Klokkespotting

Jeg kom over dette bildet av den finske utenriksministerene Alexander Stubb (foran)....hva pokker har han på armen ? Det er jaffal svært. Han får knapt skjortemansjettene over ! Rett og slett vulgært.

parameter
 
Suunto ja... det er jo i tillegg finsk :)

Pulsklokker et al går ikke så godt til skjorte, nei.
 
Var innom klesbutikken Skabo på Palèet en tur på lørdag. Mannen bak kassen hadde en Pam90.
Noe som straks resulterte i en hyggelig prat og en god pris på handelen 8)
 
  • Liker
Reaksjoner: Kjetilb
Jeg er en uforbederlig klokke-kikker. Så en eldre herremann med en Sea-Dweller på gaten utenfor der jeg bor her en dag, lurer på om det var en vintage (var ikke nærme nok) :D Panerai på lenke på Steen&Strøm salg. Rolex Sub TT på bussen. Ellers kryr det av blå "Bond" Seamastere på jobb, tydeligvis en populær klokke blandt blåskjortene.
 
Jeg så en diiiiiger U-boat på en liten spinkel fyr i kantina på jobb nettopp! Den klokka var så svær til ham at det så ut som om han hadde montert et veggur på armen. Den 'stakk utenfor' på begge sidene av håndleddet - denne oversized-greia har gått langt nå!
 
'God sommer'-intervju med Abid Raja og kone i Aftenposten idag, godt bilde av hans two-tone Rolex GMT IIc, kanskje den eneste gull-stål klokka jeg ville seriøst vurdert. Prøvde den på hånda samtidig som jeg kikket på stålutgaven. Et meget pent sportsur! Politikeren har jeg dog ikke fullt så mye sansen for, men han har en flott klokke (og kone) :D
 
Her er en som ikke har puselanker, men håndledd spm tåler det meste i veggurstørrelse...tenkte jeg. Men, enten er både kniven og klokka sinnsykt svære...eller så har Arnold krympa.

sxc1b033_articlefull.jpg
 
I dag så jeg noe jeg har sett en del ganger i det siste, nemlig svart submariner no-date på kvinnehåndledd.

Det mest kjente håndleddet som ble pyntet opp av overnevnte tilhørte forøvring Prinsesse Madelaine av Sverige.
 
I går skulle jeg besøke en kamerat. På vei til denne kameraten ble jeg stoppet i fartskontroll. En hyggelig politibetjent kunne fortelle meg at jeg hadde kjørt i 71 km/t i 50-sonen. Gladmeldingen var at grensen for beslag av førerkort gikk på 76 km/t. Den dårlige nyheten var at han måtte skrive et forelegg på 6500,-. Mens han stod og skrev boten utenfor bilvinduet mitt så jeg at han hadde en Rolex Submariner (samme som jeg har selv). Men på grunn av omstendighetene ble det ingen lang klokkesamtale. Det var kanskje like greit da boten må betales fra klokkekontoen og nye klokkekjøp må legges på hylla en stund framover :cry:
 
Føler med deg. "Glemte" å stoppe ved et stoppskilt for et par uker siden. 5200,- rett ut av klokkekontoen :(

La oss si at jeg skal være eksemplarisk i trafikken en stund fremover. De nye satsene virker vanvittige. Med de nye satsene tror jeg prisen for stoppskilt episoden kryper opp mot 8000,- Forstå det de som kan... :roll:

Min politimann hadde "bare" en G-shock.
 
On a different note..
Så Pelham 123 i går. Spottet Jaeger Le Coultre på James Gandolfini og 2 forskjellige Breitlings på Travolta.
Det rare er at han har en Chrono (kanskje chronomat) på avstandsbildene, men når han ser på klokka er det en superocean (vanlig).
Eksponeringen av Breitlingen er nesten i overkant av hva jeg synes om product placement i en film.
 
Travolta er jo stadig å se i Breitlings reklamer, han tar vel med seg dealen til filmene han spiller i.

Ellers er det jo artig å se Daniel Craig rusle rundt med div nye og vintage Rolexer med tanke Omega-produktplasseringen i Bond filmene:
"Rolex?" "Omeeega." "Beautiful."

6a00d8341d417153ef010535fb433b970c-800wi


Craig4.jpg
 
Leser endel på bloggen til proff. skikjører Jon Olsson. Han har en viss interesse av klokker og biler Og spotet en klokke på armen hans. Etter litt research viser det seg at det er en Hublot Big Bang Ayrton Senna. Ganske kul imo.

IMG_1054.JPG

DSC_1922.JPG
 
3825909011_801c325c43.jpg


Noen som vet hvilken klokke John Travolta bruker i "The Taking Of Pelham 123"
 
Breitling?

Edit: Et hurtig Google-søk avslører at han bærer Breitling, (som Travolta tidligere har gjort reklamer for) og at det i løpet av filmen veksler mellom en Colt og en Colt Chrono. James Gandolfinis karakter bruker en JLC Master Reserve de Marche.