Lervik Ur (Haugesund)

Var i går igjen innom Lervik for å få to nye reimer på min Omega Seamaster 30 og min nye (gamle) Seiko 5 Sport :)
Blir møtt av hyggelige ansatte som alltid og god klokkeprat mens jeg venter på reimene :)
Jeg fikk også skryt for skiven på Omegaen, for denne var visst så fin at deres nye urmaker håpte jeg ville "glemme" den igjen der :p
Mens jeg var der, prøvte jeg en Bruvik Svalbard som jeg synes er helt utrolig stilig!
Så må nok innom Lervik mer neste år for å invistere litt ;) Legger med et bilde av resultatet :)



Litt dårlig mobilbilde, men får duge :)

-Regje
 
Min beste beskrivelse av opplevelsen min med Lervik er : WOW!

Jeg fikk i oppdrag å hjelpe min bestefar med anskaffelse av en Sub 116610LV. Vi var innom Bjerke 23.12 og ba om et godt tilbud. Min bestefar hadde sett for seg å betale 58k for denne, men fikk blankt nei av selgeren. 62k var det laveste vi kunne få den for. Ok, videre til neste forhandler.
Jeg startet letingen hos Lervik, etter å ha hørt mye bra om de. Sendte en mail dit med forespørsel på klokken, ferdig prutet, kl 01.30 natt til første juledag. FIkk svar på kvelden 25.12. Bare det var imponerende. Fikk et kontant svar: har en på lager, kan selges for 58k med ekspress over natt. 26.12 fikk jeg godkjenning av bestefar til å si ja til dealen, og handelen var i boks. Klokken ble sendt ut den 27.12.

Dette er fantastisk service i mine øyne, og alt har gått knirkefritt hele veien (hvis man ser bort fra Brings litt firkantede regler om å levere på annen adresse enn oppgitt)
Klokken kom tidlig i morges og alt var i topp stand. Anbefaler Lervik på det varmeste. :)
 
Redigert:
Jepp. Hadde glemt å skrive det. Endret nå.
Kjempeklokke- skulle ønske det var min :p

Gratulerer så mye til "gamlingen" :cool: GODT å se at Norges beste?(mener iallefall jeg) legger seg under gråmarkedet(urverket) i pris uten å måtte "presse" på! Jeg er virkelig stolt av å være "Haugalending"! :cool::cool:
 
+1 for Lervik Ur. Har sendt prisforespørsel pr mail, og fått svar umiddelbart.... Nå gjenstår det bare å trekke i avtrekkeren....
 
Nok en gang må jeg ta av meg hatten for suveren service i forbindelse med kjøp hos Lervik. Har de pengene på konto på formiddagen har du klokka morgenen etter. Det er nesten litt synd de er så effektive, for man får da bare enda mer forventninger til andre bedrifter som kanskje ikke er like gode :)

Oppdaget noen riper i hesalitten på speedmasteren jeg fikk i dag også. Ikke noe problem. De sender meg en ferdig frankert forsendelseseske med forsikring, for å fikse klokken. Ingen portokostnader for meg i det hele tatt. Det er god service :)
 
Får man beskjed fra Lervik via email og/eller SMS at klokka som er betalt dagen før er sendt - eventuelt sporingsummer - eller "bare" dukker klokka opp på dørstokken rent plutselig. :)
 
Ikke for å helle kaldt vann i blodet på noen. Jeg har handlet 10+ ur fra Lervik og når det er snakk om salg på 25-50k så er servicen upåklagelig, imidlertid når det er snakk om prisforespørseler på remmer eller lenker i prisklassen 1000-3000 kr så er svarprosenten heller lav. Dette er mine erfaringer må bemerkes.
 
Erfaring: Man får IKKE beskjed fra Lervik via email og/eller SMS at klokka som er betalt dagen før er sendt. Så: Man får håpe at klokka "plutselig" dukker opp på dørstokken i morgen...

Rart og litt snodig - gitt beløpet man har handlet for.

Har fått sendt ting fra Hong Kong (i.e. rørforsterker på 36kg+) på 2 dager med sporing - men Haugesund / Stavanger for 1/4 kg er tydeligvis hakket vanskelig...

Ikke imponert så langt.
 
Redigert:
Jeg fikk sporingsnummer sånn ca 20 minutter etter at jeg betalte med kort over telefon. Handlet klokken 15.00 på en mandag, hadde klokken på hånden 1300 dagen etter. Kjempefornøyd.

Svarer på mail hele helgen :)

Brgds
A
 
Sporingsnummer kom til slutt. Klokka mottat og jeg er happy. :)

Var nok jeg som var vel keen på sporingsnummer. Takk til Lervik Ur for min første Rolexhandel.
 
Redigert:
Ikke for å helle kaldt vann i blodet på noen. Jeg har handlet 10+ ur fra Lervik og når det er snakk om salg på 25-50k så er servicen upåklagelig, imidlertid når det er snakk om prisforespørseler på remmer eller lenker i prisklassen 1000-3000 kr så er svarprosenten heller lav. Dette er mine erfaringer må bemerkes.

