Kunsttråden

Kjipt. Selv skal jeg tippe lotto til helga...:)

3BADD7B8-585C-41FD-B4B3-86F013F2AFEE_zps7ybfxeu6.jpg

• Liker
Reaksjoner: Olando, olem og adio
Var så heldig å stikke av en med en torsk jeg også:) Morro! Hvit versjon da, ikke den blå!
Ellers så har jeg akkurat fått i hus Victor Ash sin Astronaut! Den skal opp etterhvert!

• Liker
Reaksjoner: Olando og Mitah
Ryddet litt i skapet i dag. Fant Herman Hebler fra 60tallet. Original, innrammet. Ble gitt til min bestefar i 62. Hva er verdien på noe sånt?

Det positive med å jobbe i et stort firma med mye kunst er at man kan få dekorert konteret forholdsvis pent gratis. Storfornøyd med 3*Valtyrson på veggen. Alternativet var 4 bilder av sau i forskjellige fasonger, så føler jeg vant denne her..

HJELP! Jeg har jo ikke peiling
Satt og browset litt på fineart sine sider i dag. Først kikket jeg litt på pishwagners billigere trykk, men dette er verken helt min stil og ikke tror jeg disse er verd et øre om f.eks år.

MEEEEEN! skal jeg komme til poenget.
Likte veldig godt et bilde som heter innseiling av vebjørn sand.
Link her: https://www.fineart.no/galleriobjekt/Vebj%F8rn_Sand_-_Innseiling_%2C_h%E5ndkolorert/367651

Sådan en enkel og liten inngang til kunst for min del

Spørsmålet er da: hvordan han denne blitt produsert?

Slik jeg forstår det på forklaringen :jet print-håndkolorert.
*Så har godeste vebjørn malt et maleri først.
*scannet inn maleriet
*printet ut maleriet med høy kvalitet i f.eks svart-hvitt? (Her 70 eksemplarer)
*så med sin egen pensel "kolorert" dette maleriet til hva det blir på bildet under?

Vebj%F8rn_Sand_-_Innseiling_%2C_h%E5ndkolorert.jpg

Noen som har peiling på teknikken?

Spørsmålet er da: hvordan han denne blitt produsert?

Slik jeg forstår det på forklaringen :jet print-håndkolorert.
*Så har godeste vebjørn malt et maleri først.
*scannet inn maleriet
*printet ut maleriet med høy kvalitet i f.eks svart-hvitt? (Her 70 eksemplarer)
*så med sin egen pensel "kolorert" dette maleriet til hva det blir på bildet under?

Ikke inngående kjennskap, men slik jeg har skjønt det har du helt rett. Malt (eller trykt) en original, scannet og printet og så lagt på farge for hånd. Men, originalen er sannsynligvis ikke sorthvit. Virker som om det er relativt vanlig at det er en original i farger som det blir lagt litt ekstra maling oppå (mest for å få kalle det håndkolorert og få litt ekstra penger spør du meg.)

Har et par jetprint selv, og de er fine de, helt til du studerer dem litt nøye. Ikke min favorittkunstform, men når man ikke har råd til originalen... :p