Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Siden jeg har tilbrakt endel klokketimer på forumet her er det på sin plass at jeg presenterer meg. :D

Jeg er en ung mann på 26 år som har vært interessert i klokker i ca 8-9 år. Interessen fikk jeg når jeg fikk øye på en Tissot Quickster. Jeg hadde aldri sett en lignende klokke og måtte ha den.

L1060265.jpg

Tissot-Quickster.jpg


Etter å ha gått med denne i mange klokketimer fikk jeg sansen for en Tissot PRS 516. Denne endte jeg også opp med. Dette var min daily beater i ca et år.

image_2501.jpg


Men etter at buckle claspen gikk istykker, fulgte det opp med en fossil klokke, flere diesel klokker. Men vende punktet skjedde når familien min flyttet til Sveits. Etter mange time, kanskje uker hos ulike ADer i Lausanne, Genève og Zürich. Endte jeg opp med en Breitling Chronomat Evolution.
chronomat-2.jpg


Denne var jeg fornøyd med det året jeg hadde den, men jeg følte til tider at den kanskje var for "blingete" og den skrek om oppmerksomhet. Derfor måtte denne gå. Jeg angrer i dag på at jeg ikke gikk for en Breitling Blackbird da denne har en brushed finish og litt mer anonym (dette kan bli min neste klokke). Etter at Breitlingen var borte endte jeg opp med en Rolex Seadweller. Dette er en ekstremt pen og fin klokke som jeg har vært ekstremt glad i.

rolex_seadweller.jpg


Dette var min daglige beater i over ett og et halvt år. Det var en fantastisk klokke, som jeg savner. Klokken måtte gå da jeg kjøpte leilighet.

Ved juletider fikk jeg øynene opp for Panerai. Et "ukjent" (for folk flest) og godt merke med stilrene og klassiske klokker var midt i blinken. Så begynte letingen. Hvilke model, de var så like men så forskjellige også. Her gikk det mye tid til lesing. Når jeg endelig fant ut at jeg skulle ha en 312, 112, 111, 0 / Zero, 005 trodde jeg at valget var lett. Men det var det ikke. Heldigvis så kjentes 005en riktigst. Jeg liker logoen. Det er noe retro, noe kult over den. Selv om jeg til tider savner en caseback og et date-wheel.

Klokken er i dag min daily beater og jeg blir mer og mer glad i den. Det jeg liker med den er at den er så dynamisk, klassisk, nøytral og fleksibl. Klokken kunne faktisk ikke passet meg bedre. Vi skifter reim også får den et nytt utrykk. Fantastisk. Dessuten så er den også nøytral. Slik at klokkekjennerne vet hva det er, og de som ikke er bitt av basillen syntes klokken ser pen ut.

bilde005.JPG
 
Ny soner

Hei alle Sonere!

Etter å ha lest på forumet en stund er tiden moden for å bli med på moroa!

Jeg er er en 23 år gammel mann, som har vært interessert i klokker et par års tid, da særlig mekaniske urverk. Påskuddet for å kjøpe mitt første urverk kom nå i våres da jeg kunne feiere ferdigstillingen av et prosjekt jeg har jobbet med i to år ved siden av studiene. Det føltes utrolig godt og riktig å gå for en klokke, som gave til meg selv :D

Jeg er veldig glad i diverse friluftsaktiviteter. Jeg ville derfor ha en robust klokke, som tåler tøffe forhold, men som samtidig, etter mitt skjønn, ser bra ut. Valget falt til slutt på en Sinn 203 Arktis.

Arktisen var for meg uimotståelig med Sinn sin teknologi, pakket inn i et fint sporty ytre. Denne klokken vet jeg vil være en god følgesvenn på alle turer, og i hverdagen. Jeg synes også det var en fin inngangsmodell. Målet er naturligvis å gå for manufaktur i fremtiden, men jeg skal jobbe noen år til med å finne min "hellige gral". Det er ingen hast, enda..

sinn.jpg
 
Ny på sonen!

Heisann.

Ny på forumet her. Jeg heter Ketil og bor i Lillestrøm, men jobber i Oslo.

Har vært interessert i klokker i mange år men har aldri gått til innkjøp av noe stort/fint helt enda.

Har i dag en Tissot PR100 pluss en arvet Omega og en arvet gullklokke av merket Olympus.

Er om dagen på jakt etter en ny klokke så vil poste i en av de andre trådene ang dette.
 
Hei alle sammen!

Har lest mye på dette forumet det siste året og bør vel nå begynne å poste litt...

Min horologiske interesse (heter det det?) begynte med at jeg fikk en Certina DS i julegave av min kjære. Må innrømme at jeg vurderte å bytte den, surfet derfor rundt på verdensveven for å se om det var noe annet som fanget min interesse. Kom over the watch snob og hans (hennes?) betraktninger om mangt og meget, og da var jeg solgt. Veien derfra ble kort til dette forumet, som jeg har surfet forholdsvis mye på i det siste (godt jeg jobber i staten ).

