Lervik Ur (Haugesund)

Medlem
15. juli 2009
Innlegg
6.508
Lervik-ur-logo.jpg


Det er gammelt nytt at Lervik Ur i Haugesund har enestående service. Jeg har endelig fått oppleve den etter mitt første kjøp hos dem.

Les:

For en stund tilbake var jeg på jakt etter endeledd til en Rolex Sea-Dweller ref. 1665, og forhørte meg med alle landets forhandlere. Endte opp med en god dialog med Knut Lervik. Etter litt frem og tilbake så trakk jeg meg fordi jeg valgte å selge en 93150 oyster lenke jeg hadde, og det var liten vits å kjøpe endeledd.

Ved en tilfeldighet endte jeg opp med å kjøpe en OMEGA Planet Ocean et par uker senere hos Lervik. Betalte over telefon, og klokken ble levert på døra tidlig neste morgen. Veldig rask levering, og meget bra service. Jeg reiste på ferie i to uker, og når jeg kom hjem lå det et brev i postkassen fra Lervik Ur. Jeg tenkte at det var noe papirer i forbindelse med Planet Ocean kjøpet. Nei, det var det ikke.

Det var to stk. splitter nye 580 endeledd i hver sin plastlomme. Free of charge!!!!!!

Jeg et helt målløs. For en hyggelig gesture av Knut.

Tusen takk! :)
 
Fantastisk! Jeg vil også gi Lervik Ur to tomler opp,
da et sett med endeledd (disse også 580) ble borte i posten
sendte Knut to nye helt gratis :D Kommer nok til å ta all min
Rolex buissness til Haugesund i fremtiden!
 
Har ikke brukt Lervik, men sendte epost med spørsmål denne uken. Svaret kom dagen etter. Eneste gangen jeg har prøvd det med Bjerke fikk jeg ikke svar.
 
+1

Er det ikke herlig med positive tråder om kundeservice?

For noen år siden var vi på guttetur i Haugesund, dagen derpå gikk vi i sentrum, var innom noen gatekafeer for reperasjon og tok samtidig turen innom Lervik.

At vi var ubarbete, delvis uten sokker og lange bukser var ikke til hinder. To gikk ut med ny klokke på armer.

Nå skal det jo sies at det var fest i hele byen den uka, men generellt er jo Haugesundere (Arabere) veldig trivelige mennesker som vet å yte service.

+

Litt morsomt var det jo når Jayeff viste frem kattene hver uke (og ny klokke) og fortalte om Knut trodde jeg at han hadde ekspedert oss også.

Helt til jeg så ham på NRK og tenkte "jøss, skal si han har blitt gammel raskt!". Jeg var jo ikke klar av at sønnen også jobbet der... :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
 
Vi skulle nesten hatt et eget underforum for butikkdiskusjon, det har vært en del caser her i det siste både positivt og negativt. Det kan kanskje også virke skjerpende på noen av de butikkene som får negativ omtale? ;)
 
jeg synest det virker som en god ide, men da det virker som veldig mange brukere her av en eller annen grunn verger seg mot å navngi kildene til sine dårlige erfaringer vet jeg ikke hvor hensiktsmessig det vil være.
 
Enig med arthurF her at det er mye hyggeligere med positive opplevelser kontra negative disputter.

Med det sagt er jeg også for at vi har et eget underforum der vi diskuterer ulike butikker og servicegrad! Selv om vi på ts ikke teller for mer enn 1-2% av kjøpermassen Håper jeg at det vil påvirke AD'ene og vil trigge litt "survival of the fittest" slik at dårlig omtale vil gi konsekvenser.

Lervik ur +1
 
Jepp, Lervik har enorm service. Kjøpte suben min derfra etter litt hyggelig mailing frem og tilbake med Knut, før jeg la inn betaling. Klokken kom dagen etter. De utførte også en liten reparasjon på samme klokke kort tid etter kjøpet pga. en feil fra fabrikk (støv i urverket som førte til at det stoppet), og dette ble også gjort kjapt og greit. :)
 
Enig med arthurF her at det er mye hyggeligere med positive opplevelser kontra negative disputter.

