Lervik Ur (Haugesund)

Må legge til at jeg etter sist service på rolex explorer fikk med siste nummer av WatchWorld og en hel bunke andre trykksaker gratis. Veldig hyggelig. :D
 
Lervik Ur

Jeg kjøpt en Breitlig og en Bruvik av Kunt fantastisk service og kompetanse.
Urmaker Lian i Trondheim har mye og lære.
 
Dette er selvsagt kjempebra at det deles ut Rolex lommebøker, serveres kake, og at noen blir oppringt og får tilbud om SS Daytona fra Lervik!

Problemet da blir bare alle de som har kjøpt mange dyre klokker fra Lervik, og ikke fått lommebøker, kaker, eller blitt oppringt om en SS Daytona, føler seg forskjellsbehandlet!

Sikkert endel av de her inne også ;)

AW:)

Uff da!
 
Jeg er også en veldig fornøyd kunde, kjøpte en Rolex der nylig og handelen gikk smertefritt. Kjapp og hyggelig respons på mail. Om jeg skal ha en ny klokke en gang eller ta service på et ur er de den første jeg vil ta kontakt med.
Kan klart anbefales til de som lurer på å handle med Lervik Ur:)
 
Foreløpig misfornøyd. Har tatt kontakt 2 ganger med epost om to forskjellige (kostbare) servicer. En gang i januar og en gang i april. Ingen av gangene har de engang giddet å svare meg.
Useriøst.

Er du sikker på at du har brukt riktig adresse? Det rimer overhodet ikke med andres opplevelse når de sender e-post...
 
Er du sikker på at du har brukt riktig adresse? Det rimer overhodet ikke med andres opplevelse når de sender e-post...

Min egen erfaring er at det snarere er regelen enn unntaket at jeg må purre på Lervik på email.
 
Jeg er utrolig fornøyd med servicen de tilbyr selv i etterkant av klokkekjøpet jeg hadde der. Jeg ba pent om å få kjøpe 2 skruer som jeg selv klarte å ripe opp når jeg skulle justere lenken, noe som ikke var lett siden den ene skruen virkelig satt godt og jeg ikke klarte å få den opp grunnet feil skrutrekker. De tilbød seg å justere lenken for meg, sendte en Rolex shipping boks med betalt porto for retur. Etter noen dager fikk jeg klokken tilbake med nye skruer og ferdig justert lenke, helt gratis. Det synes jeg var god service :)
 
Var en tur innom Lervik Ur i dag med min Omega Seamaster for å få fikset noe på skiven.
Dette var ingen problem og den ble levert inn til Stig Jarle umiddelbart.
Jeg hadde tidligere lest her på tråden om flere som har fått være med bak å se på når "servicen" tar sted, så jeg spurte pent om ikke jeg kunne få være tilskuer under arbeidet.
Jeg fikk et rungende ja, og Stig tok i mot meg med et stort smil. Han forklarte alt han gjorde, og forskjellige problemstillinger på mekaniske urverk. Han tok også en test av hvordan klokken gikk mens han var i gang, og sa at til å være så gammel, var den et meget bra eksemplar.
Dette stråler service spør du meg :)
Etter vi hadde snakket litt om mine klokkeinteresser hintet de om at de trengte norske urmakere, og spurte om ikke jeg ville ta utdanningen. Dette er jo en stor drøm, men det blir nok mest på hobbybasis for min del :)
Så dere her på forumet som er på jakt etter drømmejobben, kontakt Lervik :p

For å oppsumere; Alltid like glad når jeg går ut dørene i Haugesund :)

-Regje
 
Skal ha spikerstålet (5513 70-modell) på service og sendte mail på ettermiddagen. Fikk svar raskt og siste spørsmål ble besvart av Knut nå i kveld.
Strålende service så langt og boks skal sendes til meg i morgen.
Har presisert at det ikke skal skiftes skive, visere og bezel og heller ikke poleres noe. Det var helt i orden.
 
Boksen kom som avtalt den. Det ble forespeilet at det ville ta ca 3 uker, men med litt flaks er den her til helgen og det er jo raskt levert med tanke på at jeg sendte den avgårde forrige mandag. Stort pluss i boken så langt.
 
+1 til Lervik fra meg også.

Hadde en klokke på service, som kom i retur i dag. To ukers turnaround, god kommunikasjon og et par hyggelige smågaver i pakken sammen med klokken.

Det eneste minuset var at Knut ikke klarte å sende returpakken til arbeidsplassen min, som jeg ba om. Min samboer tok derfor i mot pakken. Dette er livsfarlig, da jeg forsøker å holde klokkeinteressen under radaren. Men siden hun ikke har sagt noe i ettertid, er det ingen tvil: Lervik får mine penger neste gang også.
 
Handlet en Speedmaster Pro på vegne av en kompis. Strålende service av Knut, gleder meg til å se den!
 
Tommelen ned for Lervik ur

Som en motvekt på all skrytingen av Lervik ur, så har ikke jeg noen positiv opplevelse av dem i det hele tatt .
Jeg har ved 3 ulike anledninger, over en 4 måneders periode, henvendt meg til dem med konkrete forespørsler om kjøp.

De har aldri noen gang giddet å svare på mine henvendelser.:confused:
 
En real positiv opplevelse her:

Forsikringsselskapet ønsket verditakst av klokken pga dens høye nypris (de andre klokkene har jeg fått forsikret utifra prisliste og kopi av sertifikat), så jeg ringte og fortalte at min Smurf var kjøpt hos han (Knut) i 2011. Ha ba meg sende kopi av sertifikat/garantibevis, hvilket jeg gjorde per mail: to timer etterpå lå en scannet og signert forsikringstakst i innboksen. Free of charge. LANGT OVER FORVENTNING! Takk til Knut Lervik:)
 
Erfaring med Knut Lervik

Har jo ripet og smelt min Explorer 2 216570 og etter rask mailkorrespondanse med Lervik sendte jeg denne midt i forrige uke. Mottatt på jobb nå, og ser ut som ny. Kudos for SVÆRT rask og god behandling, samt en unnskyldning fra dem fordi det hadde tatt lang tid på grunn av sykdom, noe jeg ikke merket noe til i det hele tatt.

Pluss i boka
 
Lervik Ur strikes again! Kan ikke annet enn å gi dem ros for deres fantastiske kundeservice. Var innom for å levere Helson Shark diver´en til ett lite spa opphold, gikk ut med Rolex kaps til meg og flott cashmere skjerf til "kona" :cool:
Norges beste? JA :D

20131106_172309_zps6b631aa3.jpg