Her er forresten Certina'n:

CertinaDS.jpg
[/IMG]

Certina'n passer forresten godt til å bruke på jobben. Jeg har en jobb som innebærer at jeg bør bruke skjorte og da synes jeg selv at denne passer veldig godt.

På dette forumet lærte jeg fort et nytt uttrykk - beater - og fant ut at jeg måtte ha meg en sommerbeater. Etter sterke anbefalinger på her begynte jeg å se på utvalget til creationwatches. Falt etterhvert ned på en Seiko 5 Military i blått.

Seiko5-1.jpg


For å bygge forståelse for denne nye interessen hos min samboer kjøpte jeg også en klokke til henne - Citizen Eco-Drive Chronograph. Vi ble begge godt fornøyde.

Så dukket plutselig behovet for en Rolex Sub opp. Spranget fra Seiko til Rolex er forholdsvis stort og jeg har i utgangspunktet litt vanskelig å forsvare en klokke som koster dobbelt så mye som bilen min... Interessen for sub'en har ikke gått bort, det hjalp selvsagt heller ikke at jeg tok en tur innom Bjerke og fikk prøve en på armen. Så ser jeg at den kommer i en ny utgave uten dato, noe jeg synes gjør den enda vakrere. Dessverre finnes det mange andre fine klokker også, som for eksempel en IWC Portuguese som også frister.

Da jeg er såpass usikker på veien videre, valgte jeg å kjøpe en Seiko diver for å se om jeg trives med en slik klokke (diver altså, ikke Seiko). Jeg kjøpte derfor den mest klassiske, en SKX007, igjen fra creationwatches.

Her er den:

SKX007.jpg


Selvsagt har jeg også bestilt noen NATO-straps til den, men de har ikke kommet ennå. Når de kommer, og behovet for noe nytt melder seg igjen, vil jeg trolig oppgradere med en super-oyster og håpe at det kveler "3-fots-syken" for en liten stund.
 
Velkomne skal du (og misters på S før deg) være til galskapen, gemenskapen og godstemninga på Tidssonen!

Ps, Arktisen er veldig, veldig rå!
 
Vær hilset alle klokke idioter.

Hei og hopp godt folk Thomas her. Jeg synes klokker eller ur som det egentlig er er noe fasinerende greier. Har i mange år vært sykt opptatt av flotte ur. Av mangel på midler har det aldri blitt noe av noen ting. Men nå venter jeg på en Orient Racing CEZ05001B. Etter mye lesing så har jeg også funnet ut at mange liker å bli lurt. Et dyrt ur betyr ikke nødvendigvis et bra ur. Man trenger ikke å punge ut med masse penger for 100 jewls når maks er 23 f.eks. Listen blir fort lang. Når klokka, unnskyld uret mente jeg kommer skal jeg ta noen flotte bilder og legge ut på forumet. :p
 
Ny på sonen

Hei alle sammen!

Er en 30 år gammel mann som forvillet meg inn på forumet her for noen uker siden, og værende ble jeg. Har allerede skjønt at dette kan komme til å bli dyrt for lommeboka.

Har alltid vært interessert i klokker, men har ikke sett behovet for flere klokker for forskjellige anledninger. Før nå :)

Min første "ordentlige" klokke var denne Certinaen

DSC_4902.jpg


Den ble brukt til alt mulig, før jeg ble lei den og hadde lyst på noe helt annet. Valget falt da på en Nixon Automatic All Black:

DSC_4901.jpg


Etter noen år med Nixon på håndleddet fikk jeg lyst på noe nytt igjen, valget falt da på denne fra Festina:

DSC_4900.jpg


Denne har jeg brukt helt frem til i dag. Akkurat nå har jeg en ny klokke på håndleddet (skal lage en unboxingtråd om den) i tillegg er 2 stk på tur fra creationwatches.com.. Tror jeg er bitt av basillen :eek:
 
Nytt medlem

Hei alle!

Gutt i midten av 20årene som er godt over gjennmsnittlig interessert i klokker.
Har lest på sonen i noen uker nå og fant ut at det var på tide og "tre inn".

Andre interesser jeg har er biler, Hifi og alt annet av kule dubbeditter.

De siste årene har jeg kun hatt en klokke til alt, Tag Heuer 2000 Exclusive Chronograph.
Før var Tag Heuer "the thing" men har de senere årene fått et litt bredere syn, klokkemerker jeg liker spesielt godt er:
- IWC
- Rolex
- AP
- Omega
- PP
- Jaeger

Har nettopp vært i Haugesund og hentet meg en godbit hos Lervik ur som snart kommer i unboxingtråden.


IMG_0595.jpg
[/IMG]
 
Ny på TS

Hei,

Vært innom tidssonen mange ganger og tenkte det var på tide å registrere & introdusere seg. Vært en klokkespotter i mange år, og har stor glede av egne og andres klokker. Vært klokkefrelst siden ungdommen, men ikke hatt noen ordentlige urverk før etter jeg ble 30. Er nå 32 år og bor i Oslo.

Har i dag en Navitimer World, som brukes jevnlig og en TH Carrera 1887 som brukes til pent. I tillegg har jeg en godt brukt Tissot PRC 200 som brukes i røffe omgivelser.