Lervik Ur (Haugesund)

I disse "Vi elsker Lervik-dager" må vi ikke glemme andre hyggelige folk som driver med ur. Jeg gir herved Grøtteland Protid i Sandnes to tommler opp for veldig bra kundebehandling og service.
 
I disse "Vi elsker Lervik-dager" må vi ikke glemme andre hyggelige folk som driver med ur. Jeg gir herved Grøtteland Protid i Sandnes to tommler opp for veldig bra kundebehandling og service.

Fascinerende at du nevner Grøtteland.

De skrapet opp Speedmaster-lenka mi når de skulle fjerne et ledd. At de tok seg høvelig betalt for overfallet var jo et plaster på såret.
 
Auda, særdeles kjedelig. Klaget du og hvordan endte det?

Gikk ikke tilbake. Vil ikke ha de nær mine klokker igjen.

Var innom noen mnd senere og prøvde den nye smp. Hyggelig betjening den gangen, men første inntrykket har ødelagt mitt syn på den butikken.
 
Gikk ikke tilbake. Vil ikke ha de nær mine klokker igjen.

Var innom noen mnd senere og prøvde den nye smp. Hyggelig betjening den gangen, men første inntrykket har ødelagt mitt syn på den butikken.

Forstår det, utrolig kjedelig og ikke minst uprofesjonellt.
 
Joda, Lervik ur er sikker serviceminded for folk som bestiller, eller flagger at de kommer for å kjøpe. Var innom i dag og kikket på klokker, alle greit utstilt mens Rolex var i eget avlukke der du sikkert måtte ha spesialtillatelse for å komme inn. Det så iallefall slik ut. Nå skal det sies at jeg kansje ikke ser ut som en person som bruker penger på klokker, men på armen var en AP ROO Vulcano som ikke bør være den vanskeligste klokken å spotte. Alt i alt ingen god opplevelse, og vi får se om det blir noen flere besøk.
 
Joda, Lervik ur er sikker serviceminded for folk som bestiller, eller flagger at de kommer for å kjøpe. Var innom i dag og kikket på klokker, alle greit utstilt mens Rolex var i eget avlukke der du sikkert måtte ha spesialtillatelse for å komme inn. Det så iallefall slik ut. Nå skal det sies at jeg kansje ikke ser ut som en person som bruker penger på klokker, men på armen var en AP ROO Vulcano som ikke bør være den vanskeligste klokken å spotte. Alt i alt ingen god opplevelse, og vi får se om det blir noen flere besøk.

Ok? Gjorde du et forsøk på å sette igang en klokkeprat?
Slik du beskriver besøket høres det ut som om du valset inn med en forventning om at de skulle spotte klokken din, for deretter å forbarme seg over deg.;)

Hva mener du med "ingen god opplevelse" her?
Hadde vært greit med en mer konkret beskrivelse av kundebehandlingen du (ikke) ble utsatt for.
Hvis det er grunn for kritikk er det mer enn velkomment her på TS, men det bør i så fall være noe konkret.:)

Jeg har forøvrig et godt inntrykk av Lervik. Hyggelige folk som fort tar helt av på klokkepraten når de først setter igang.:)
 
Ok? Gjorde du et forsøk på å sette igang en klokkeprat?
Slik du beskriver besøket høres det ut som om du valset inn med en forventning om at de skulle spotte klokken din, for deretter å forbarme seg over deg.;)

Hva mener du med "ingen god opplevelse" her?
Hadde vært greit med en mer konkret beskrivelse av kundebehandlingen du (ikke) ble utsatt for.
Hvis det er grunn for kritikk er det mer enn velkomment her på TS, men det bør i så fall være noe konkret.:)

Jeg har forøvrig et godt inntrykk av Lervik. Hyggelige folk som fort tar helt av på klokkepraten når de først setter igang.:)

Leirvik ur, sier du?

Jeg trodde Leirvik var et bakeri, ref bildene til Jayeff. :eek::D
 
På Mandag sendte jeg en Mail med en prisforespørsel på en reperasjon både til Bjerke og Lervik.
To timer etter hadde Knut sendt meg overslaget med alle priser på en PDF fil. Bjerke....? De har ikke
svart ennå...
 
Speaking of Lervik... Ligger en pakke fra Lervik på postkontoret.

Flott service as usual :D

Nå må jeg bare bli helikoptert hjem fra sjøen.
 
