Tror det skal mye til for å gjøre det verre, man kommer langt med en dobbeltsidig bryne og en stødig hånd. Jeg anbefaler deg å prøve selv. Bruk en billig kniv til å trene på.Er det noen her inne i Bergen som har Whetstone og driver en liten slipe-business på si? Jeg kunne tenkt meg å få slipt noen kniver, men jeg vegrer meg litt for å bruke slipestein selv, og gjøre vondt verre
Jeg er på utkikk etter en god santoku-kniv, men aner ikke hvilken type jeg skal gå for. Jeg ser flere modeller har luftlommer i bladet for å forhindre at mat fester seg. Er dette et must? Jeg trenger nok en med et smalt egg og godt grep.
Noen som har noen anbefalinger her?![]()
Noe verdt å tenke på er at en god japansk santoku kniv har ikke disse utdypningene fordi bladet allerede er veldig tynt. Og er av den grunn lett å kutte med.Jeg er på utkikk etter en god santoku-kniv, men aner ikke hvilken type jeg skal gå for. Jeg ser flere modeller har luftlommer i bladet for å forhindre at mat fester seg. Er dette et must? Jeg trenger nok en med et smalt egg og godt grep.
Jeg er på utkikk etter en god santoku-kniv, men aner ikke hvilken type jeg skal gå for. Jeg ser flere modeller har luftlommer i bladet for å forhindre at mat fester seg. Er dette et must? Jeg trenger nok en med et smalt egg og godt grep.
Solid utvalg!Mitt kjøkkencrew:
Vis vedlegg 183677
Sabatier er egentlig fruen sin oppvaskmaskinkniv, men fikk bli med på bildet likevel.
Denne er vel 20 eller 20,5 cm. Kai Shun dm 0706. Utrolig skarp, god balanse og føles lett og presis, men solid. Sammenlignet med MAC-en ved siden av og en Sabatier i samme størrelse som jeg har, er dette en helt annen verden.Solid utvalg!
Kan du fortelle litt om den største (kokkekniven)?
Mangler en slik type selv og er på utkikk
www.skarpekniver.com