Med det sagt er jeg også for at vi har et eget underforum der vi diskuterer ulike butikker og servicegrad! Selv om vi på ts ikke teller for mer enn 1-2% av kjøpermassen Håper jeg at det vil påvirke AD'ene og vil trigge litt "survival of the fittest" slik at dårlig omtale vil gi konsekvenser.

Lervik ur +1

Enig. Det vil jo komme urselgere for øret at det prates om dem her. Alle har godt av å jobbe for penga og de som gjør det skal ha honnør.
 
Tiltredes, alltid :)

Da jeg for noen år siden skulle kjøpe Dayona, midt i hypen, kontaktet jeg alle forhandlerne i Norge. Svarene var alt fra dørgende stillhet til "Hvor mye vil du betale?" :D Lervik lurte bare på om jeg ville "ha svart eller hvit?" :D Litt ventetid, og en hyggelig pakke fra Haugesund.
 
Jeg kjøpte min første Rolex av Lervik. Det blir garantert ikke den siste. Har vært innom butikken noen ganger og det er alltid like hyggelig. Servicen og vennligheten er på topp uansett om du skal handle eller sikle.
 
Har da hatt mitt første møte med Lervik i form av et par servicer og noe deler. Kjapp kommunikasjon og god service. Kunden i sentrum. Ferdig innen oppgitt frist, som heller ikke var lang. Etter denne erfaringen kommer jeg aldri til å bruke noen annen urmaker om jeg ikke må.
 
Har selv handlet tre ur i løpet av 8 mnd hos Lervik. Fantastisk service er det rette ordet. Kommer til å handle der igjen, når klokkekontoen er fylt opp igjen:)
 
Er Lervik gode på polering av Rolex? Dvs skarpe kanter/overganger og korrekt struktur på børstingen. Noen som har erfaringer?
 
Innom Lervik en tur

Tilfeldighetene har det slik at jeg tilbringer min sommer i Haugesund, og har da fått sikke hodet inn i butikken flere ganger. Første gang for å få en verditakst på min explorer II. Og må si kundebehandlingen var upåklagelig. Var bare å levere uret på flekken så fikk jeg en meldig senere på dagen at den var klar. Veldig kjapt og greit.

I dag stakk jeg innom for å trykkteste uret for å sjekke om det var klart for noen måder i sydligere strøk. Ikke noe problem. Testen skulle ta 5 min, og jeg spurte om jeg kunne være med inn bak for å se hvordan det gjøres. Unge Lervik Jr. viste meg da rundt inne til arbeidsrommet hvor en urmaker jobbet. Ble fortalt litt om hvordan utstyret utførte testen og vist litt rundt. Så jeg ble spurt om jeg ville ta en titt på dagens leveranser. Seff sa jeg, og vips sto jeg inne på visningsrommet og skuffer med det lekkreste gull ble dratt frem. Var på nippet til å gå i bakken men tillot ikke meg selv å svime av vel vitende om at jeg hadde en liten bil på håndleddet. Fikk også en titt på Tudor Black Bay med og uten lenke, og det var på nippet til at sommerlønna røk, men klarte å holde meg (for denne gang). Bestemte meg vel der og da at jeg skal spare opp de 200k det koster for en Rolex Daytona 116515LN, om det så tar meg 20 år.

Tiden gikk og trykktesten var over for lenge siden. På vei ut ble jeg spurt om jeg ville ha en liten gave. Takket så klart ja, så her kommer en liten unboksing;)

IMAG0333.jpg


IMAG0335.jpg


IMAG0336.jpg


Tatta! En lekker Rolex-kortholder. Kan ikke klage på kundebehandlingen her.

Fikk også nyeste nummer av WatchWorld. Med tanke på at jeg betalte 80 kr for trykktesten, må jeg si meg overstadig fornøyd med Lervik Ur og alle ansatte.
 
Dette er selvsagt kjempebra at det deles ut Rolex lommebøker, serveres kake, og at noen blir oppringt og får tilbud om SS Daytona fra Lervik!

Problemet da blir bare alle de som har kjøpt mange dyre klokker fra Lervik, og ikke fått lommebøker, kaker, eller blitt oppringt om en SS Daytona, føler seg forskjellsbehandlet!

Sikkert endel av de her inne også ;)

AW:)