Støttes. Sendte for første gang en forespørsel på noe annet enn kjøp, og svar har uteblitt. Dette gikk på et spørsmål jeg hadde vedrørende procard-betalingen deres. Ingen interesse virker det som.

Forøvrig ser jeg at alle som unboxer fra lervik får håndskrevet takkekort og pusseklut. Det har ikke jeg fått på noen av handlene jeg har gjennomført der. Urettferdig:p
 
i dag flesket jeg til med en bestilling fra lervik, utrolig god service og en veldig god deal fikk jeg også! klokken ville bli sendt i morgen da skulle jeg få den på lørdag så hittil er jeg VELDIG fornøyd med lervik ur. gleder meg til lørdag!
 
Hei.

Mulig jeg poster dette feil sted men prøver..

Sendte ned en 1601 til Lervik i forrige uke for å sjekke om den trengte service og få et ekthetsbevis på den. Må si jeg ble meget imponert over hvor raske de var, samt oppfølging via mail underveis osv. Fikk også med pusseklut som gave tilbake.

Men.. Jeg hentet klokken på posten i stad, og mener nå at den er noe mer oppripet enn da jeg sendte den ned. La merke til dette med en gang jeg pakket den opp. Det er lugsene, lugholesene og endlinks som er problemet, noe som får meg til å anta det enten var vanskelig å fjerne lenken (jeg ba om å få sjekket at lenke også var ekte), eller at urmakeren var litt ustø på hånden (uten at jeg bastant skal hevde noen av delene). I tilegg var det dukket opp et dypere hakk på baksiden av kassen.
Kan også være noe som har skjedd under frakt, da klokken ble sendt inne i en plastpose som hadde åpnet seg, slik at klokken muligens kan ha ligget og slått mot seg selv(?). Da jeg sendte den ned fikk jeg en tight isoporeske til å sende i retur, så merkelig at denne ikke blir brukt begge veier.

Har ingen macro-bilder av klokkens kasse fra før service, men inspiserte den raskt før jeg sendte den avgårde (mao ingen håndfaste "bevis").

Er dette noe dere har opplevd tidligere? Jeg vil nødig henge ut noen, for er ellers meget fornøyd med Lervik, men må si det trekker helhetsinntrykket noe ned. Er heller ingen stor sak da dette er noe som kan poleres vekk ved neste service (med unntak av hakket), men dere vet hvordan det er. Nå som jeg vet det er der går jeg og irriterer meg :p Samt at det er litt kjedelig om jeg nå må betale noen for å polere..

Har sendt avgårde en mail så får se hva svaret på den blir.

EDIT: Fikk svar på mail av Knut Lervik i dag. De hadde hatt store problemer med å få av lenken, så han antok at ripene kan ha dukket opp da. Beklaget at den ikke ble sett over før de sendte den tilbake men tilbød seg å polere klokken gratis.

Jeg er MAO fortsatt imponert over servicen Lervik yter!
 
Redigert:
Er Lervik ur flink til å svare på mail?

Sendte Lervik en mail i fjor angående en klokke til far. Fikk aldri noe svar på mail. Etter to uker ringte jeg opp og lurte på om dem hadde fått mailen og det bekreftet dem at den var mottatt. Hadde en hyggelig samtale på telefon og fikk svar på det vi lurte på. Sendte også en mail til en konkurrent etter denne samtalen og fikk svar innen et par timer og endte med å handle der i stedet pga. en bedre opplevelse.

Tenkte å gi dem en ny sjanse nå pga. mye skryt her inne på TS, kan jo ha vært menneskelig svikt eller at dem hadde for mye å gjøre da jeg sendte dem en mail sist. Sendte en ny mail forrige uke angående en klokke til meg selv. Har nå gått en uke og fremdeles ikke fått noe svar.
 
Jeg har vekslet et par mailer med de, jeg har altid fått kjapt svar tilbake!:) veldig rart at ikke du får noe svar...


Er Lervik ur flink til å svare på mail?

Sendte Lervik en mail i fjor angående en klokke til far. Fikk aldri noe svar på mail. Etter to uker ringte jeg opp og lurte på om dem hadde fått mailen og det bekreftet dem at den var mottatt. Hadde en hyggelig samtale på telefon og fikk svar på det vi lurte på. Sendte også en mail til en konkurrent etter denne samtalen og fikk svar innen et par timer og endte med å handle der i stedet pga. en bedre opplevelse.

Tenkte å gi dem en ny sjanse nå pga. mye skryt her inne på TS, kan jo ha vært menneskelig svikt eller at dem hadde for mye å gjøre da jeg sendte dem en mail sist. Sendte en ny mail forrige uke angående en klokke til meg selv. Har nå gått en uke og fremdeles ikke fått noe svar.
 
Da jeg handlet min 114060 av Knut tidligere i år fikk jeg svar på mail i løpet av minutter hele veien fra første mail på lørdag, og på søndag frem til klokken var hos meg tirsdag. Over all forventning, og veldig fornøyd. :)
 
Lervik Ur imponerer!

Hyggelig telefonsamtale, ekstremt god service og levering i postkassen påfølgende dag. Dette må være en av de beste forhandlerne i landet.

Terningkast seks :)