Kryptovalutatråden

Hvilke sider bruker du å på å oppdatere deg? noen push varsling?
Tidoblet portoføljen første måneden. Får satse på samme neste måned :D
 
Jeg bruker Tradingview.com en god del (Lite til tekniske analyser av BTC, da det nesten er ubrukelige på dette tidspunktet, bortsett fra å finne support og motstandsnivåer).

Men det er lett å sette opp ulike grafer på absolutt alt av coins. I tillegg er det interessant å lese andres meninger om diverse coins.

Ellers går det i CoinmarketApp, Coindesk app og Gdax for å sjekke kursutvikling, og Cointelegraph og Coindesk for artikler.
 
Godtfolk!
Litt usikker på om denne burde ligge her eller under teknologi, men jeg tenker at all den stund vi har aksjetråden her så er det sikkert litt hipp som happ.

Så; vi leser stadig mer i avisene om denne kryptovalutaen generelt, og kanskje spesielt mye om Bitcoin. Denne har hatt nesten en tredobling i verdi siden januar (og en fantasilliondobling siden den ble lansert i 2009). P.t. ligger 1Bc på ca $2500.

Jeg kan egentlig ingenting om hverken kryptovaluta aller faget økonomi som sådant, men leser at noen tror dette vil fortsette inn i himmelen, mens andre advarer om en boble. Og sånn er det jo gjerne...

Mitt spørsmål, eller mer diskusjonsemne, blir da hvorvidt man skal selge unna boksen og putte pengene i Bitcoin, Ethereum, Litecoin eller en annen av de stadig nye valutaene der ute, eller skal man si seg fornøyd med det man har og heller spare i "trygge" fond?

Personlig har jeg brukt en liten andel av feriepengene og kjøpt litt av de tre overnevnte, men ikke mer enn at jeg anser dem som tapt og alt annet er bonus. Vurderer å kjøpe noen såkalte Ripple også, men det var en litt mer tungvint prosess...

Kjør debatt!
Artig og irriterende å lese denne førsteposten nå bare 6 mnd senere. 2500$ for en bitcoin da. 16 000$ for en bitcoin nå.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kaysky
Artig og irriterende å lese denne førsteposten nå bare 6 mnd senere. 2500$ for en bitcoin da. 16 000$ for en bitcoin nå.
18 900$*

I det du rekker å lese svaret mitt, er nok rettelsen min feil. Bitcoin-vits fritt fra minne: "En sønn spør sin bitcoin-interesserte far om han kan få 10 kr verdt med Bitcoin. Faren svarer: 9.42kr? Hva skal du med 10.32 kr?"
 
Ny all time high for Bitcoin nå ja. Greit for meg!
Så førøvrig en av de små altcoinsa øket med 9500% over natta nå i starten av uka. Skulle hatt litt inne der gitt!
 
Hvordan handler dere for å minimere transaksjonsavgifter? Kjøpte nettopp 0.01 BTC for en kamerat. Kjøpte via Coinbase, for så å sende til lommebok (Green Adress).
Beløp trukket fra konto: 1750kr, beløp som er igjen etter Coinbase sin avgift for kjøp og så sende til lommebok: 1500 kr. Er avgifter på 15-20% akseptert for småhandler?
 
Redigert:
Hvordan handler dere for å minisere transaksjonsavgifter? Kjøpte nettopp 0.01 BTC for en kamerat. Kjøpte via Coinbase, for så å sende til lommebok (Green Adress).
Beløp trukket fra konto: 1750kr, beløp som er igjen etter Coinbase sin avgift for kjøp og så sende til lommebok: 1500 kr. Er avgifter på 15-20% akseptert for småhandler?

 
Hvilke tanker gjør folk seg om Ripple?

Har egentlig ingen spesiell peiling på bitcoin og block chain, men kjøpte litt bitcoins tidlig i 2013 for nysgjerrighetens skyld. Ble egentlig nesten glemt frem til i høst. Har jo hatt ganske grei avkastning kan man si.
Vurderer å legge litt penger på en annen coin, og synes Ripple ser spennende ut uten at jeg har lest meg spesielt opp. Spennende at dem har American Express og Visa på laget.
 
Noen som har en Invitation Code til BITFINEX de kunne sendt meg? De sier de har extraordinary demand, så man må visst kjenne noen... Send PM om du har:)
 
Hvilke tanker gjør folk seg om Ripple?

Har egentlig ingen spesiell peiling på bitcoin og block chain, men kjøpte litt bitcoins tidlig i 2013 for nysgjerrighetens skyld. Ble egentlig nesten glemt frem til i høst. Har jo hatt ganske grei avkastning kan man si.
Vurderer å legge litt penger på en annen coin, og synes Ripple ser spennende ut uten at jeg har lest meg spesielt opp. Spennende at dem har American Express og Visa på laget.

Jeg har veldig tro på Ripple som langtidsinvestering. Gikk inn relativt tidlig, men er ikke i nærheten av å ville selge selv om det har vært grei avkastning så langt.
Alt avhenger av om de får med seg noen store fisk som ikke bare utnytter RippleNET, men faktisk tar i bruk XRP som transaksjonsmediumet. Tiden vil vise... Det er for øvrig rykter om Coinbase, men foreløpig er det bare det.
 
Mulig jeg var litt kjapp. Forsto det slik at kjøp har vært mulig, men at det er midlertidig stoppet nå pga. problemer.
Hele coinbase krasjet vel i natt på grunn av rushet. En av de store nedsidene med krypto er mangel på forutsigbarhet. Tenk om Oslo børs skulle gått i stå over flere timer? Samtidig er det mye som tyder på at enkelte aktører visste at det kom til å bli åpnet for handel med bitcoin cash, og har dermed handlet på insideinfo en tid i forkant.