Lervik Ur (Haugesund)

Er Lervik gode på polering av Rolex? Dvs skarpe kanter/overganger og korrekt struktur på børstingen. Noen som har erfaringer?

Innom Lervik en tur

Tilfeldighetene har det slik at jeg tilbringer min sommer i Haugesund, og har da fått sikke hodet inn i butikken flere ganger. Første gang for å få en verditakst på min explorer II. Og må si kundebehandlingen var upåklagelig. Var bare å levere uret på flekken så fikk jeg en meldig senere på dagen at den var klar. Veldig kjapt og greit.

I dag stakk jeg innom for å trykkteste uret for å sjekke om det var klart for noen måder i sydligere strøk. Ikke noe problem. Testen skulle ta 5 min, og jeg spurte om jeg kunne være med inn bak for å se hvordan det gjøres. Unge Lervik Jr. viste meg da rundt inne til arbeidsrommet hvor en urmaker jobbet. Ble fortalt litt om hvordan utstyret utførte testen og vist litt rundt. Så jeg ble spurt om jeg ville ta en titt på dagens leveranser. Seff sa jeg, og vips sto jeg inne på visningsrommet og skuffer med det lekkreste gull ble dratt frem. Var på nippet til å gå i bakken men tillot ikke meg selv å svime av vel vitende om at jeg hadde en liten bil på håndleddet. Fikk også en titt på Tudor Black Bay med og uten lenke, og det var på nippet til at sommerlønna røk, men klarte å holde meg (for denne gang). Bestemte meg vel der og da at jeg skal spare opp de 200k det koster for en Rolex Daytona 116515LN, om det så tar meg 20 år.

Tiden gikk og trykktesten var over for lenge siden. På vei ut ble jeg spurt om jeg ville ha en liten gave. Takket så klart ja, så her kommer en liten unboksing;)

IMAG0333.jpg

IMAG0335.jpg

IMAG0336.jpg

Tatta! En lekker Rolex-kortholder. Kan ikke klage på kundebehandlingen her.

Fikk også nyeste nummer av WatchWorld. Med tanke på at jeg betalte 80 kr for trykktesten, må jeg si meg overstadig fornøyd med Lervik Ur og alle ansatte.

Dette er selvsagt kjempebra at det deles ut Rolex lommebøker, serveres kake, og at noen blir oppringt og får tilbud om SS Daytona fra Lervik!

Problemet da blir bare alle de som har kjøpt mange dyre klokker fra Lervik, og ikke fått lommebøker, kaker, eller blitt oppringt om en SS Daytona, føler seg forskjellsbehandlet!

Sikkert endel av de her inne også ;)

AW:)

I disse "Vi elsker Lervik-dager" må vi ikke glemme andre hyggelige folk som driver med ur. Jeg gir herved Grøtteland Protid i Sandnes to tommler opp for veldig bra kundebehandling og service.

I disse "Vi elsker Lervik-dager" må vi ikke glemme andre hyggelige folk som driver med ur. Jeg gir herved Grøtteland Protid i Sandnes to tommler opp for veldig bra kundebehandling og service.

Fascinerende at du nevner Grøtteland.

De skrapet opp Speedmaster-lenka mi når de skulle fjerne et ledd. At de tok seg høvelig betalt for overfallet var jo et plaster på såret.

Auda, særdeles kjedelig. Klaget du og hvordan endte det?

Gikk ikke tilbake. Vil ikke ha de nær mine klokker igjen.

Var innom noen mnd senere og prøvde den nye smp. Hyggelig betjening den gangen, men første inntrykket har ødelagt mitt syn på den butikken.

Gikk ikke tilbake. Vil ikke ha de nær mine klokker igjen.

Var innom noen mnd senere og prøvde den nye smp. Hyggelig betjening den gangen, men første inntrykket har ødelagt mitt syn på den butikken.

Forstår det, utrolig kjedelig og ikke minst uprofesjonellt.

Joda, Lervik ur er sikker serviceminded for folk som bestiller, eller flagger at de kommer for å kjøpe. Var innom i dag og kikket på klokker, alle greit utstilt mens Rolex var i eget avlukke der du sikkert måtte ha spesialtillatelse for å komme inn. Det så iallefall slik ut. Nå skal det sies at jeg kansje ikke ser ut som en person som bruker penger på klokker, men på armen var en AP ROO Vulcano som ikke bør være den vanskeligste klokken å spotte. Alt i alt ingen god opplevelse, og vi får se om det blir noen flere besøk.

Joda, Lervik ur er sikker serviceminded for folk som bestiller, eller flagger at de kommer for å kjøpe. Var innom i dag og kikket på klokker, alle greit utstilt mens Rolex var i eget avlukke der du sikkert måtte ha spesialtillatelse for å komme inn. Det så iallefall slik ut. Nå skal det sies at jeg kansje ikke ser ut som en person som bruker penger på klokker, men på armen var en AP ROO Vulcano som ikke bør være den vanskeligste klokken å spotte. Alt i alt ingen god opplevelse, og vi får se om det blir noen flere besøk.

Ok? Gjorde du et forsøk på å sette igang en klokkeprat?
Slik du beskriver besøket høres det ut som om du valset inn med en forventning om at de skulle spotte klokken din, for deretter å forbarme seg over deg.;)

Hva mener du med "ingen god opplevelse" her?
Hadde vært greit med en mer konkret beskrivelse av kundebehandlingen du (ikke) ble utsatt for.
Hvis det er grunn for kritikk er det mer enn velkomment her på TS, men det bør i så fall være noe konkret.:)

Jeg har forøvrig et godt inntrykk av Lervik. Hyggelige folk som fort tar helt av på klokkepraten når de først setter igang.:)

Ok? Gjorde du et forsøk på å sette igang en klokkeprat?
Slik du beskriver besøket høres det ut som om du valset inn med en forventning om at de skulle spotte klokken din, for deretter å forbarme seg over deg.;)

Hva mener du med "ingen god opplevelse" her?
Hadde vært greit med en mer konkret beskrivelse av kundebehandlingen du (ikke) ble utsatt for.
Hvis det er grunn for kritikk er det mer enn velkomment her på TS, men det bør i så fall være noe konkret.:)

Jeg har forøvrig et godt inntrykk av Lervik. Hyggelige folk som fort tar helt av på klokkepraten når de først setter igang.:)

Leirvik ur, sier du?

Jeg trodde Leirvik var et bakeri, ref bildene til Jayeff. :eek::D

På Mandag sendte jeg en Mail med en prisforespørsel på en reperasjon både til Bjerke og Lervik.
To timer etter hadde Knut sendt meg overslaget med alle priser på en PDF fil. Bjerke....? De har ikke
svart ennå...

Speaking of Lervik... Ligger en pakke fra Lervik på postkontoret.

Flott service as usual :D

Nå må jeg bare bli helikoptert hjem fra sjøen.