Klokkespotting

Var på Tjøme i går og stengte hytta for sesongen (vemod).
i butikken i Vrengen stod jeg bak en kar med IWC Aquatimer på gummi.
Selv hadde jeg Superocean Pro på gummi.
Ha lurte litt når jeg stod og stirret.
På den butikken er det generelt my morsomt å se på sommeren!
 
Fikk koselig 14 dagers besøk fra en eldre engelsk onkel i går, tok ham med på skytebanen i dag.... og da så jeg det, han hadde jaggu en Rolex Sea-Dweller DeepSea på sin venstre hand gitt. Kom jo ikke som en overaskelse, da han kjører Lexus og kan overgå en Harlem sugardaddy pimp når det gjelder gullringer og kjeder hehe. Blir vel litt klokkediskusjon neste 14 dagene nå da.
 
Kanskje ikke en klokkespotting, men var i et møte på jobb i går, hvor vi ble sittende og prate tull mens vi ventet på sistemann. Samtalen kom inn på klokker og klokkemerker, og da spesielt Omega av en eller annen grunn. Han jeg snakket med da nevnte at han på tidlig 70-tall hadde kjøpt en Omega f300 ("stemmegaffelverk"), men at remmen hadde røket etter kort tid. Klokka hadde så bare blitt liggende i en skuff, og nylig hadde den dukket opp igjen. "Den så ut som den var helt ny, men remmen var jo røket, så jeg kasta'n i søpla!"

Jeg var på tur over bordet for å kvele ham, men besinnet meg i siste øyeblikk.
 
Møtte Per Egil Hegge med skolen hos Aftenposten forleden dag, og mannen hadde søren meg en klokke på hver arm. Hadde hørt at han ikke var opptatt av "den slags", men det fikk meg interessert. Fikk ikke muligheten til hverken å kikke nærmere uten å fremstå som tilbakestående eller spørre ham. Noen som har noen ideer? Er ikke normalt å gå med to klokker, så noe må det være! :)
 
Falck skrev:
Er ikke normalt å gå med to klokker, så noe må det være! :)

Normalt eller ikke, det vet jeg lite om.... ;)

En, for mange, kjent svensk klokke-fantast og også bruker av dette forum, Snogge, gjør det også :


Johanmedto.jpg

:D :D :D
 
Jeg observerte en dresskledd herre med Panerai på armen utenfor Frogner atrium i ettermiddag.

Og for et par uker siden observerte jeg en meget casual antrukket kar på min egen alder med noe som så ut som en Hublot Big Bang på armen inne på Kiwi i Sorgenfrigaten. Der og da var det fristende å spørre om den var ekte, men jeg kom på hvor mye jeg selv hater akkurat det spørsmålet, og lot være.. samtidig som jeg kanskje skjønner hvorfor jeg selv av og til får det :)
 
Tar denne heller tror jeg ;)

Den kommer i det minste fra Panerai selv.

clock_1.jpg


Eller denne

clock_2.jpg
 
Disse er ikke til å henge opp på veggen, men tar seg bra ut på peishylla:
YR5Hu.jpg


IqCwj.jpg


Fotografert i Roma.
 
DJM, er det mer eller mindre samme dingsen vi har fotografert der?

Med det samme vi er inne på Panerai, her er noen bilder av en bok jeg kom over i Roma, interesserer sikkert noen Paneristis:
Ot2gY.jpg


pSUKj.jpg


tMrbL.jpg


Den så veldig interessant ut, med masse bilder av Panerai-modeller fra starten og til i dag, med tekniske data, mål osv. All tekst var selvfølgelig på Italiensk.....
 
Boken har jeg, på engelsk. Den er skrevet av Simon de Burton og oversatt av Giampieri Negretti tror jeg.

Den er litt stor og uhåndterlig, men jeg kan sikkert ta den med på gtgen om noen skulle ønske å titte i den.


Det du har tatt bilde av er vel et termometer/hygrometer?
Jeg tror de veggklokkene er noe eldre.
 
DJM skrev:
Det du har tatt bilde av er vel et termometer/hygrometer?
Jeg tror de veggklokkene er noe eldre.
Den nederste er et termometer/hygrometer, den øverste er en klokke. Begge er små dingser til å sette på peishylla eller kanskje montere på styrekonsollen i en båt (hadde vært pent i en gammel treseiler eller treyacht....).