Kryptovalutatråden

"Synd" at nedturen var så kort, jeg rakk ikke engang å handle fordi jeg trodde ikke at bunnen var nådd enda... Jaja, det er nok flere muligheter i vente. :)
 
Valgte å avstå «denne runden», jeg tipper/ velger å tro at det kommer flere slike nedturer ila helgen.

Les «nedtur» som en mulig positiv begivenhet for min del :)

EDIT: XRP gjør det greit nå, og fokuset mitt ligger her nå både på kort og lang sikt. BTC er en luring og her må det følges litt mer med, jeg følte siste uken at jeg svømte i dypt vann på leting etter en redningsvest
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Sjø
BTC.jpg
 
Hei.

Er helt fersk i kryptoverden og tenkte jeg skulle prøve meg litt med noen småpenger. Har lest meg litt opp på hvordan man går frem for å kjøpe Ripple ved å feks kjøpe BTC hos Coinbase, sende BTC til Binance og veksle om til Ripple. Men det er jo fees for hver eneste transaksjon, så før jeg har fått meg en ensete Ripple er jeg jo allerede godt i minus. Er dette den mest brukte metoden eller er det andre litt enklere måter å skaffe seg f eks Ripple? Hvordan gjør dere det?
 
Jeg gjør som du beskriver. Har ikke helt oversikt over fees, men når jeg kjøpte tjente jeg fort inn gebyrene igjen.
 
Hei.

Er helt fersk i kryptoverden og tenkte jeg skulle prøve meg litt med noen småpenger. Har lest meg litt opp på hvordan man går frem for å kjøpe Ripple ved å feks kjøpe BTC hos Coinbase, sende BTC til Binance og veksle om til Ripple. Men det er jo fees for hver eneste transaksjon, så før jeg har fått meg en ensete Ripple er jeg jo allerede godt i minus. Er dette den mest brukte metoden eller er det andre litt enklere måter å skaffe seg f eks Ripple? Hvordan gjør dere det?
Personlig bruker jeg Bitstamp for XRP. Det er vel ca 50 exchanges som fungerer også. Feks HitBTC, uten at jeg har brukt den.
 
Hei.

Er helt fersk i kryptoverden og tenkte jeg skulle prøve meg litt med noen småpenger. Har lest meg litt opp på hvordan man går frem for å kjøpe Ripple ved å feks kjøpe BTC hos Coinbase, sende BTC til Binance og veksle om til Ripple. Men det er jo fees for hver eneste transaksjon, så før jeg har fått meg en ensete Ripple er jeg jo allerede godt i minus. Er dette den mest brukte metoden eller er det andre litt enklere måter å skaffe seg f eks Ripple? Hvordan gjør dere det?
Dette har jeg funnet ut at jeg vil gjøre framover:
Bankoverføring til Coinbase. (Dernest unngår jeg coinbase så mye som mulig. Kursen de setter er jo helt feil.) Etter å mottatt EUR på Coinbase går du over til GDAX, hvor du kan by på feks Bitcoin/Ethereum med dine Euro. Deretter er det bare å overføre fra GDAX til Binance. (Du kan også finne tutorials på YouTube som forklarer denne metoden nærmere.)
 
Bruker XBT provider kjøpt igjennom Nordnet.no. Lett, men kun tilgjengelig for handel i børsens åpningstider. Her kan man kjøpe ETN i bitcoin og Ethereum

xbtprovider.com
 
Motargumentet er vel at denne kunne ha blitt brukt på flere tidligere stadier. "Even a broken clock is right twice a day."

Spørsmålet var om hvis vi står akkurat nå i "first sell-off" eller "return to normal" fasen.
Eller er vi på noen av disse plasser i hele tatt?

BT ble startet den 3 januar 2009.
Det som er interesant er at "first sell-off" og "Bear Trap" fasene har skjedd i juni-juli 2017, altså omtrent 8 år og 6 måneder etter at BT var lansert.
Og det er ingen tilfeldighet for min del : de "business syklusene" Martin Armstrong fant ut går bestandig etter cirka 8,6 års merking (disse kan faktisk kalkuleres rett på dagen)
En del andre sykluser går etter 86 etc etc.
Kort forklart der.
BT har en ganske nøyaktig syklus og derfor kunne AI Socrates vite hva som skulle skje (beskrevet der.)

8,6 er ingen hokus-pokus greie: det er koblet med Pi gjennom solsystemets syklusen vår.
Et solår er cirka 365.24219 dager.
365.24219 X 8,6 = 3141,08...
3141/1000 = Pi . Også forklart der.
Husk at 8,6 er ikke et -absolutt- nummer men bare en "grov" referanse som er brukt og derfor 3,141 er nok for å påstå at det er ingen tilfeldighets greie vi ser på. Vi ser på Pi (3.141.......)
Det er relevant fordi Pi er overalt. Og når jeg sier overalt, kan jeg lover deg at det er uten grenser.

Poenget mitt er at BT sin syklus er "forutsigbar" og derfra, JP Rodrigues kurven(basert på business syklusene) du ser oppover er noe å følge tett på.

Etter 8,6 år syklusen er "first sell-off" fasen(juni 2017) allerede forbi : jeg ser ikke på sammenhengen som en tilfeldighet.
Og derfor mener jeg at vi ser nå på "return to normal" fasen.

Nå kan du bare tenke 2 ting : enten jeg er på noe eller jeg er full av skitt;)
Fremtiden skal vise.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Sjø
Fremtiden skal vise.
Indeed.

Mye fornuft i det du sier om syklusen. Hvis(når) Bitcoin kollapser, så er jeg spent på å se hvordan resten av markedet takler det. - Kommer en ny valuta opp fra askene? (ja;))

Blockchain teknologien er utvilsomt kommet for å bli.

For min egen del så velger jeg å forbli i gamet til tross slike profetier. Jeg er innforstått med en total kollaps, så mitt motto i 2018 er HODL.

Om man ikke risikerer mer enn man er villig til å tape, og forstår (og har tro på) det man investerer i så kan kryptovaluta være veldig morsomt.

Reddit: Don´t invest recklessly

p9lu6noayw501.png