokke er i gang, og denne gangen tror jeg det blir vintage.

Uten om det er jeg glad for å vere tilbake på sonen, og ser frem til å lese og lære mer om klokker.

20170814_202619.jpg


Screenshot_20171123-140501.jpg
 
Redigert:
F390B7B4-9678-4D42-A32E-E77AF56ECF02.jpeg
Hei! Jeg oppdaget ts for to år siden, foranledningen var den utmerkede filmen interstellar. Det tok meg to min å lete opp hanilton og bestille en Khaki field, selvom den ikke var identisk med klokken til Murphy. Jeg husker at jeg spurte kona om det ille var drøyt å betale 4K for en klokke :) Siden da har det blitt Speedmaster (3ganger) en pelagos, en sub, en bbb Explorer 1 i begge varianter og en polar. Alle handler har skjedd her, og hverken jeg eller mine medvandrere har tapt eller tjent penger op veien. Jeg elsker dette forumet!
 
Redigert: