Kunsttråden

It’s one of the most famous sculptures of naked humans in the world – and now Rodin’s The Kiss has received top marks from a group of naturists who came to see it at its temporary home in Ipswich’s Christchurch Mansion.

What ever.....
1554292519073-1744664995.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
It’s one of the most famous sculptures of naked humans in the world – and now Rodin’s The Kiss has received top marks from a group of naturists who came to see it at its temporary home in Ipswich’s Christchurch Mansion.

What ever.....
Vis vedlegg 141137

Men se hva hun har på armen da gitt????
 
Det er så mye flott kunst. Hadde jeg hatt endeløst budsjett ville jeg gått for Toulouse-Lautrec. Fantastisk kunstner med en spesiell historie. En forvist og glemt grevesønn fordi han var dverg. Tød til alkohol for å lamme sine sorger, og nøt enkel underholdning på Moulin Rouge. Døde fattig og forlatt. Mon tro GoT hentet noe av sin inspirasjon her da sentrale karakterer ble skapt.

Ellers må jeg si at hadde jeg hatt en million til overs som jeg ikke ante hva jeg skulle gjøre med ville jeg som Hegnar kjøpt et topp Thaulow. Ikke Akerselva, men fra de franske elvelandskapene. Dette er malerier jeg aldri blir lei av å se på.

Per Krogh er i vinden. Nikolai Astrup likeså.

Av moderne kunst har jeg alltid vært svak for Gunnar S. Gundersen. Og får jeg lov til å drømme videre må det være Miro og Liechtenstein. Signerte selvsagt. Aldri kjøp noe usignert. Kjenner flere som har brent seg der.
 
  • Liker
Reaksjoner: Raymond75
Screenshot_20200104-075151.jpg


Psykadelisk inspirert kunstverk fra lokal kunstner.
fikk privat omvisning i male studio og muligheten til og se på flere hundre av hans verk, lidenskapen hos kunsteren er inspirerende og mengden arbeid er ufattelig! det og få personlig kontakt med kunstneren har fått meg til å sette så mye større pris på de verkene jeg eier, vil ha et Pushwagner etterhvert men prisene har skutt i været skulle handlet for 5 år siden..
 
Hvis noen planlegger å selge kunst kan jeg absolutt anbefale Sothebys i London. De går virkelig langt for deg. Full mediedekning innenlands og utenlands. Du får hele pakken. De kom med eksperter innen uken for å se på samlingen. Kunsten ble autentisert og fraktet i eget privatfly. Hele New Bond street var dekorert med vimpler med min kunst. Den norske representanten var en ekte miracle-worker. :)
 
Redigert:
Hvis noen planlegger å selge kunst kan jeg absolutt anbefale Sothebys i London. De går virkelig langt for deg. Full mediedekning innenlands og utenlands. Du får hele pakken. De kom med eksperter innen uken for å se på samlingen. Kunsten ble autentisert og fraktet i eget privatfly. Hele New Bond street var dekorert med vimpler med min kunst. Den norske representanten var en ekte miracle-worker. :)
Dette vil jeg gjerne høre mer om
 
Jeg vurderer å bytte ut deler av kunstsamlingen min på vingården i Toscana.
Tror du Sothebys dekker driftkostnadene hvis jeg har eget privatfly og ikke trenger å bruke deres?

Så så så.
La oss ikke begynne å sparke hverandre i leggen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pinto og BigT
Jeg liker Arne Ekeland. En slags blanding av Max Ernst og Sigurd Winge etter min mening. En uttrykksform som er dekorativ i de fleste moderne hjem. Ulikt Max Ernst var sikkert ikke Arne redd for blanke lerret. Max Ernst la sine lerret ned på sitt tregulv og risset over med kullstift for å starte sine kunstverk. Hvordan kan man liksom ødelegge noe som allerede er en hardt skadeskutt and?
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
Jeg har nylig blitt introdusert for to kunstere som etterhvert dekorerer det meste av mitt hjem. Sønn 1 og sønn 2.

Dessverre er produksjonen litt for stor til at jeg tror de kan generere noe eksklusivt som drar inn mye dollar, spesielt når barnehagen ikke kaster et eneste utkast, men legger det i sekkene deres. Jeg kunne foretrukket å legge verkene litt til side og kun henge opp de jeg mener har potensiale, men min samboer er ikke enig.. Sønn 1 skal begynne på skolen til høsten, og jeg antar da han blir introdusert for fag som kunsthistorie m.m., og dermed kanskje vil gjøre en stilendring som leder til at noen gallerier vil fange han opp. Jeg har også et stort, stort håp om at produksjonen vil dreie litt fra kvantitet til kvalitet.

De har også begynt å prøve seg på møbelproduksjon. Dvs, endring av møbler med tusj o.l. Så langt ikke noe vellykket etter min mening, men min samboer sier at utfoldelsen forhåpentligvis leder til noe etterhvert. Her er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente på at mesterverket blir skapt. Det er møbelsalg jevnlig, så at godstolene i ny og ne går til helvete er det bare til å smile av!
 
Redigert:
I juni 1934 kom en pengelens kunstner innom min farfars kontor i Haugesund og ville gjerne selge ham noen bilder. Det var John Savio, som døde av tuberkulose allerede i 1938, 36 år gammel. Min farfar kjøpte tre tresnitt - ett av dem henger i barndomshjemmet mitt.
_20200131_194026.JPG

"Aqua vitae"
_20200131_194052.JPG
 
Redigert:
Jeg har de senere årene anskaffet både Unni Askeland, Pushwagner, Tom Gundersen, Sverre Bjertnæs og Bjarne Melgaard. Alle gir glede på hver sin måte. Kanskje flere som liker det samme?
 
  • Liker
Reaksjoner: Vidar, Pinto og Mavo