Kokkekniver

Kokkekniver er dyrt i Norge.

Kjøp alle tre, test de ut litt, føl hvordan de ligger i håned osv. Så selger du de du liker minst. Er du heldig endre du opp med den tredje gratis.

Sånn. Lykke til.

Som skrevet lenger oppe i tråden - det blir kun synsing.

Kjøp den du synes er finest. Kvaliteten i stålet er sikkert som det meste annet i den prisklassen.

Ikke gjør dette vanskeligere enn det det er.

Fordi du ikke kan kjenne hver enkelt kniv i hånden din, blir det uansett kun synsing. Kjøp den du synes er finest. Alternativt tar du deg en tur ned på Culina om du bor i hovedstaden eller Jernia eller Traktøren etc i resten av landet og prøver en Victorinox eller Masahiro i hånden for å kjenne hvilken du foretrekker.

Edit; Særp ja. Da er det langt inn til Culina.

Henger meg på denne. Både Masahiro og MAC er kniver du lett får tak i på feks. Jernia. Da kan du kjenne hvordan de ligger i hånda også :) Har flere fra begge merkene, og de holder seg skarpe lenge, ligger fint i hånda og skjærer det meste med bravur. Er amatør på kniver og kokkelering, men har virkelig satt pris på å betale noen hundringser for disse knivene. Må forøvrig vaskes for hånd og tørkes med en gang. Glemte en med noen vanndråper på, og det ble rustflekker av slikt. Menmen :)

Puh!

Edit: Etter at jeg var innom disse knivannonsene blir jeg nå bombardert med flere annonser for kniver i banneret på toppen her. Etter et halvt år med reklame for fly- og hotellpakker er det en velkommen forandring ...

Redigert:
Litt usikker på nummer to altså. Lest litt tester som ikke var så lovende...