Det er de små detaljene som virkelig imponerer meg. Hver gang Watchworld blir utgitt, spør Lervik sine følgere på FB om hvem som ønsker dette i posten. Jeg har ønsket dette 3 ganger og hver av de gangene har bladet ligget i postkassen 2 dager seinere.
Jeg har aldri vært i butikken deres, men allikevel føler jeg en slags tilhørighet til Lervik gjennom en sånn hyggelig gest. Om jeg noengang skal handle ny Rolex her til lands, vil jeg definitivt reise over til Knut for et kakestykke:D
 
Trenger din Rolex service? Vi ordner det enkelt – rimelig og trygt. | Lervik Ur

applaus-smiley.gif
 
Nok en gang superfonøyd med Lervik. Sendte fire klokker nedover med forskjellige mer eller mindre sære og detaljerte beskjeder om hva som skulle gjøres. Sett bort fra postgang er alt klart på knapt en uke til en mye bedre pris enn jeg hadde forventet. Helt suverent!

Er usikker på hvor gode de er på polering, men har for lite erfaring til å uttale meg. Det er uansett få urmakere jeg egentlig stoler på ifm dette. Det er vel bare de store verkstedene som har godt nok utstyr til de kompliserte poleringsjobbene eller til å få klokker i 100% originalstand? Ville bare presisere at jeg ikke uttaler meg om dette, men alt annet ifm service og reparasjoner.
 
Slenger meg på skrytekoret her og kan anbefaler Lervik ur på det høyeste!

Kontaktet dem via kontakt-skjemaet på websiden på lørdag med spørsmål om de ville ta min nesten nye Seamaster non-ceramic i innbytte mot en av de nye Seamasterene med keramisk bezel. Fikk svar dagen etter, om at det gikk greit mot et lite mellomlegg.

Jeg overførte penger mandag morgen og sendte innbytteuret med ekspress over natten samme formiddag. I morges - før jeg hadde stått opp - kom en hyggelig dame på døra med den nye Seamasteren :)

Lenka var justert til samme lengde som den jeg byttet inn :)

Glimrende service og kommunikasjon hele veien :)

Edit:Ser at dette innlegget kan ha bruk for et bilde :)
 
Redigert:
Lervik Ur leverer utmerket service og gjorde min tur til Haugesund meget hyggelig. Rabatt, kaffe og hyggelig klokkeprat og prøving av diverse ur gjør at jeg tar gjerne turen opp til Haugesund neste gang jeg skal handle hos AD....:D
 
Trengte en 16mm gull(belagt) spenne til min nye Hodinkee-rem til gull-GMTen. Spenner i solid 18k gull er jo best, men kan synes som overkill når man leker med forskjellige uttrykk :)

Vanligvis er alle gullbelagte spenner til Rolex fake, eller i beste(?) fall originale stålspenner som er belagt. Det er jo ikke så gøy, selv om jeg kjøpte en slik til min croco-rem.

For 16mm finnes det derimot et unntak: en gold plated spenne som er beregnet for Oyster Datene i samme metaller(er) (f.eks mod 1550).

En mail til Lervik (og en masemail), og han fant spennen jeg skulle ha :D

Dessverre har jeg allerede begynt å tenke på om jeg ikke skulle kjøpe en 18k spenne i stedet :p Men Lervik leverer ihvertfall!
 
Redigert:
Det virker på meg som om servicen og oversikten til Lervik er unik blant AD'ene i Norge. Kort responstid, fornuftige svar og en veldig stor vilje til å løse de problemene kundene måtte ha. Har til over sett at de har prøvd å source brukte ur på Facebook for kunder, fordi de ikke er mulig å få tak i ny lenge. Jeg har sendt et ur ned til Haugesund nå. Selv om jeg bor i Bergen, så var det et naturlig valg for meg. Regner med de leverer også denne gangen.
 
Må bare fortsette å rose Lervik. Exploreren som ble sendt tilbake til service er allerede fikset og klar til henting 1 dag etter de fikk hendene i den. Det var kun snakk om en liten feil i balansen som må ha oppstått av seg selv etter forrige service.

Nok en gang, de svarer på mail hurtig og har en utrolig hyggelig kundebehandling! :)
 
Bare skryt herfra også! Snakka med Knut på mandag, bestemte meg for submariner, fikk faktura på mail, ny klokke onsdag klokka 0900! Flott, rask og hyggelig service!